~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

fruktansvärt

Av Maria - 23 augusti 2010 11:38

min t har mailat till mig....... hennes pappa gick bort imorse............... så nu har hon förlorat båda sina föräldrar inom loppet av 3 månader................

känner mig så egoistisk som behöver henne............ vill bara trösta henne... men jag har ingen ork till det............... och jag kan inte ta emot hennes tröst heller..... hon ville ringa mig, men jag sa nej..................... hon måste ta hand om sig själv........... det är det viktigaste............

hon ÄR inte sitt arbete.............. så jag får försöka klara mig i min kris så gott jag kan..................... har ingen aning om hur jag ska överleva........ men jag tänker inte dra in henne i det....... det är det sista hon behöver just nu..........

chansade och smsade ridterapeuten och frågade om hon hade någon extra tid, men hon jobbar natt så det går inte......... men som sagt; det var bara en chansning, ett halmstrå...........

undrar hur andra klarar sig i sådana här situationer............... man lever på lånad tid... säkerhetslinorna brister när som helst.......... man har ingen annan........ inget annat........ och resten av ens liv hänger på andra.............. och det fungerar inte.............. akutpsyk...? ALDRIG MER! den läxan har jag lärt mig flera gånger om...... så... det finns inget....... ingen................


jag HATAR att inte räcka till............ HATAR att vara beroende av andra för min egen överlevnad..............


och jag HATAR att inte kunna hjälpa.

 
 
[M]

[M]

23 augusti 2010 17:24

Nej, fy vad hemskt ! Både för dig och för henne. Fruktansvärt att förlora bägge sina föräldrar på så kort tid och fruktansvärt att, som du, stå ensam och inte ha någon livlina kvar.

Kanske kan du maila din t eller sekreteraren där du går och fråga om någon kan finnas för dig tills din t är tillbaka och kan hjälpa dig ?

Många många kramar !

http://dethemligarummet.blogspot.com

Maria

23 augusti 2010 22:22

min t skriver trots allt att hon ska jobba i slutet på veckan.... så vi ses på torsdag..... men jag vet ju hur överoptimistisk hon kan vara....

borde ha någon mer än bara hon.... men det är inte många som ser mig som människan maria.. utan de flesta läser min skräpjournal och behandlar mig som en sak.......
men jag måste fixa någon.... hitta någon... för det här fungerar inte....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards