~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Självbildsskadad

Av Maria - 25 augusti 2010 22:24

Ca 15 timmar och 40 min kvar tills jag ska till stallet.


Har varit ett jävla liv hos grannarna, men mest tjejer som skrek. Så det är nog inga teknologer... brukar inte vara så många tjejer på sådana fester, och de brukar tendera till att prata och skämta och - såklart supa sig dyngrak... enligt mina egna erfarenheter. Jag har väl dock aldrig gjort något av det... men... jag är ju inte som alla andra.....

Runt 20-snåret blev det knäpptyst och har varit det sedan dess. Å andra sidan; hur länge kan man för-förfesta... De började kl 16... största misstaget man kan göra som "nolla". Minns när jag läste andra året på första programmet, och våra nollor hade för-förfestat och kom till sittningen. När vi skulle stå på stolarna och sjunga så föll de som furor..... Det blir så. Lite nervösa, ätit dåligt, druckit alldeles för mycket redan innan, och så sitta ner och äta - och dricka ännu mer. Ja, sen reser de på sig och hela världen snurrar.

...mitt "ta hand om"-behov fick för sig ett tag att baka bullar eller något till killarna så att de har något gott att käka imorgon när de börjar kvickna till... de är ju de trevligaste grannarna jag någonsin haft... Men, sen kommer frågan "är det normalt?". Svaret är såklart nej. Hur många nyinflyttade grannar som super skallen av sig blir bjudna på hembakta bullar av kaninkärringen till granne..............


Har flashbacks. Igen. Men jag försöker bara skjuta undan dem för jag orkar inte. Och om min t jobbar imorgon, vad säger man då. Var säger man till en människa som förlorat båda sina föräldrar på ett par månader. Och vem är jag att sitta där och gråta. Jag borde trösta henne, inte tvärt om.


Vill bara till stallet. Bara vara där. Slippa allt. Vara där. Just då. Och ingen annanstans i varken tid eller rum. Bara vila.


Hoppashoppashoppas att min t är på jobbet imorgon. Samtidigt som jag inte vill det. Hon borde ta hand om sig själv istället.


VARFÖR måste ALLT ALLTID vara så DUBBELT???

Varför är ingenting bara svart eller vitt??? Vafan ska det finnas en hel färgskala för??????? Det gör ju bara allt ÄNNU jobbigare!! Det är DET som ställer till allt mellan mig och andra!

Jag ser mig själv i svart-vitt, men alla andra i hela färgskalan.

"Självbildsskada" som min t säger...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards