~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Maria - 16 maj 2010 21:05

har varit lika varmt idag........ lika jävla fuktigt och kletigt.................

försökt städa klart........ orkade inte med allt................ lämnade ett fönster..... det här i sovrummet.............. och jag har inte bäddat rent heller............... måste tvätta också.............. SKIIIIIIIIIIIT.................................

ser i alla fall lite renare ut............ var tvungen att dammsuga balkongen efter att ha haft mattorna ute........ skämdes för allt jävla damm...................


har hämtat in mer hö och mat till kaninerna............ och burit ner lite skit i förrådet............

föräldrarna är hemma hos sig igen efter att ha varit i fjällen............. så därifrån har jag fått en massa gnäll och skit............. är less redan...................... får så ont i magen.............................................
.. de bara tjatar på............ gråter........ jag hatar dem.......................... ja, jag vet... det är fel.. man får inte känna så........ men jag gör det................. skäms för det...... men det är så........

 


är skitnervös inför fredagen och ingreppet............. inte för själva ingreppet...... utan för skammen av att de kommer se ärren................. och premedicineringen är ju inte ens klar än.................. kommer springa därifrån av all skam................


fan vad jag hatar mig själv!!!

Av Maria - 16 maj 2010 00:15

låg och lyssnade på en ljudbok av marianne fredriksson...... och ärligt talat..... det är så jävla högtravande,det är också hopp i både tempus och platser... och alla karaktärer som har komplicerade bakgrunder som viks in lite där det passar.................... jag hade kunnat skriva det bättre.....................

och så uppläsaren..... en tant... som nästan låter som astrid lindgren....... men helt utan tonfall och betoningar...................

somnade självklart till...................... och så ringer mamma........... de har strömavbrott......... och inget vatten.............. hon undrade om jag kunde kolla på nätet vad som hänt........... och det visade sig att hela jävla området är svart........ jag är liksom uppväxt med att kommunalt vatten och avlopp innebär att elen är borta, men vattnet finns - till skillnad från mina gamla hemtrakter. För då har man egen källa och det som hindrar vattnet då är bara att pumpen inte går......

de får väl smälta liten vatten så att de kan spola på toa i alla fall........ har försökt se var det ställs ut dricksvatten... men det finns ingen info.......... de kan ju ta vägen förbi källan brevid sjön när de far hemåt imorgon... men det är inte så kul med tanke på väglaget........... sen finns det ju vatten på flaska utan kolsyra..... men det är ju söndag så ingen har väl öppet när de far......... huvudsaken är att hundarna har vatten...................


Har gjort om i köket..... fick en idé i går kväll.. och nu är det fixat........... flyttat bort micron från den lilla bänkyta jag har... och så ställde jag in den i en skåpöppning istället............... blev luftigt och bra........ kommer bli bra... även om det känns ovant nu först......



Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards