~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Maria - 26 maj 2010 17:30

gick ner på stan...... med hjälp av en stesolid...... lämnade tillbaka några böcker på biblioteket............. och handlade lite kläder................. för pengar som jag inte har............ men... jag orkar inte bry mig................ eftersom min kropp är större än vad den brukar så måste jag anpassa kläderna efter den................ kan inte trycka in mig i tröjor som nästan spricker över bysten.......... jag är ett jävla fetto.....................

hade tänkt att köpa ett par tygskor på skopunkten....... men deras jävla storlekar stämmer ju inte............... hade på mig ett par i strl 36 som jag köpt på coop....... stoppade i den ena foten i skon och jämförde storlekarna........ det var en skillnad på 1,5 cm................... en och en halv jävla centimeter! hade jag köpt dem så hade jag drunknat i dem! och barnskorna.... ja..... ingen idé att titta där.................. glitter och gullegull på tjejskorna... och döskallar och tufft & coolt på killskorna..............

köpte blommor till balkongen nere på stan också........ och så for jag hem....... och snabbt som fan laddade jag om och for iväg med en annan buss igen...... på vägen hem var bussen sen ner till stan... så jag missade min buss hem med ca 30 sek................... bara att vänta på nästa.......................... när jag ställde ner min kasse så svimmade jag nästan......... förmodligen för att jag inte hade ätit eller druckit sedan igår.................


sen måste jag bara berätta något som verkligen fick mig att fundera på mina tankar om mig själv................... när jag stod och väntade på bussen ner mot stan och sedan vidare hem... så kom en medelålders kvinna och ställde sig vid busshållsplatsen............ jag kunde inte låta bli att titta på henne........... för hon hade svarta tights med rosa och lila rosor på......... ett par beige sandaler....... en neonturkos jacka........... och knallröda glasögon................ tänkte att ingen kan missa att se henne....... och i så fall....... kanske de inte skulle glo på mig för en gångs skull..................


jag vet inte..... att vara i stallet gör så stor skillnad på mig......... hela mitt sätt att tänka och fungera är förändrat............... mötte en av avdpersonalen när jag gick genom sjukhuset för att posta ett brev......... en av mina "hat-personer"............ men jag hälsade.... som jag ju alltid gör........ och hon hälsade....... men så ville hon som inte kännas vid mig............ och då i vanliga fall så hade jag gått hem, lagt mig under bolltäcket och gråtit........ men nu tänkte jag "jaha, men det är ju hennes problem".................   

blev så förvånad......... chockad............... funderade några sekunder... och så insåg jag att det är så ridterapeuten har lärt mig att tänka när jag gjort horsemanship-övningar.......... om hästen inte är uppmärksam på mig så ska jag inte behöva tala om det och sedan tala om vad jag vill att han ska göra.... utan jag ska tala om vad jag vill att han ska göra, och när han inte ser det så blir det obehag för honom............. alltså; det är inte mitt problem om hästen inte är uppmärksam på mig, utan det är hästens problem.........

var tvungen att smsa till ridterapeuten och berätta............ kändes så j*vla stort.................   


har mailat till ett av bostadsbolagen och frågat om de funderat på att köpa lägenheterna som är till salu...... skrev att jag i så fall är intresserad av att hyra en av lägenheterna............. tror det är många som vill ut ur stan, men inte vill köpa en svindyr lägenhet när man drömmer om ett hus............. bättre att lägga ner pengarna på ett hus sen i så fall.........

har inte fått något svar än....... så jag får väl se om de hör av sig eller om de bara skiter i att svara...............


är helt slut............ och uppjagad.............. behöver komma till stallet................ har samtalsterapi imorgon........ en vecka sedan sist....... och en vecka tills nästa gång................ men mest längtar jag till stallet............... kunna andas.......... krama en häst............... vara nära..... på riktigt................ ärligt......

blir alldeles tårögd när jag tänker på det.............. en mjuk mule....... vackra bekymrade ögon som tittar............. gömma ansiktet mot halsen.. under manen................ känna värmen............. dra handen över pälsen........... lukta... bara dra in så mycket doft som möjligt och spara minnet långt inne i hjärtat............. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH!!!!!!!!!

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards