~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Maria - 17 maj 2010 19:48

har pratat i telefon med mamma............... i 2½ timme.................................

gjorde en massa andra saker samtidigt........ som tur var................ är helt slut nu...............

terapeuten ringde innan dess............. 3ggr........................... hon hade pratat med läkaren... och läkaren skulle samråda med plastikläkaren om premedicinering............. och står hon inte på sig så kommer jag inte få någonting........... och då dör jag.......................... då går det inte.................... vet vad läkaren på plastiken sa om mängden och effekten av premedicinering............ men hon vet inte att jag är lika svår att lugna och trubba av med medicin som en fet jävla noshörning...................

i alla fall... terapeuten sa att HON skulle skriva läkarintyget till mina ansökningar för pengar ur fonder och stipendier............ jag fattar ingenting............ och så ska läkaren skriva under sen...................

visst, B känner mig bäst..... läkaren har bara träffat mig en enda gång.... och ett intyg är inte så jävla komplicerat att skriva ihop............ men jag trodde aldrig att en läkare kunde vara SÅ mänsklig och ERKÄNNA sina brister..................


har just ätit knäckemackor med smör och ost............. var så jävla hungrig............... vill inte äta något egentligen...... är inte sugen....... verkar som att termometern har fastnat på 23,6 grader........................


imorgon är det stallet......... och jag måste försöka acceptera att jag inte kan fara dit på fredag.... och ingen annan dag den här veckan heller........... skiiiiiit.................... jag har en hel helg att ta mig igenom............... vet att det låter dumt... men..... ridterapin gör mer för mig än vad vården har gjort under alla år.................. visst, vården gav mig grunden......... men vad gäller min "självbildsskada" och total avsaknad av självförtroende... så vinner ridterapin lätt........... och... det gör verkligen ont.. att inte fler människor förstår hur jävla bra det är - för att använda ren svenska................. det finns en annan klinik där ridterapi ÄR en del av psykiatrin....... där de alltså har insett hur BRA det kan vara för människor i olika situationer................ så orättvist att de inte fattar hur bra K och hennes hästar är... och subventionerar patienterna att komma dit............ tänk, då kunde hon hålla på med ridterapi på heltid............


............måste hålla hårt i imorgon...... spara det så att jag klarar mig.. en hel vecka...... innan jag kommer dit igen............ och överleva plastiken och helgen................... önskar att jag vågade vara med på bild.... när jag sitter på en häst...... och liksom få en ögonblicksbild... okonstlad....... naturlig................ kommer sitta mycket på min gymboll och "låtsastrava"............   


åh vad trött jag är....... orkar inte med mammas tjat........... inte i 2½ timme......................

Av Maria - 17 maj 2010 12:02

av alla dagar så måste terapeuten vara sen just idag - när hon slänger ut mig 10 min tidigare bara för att hon har ett annat möte inpressat på min tid......

kokade av irritation när hon kom..... "ursäkta" sa hon, men hon väntade inte på att jag skulle ta emot ursäkten............. det har varit såhär de flesta måndagar hela våren, och jag har till och med pratat med henne om det och frågat om hon är på väg att lämna mig eller om något annat är fel........... men nej, allt var som det skulle............. ändå blir det såhär!!! NÄR ska jag kunna orka och hinna prata med henne??? på torsdag kommer hon att bli sen för då har hon handledning.... dessutom kommer allt kretsa kring operationen på fredag.......... MEN RESTEN DÅ???

blir så förtvivlad........... och hon lyssnar inte ens på det jag försöker säga....... hon är väl för stressad så det är inte hennes fel................ men jag blir ändå ledsen...........


har bytit vatten i akvariet........ var en enda soppa efter värmeomslaget........... "skräp-flytväxterna" hade tagit över hela ljusinsläppet..... öste bort näve för näve.................. klippte bort en del växter också.... för de har blivit så stora att de räcker över hela akvariet............. såg inte till en enda snäcka...... förutom de snäckätande snäckorna.... och de har förökat sig............ måste göra något åt det också snart... för finns det ingen mat så går de på varandra..............


molnigt och 23 grader varmt........ fuktigt så att man är kletig hela tiden............... det här är helt sjukt................ man ska frysa om fingrarna så att de är stela när man har ställt in cykeln på kvällen...!! inte vara så jävla varm och kletig att håret fastnar i ansiktet.........


jag behöver veta att premedicineringen är klar tills på fredag!! kan inte läkaren bara höra av sig!!!!! men det blir väl som förra gången - igen premedicinering... skulle vara min vanliga tur......... känns fan inte bra att stoppa i sig 50st stesolid innan man går hemifrån.......... men vad har jag för val om det inte blir något av............


vill bara skrika rakt ut, men inget blir bättre av det........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards