~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

dö..... eller dö... eller... kanske... dö......

Av Maria - 31 maj 2010 20:51

sov länge för att vara en måndag.......... kändes helt fel att inte gå till terapeuten kl 10............. städade tildas bur.. för hon smutsar ner i hela buren........ och jag vill inte att hon ska behöva trampa i smuts bara för att hon inte förstår att kissa och plutta på ett och samma ställe.............


fortsatte med att röja lite här inne......... och sedan sy av 2 par jeans till shorts........ blev skitförbannad, för jag har köpt äkta jeanstråd för att det ska bli riktigt snyggt, men skiten blev bara som ett enda råttbo i symaskinen.......... letade efter instruktionsboken för att se åt vilket håll jag borde ändra trådspänningen........ orkade inte prova mig fram... så jag tog en jävla blå tråd istället.............


fick något slags bryt sen....... för jag gick ut med mp3-spelaren och satte mig på en gunga i solen i den lilla lekparken......... jag älskar att gunga......... har alltid gjort det............. men jag behöver verkligen gå ner i vikt, för jag tror att jag fick blåmärken på höfterna efter kedjorna på gungan.........

gick in efter ett tag och satte mig på balkongen och läste......... men sen ringde mamma........ och ett, två, tre så är jag genomsvett................ jag blir så jävla uppstressad.... jag känner inte av det just då egentligen, men det finns ju en anledning till att man badar i svett när man pratat med sin mor i telefon................. hon behövde hjälp med deras internet........ jag gav upp till slut, för hon sitter där och klickar överallt och lyssnar inte på vad jag säger... och jag är inte van vid vista heller.......... till slut lyckades jag övertala henne om att ringa till supporten och talade om vad hon skulle fråga om.......


har tagit av bandaget nu....... tänker att det är bra att vänja sig av med det......... stör mig som fan på tejpen........ har pillat loss den i kanterna.......... man ska låta den sitta kvar så länge som möjligt, helst tills stygnen är tagna...... och trillar den bort så ska man sätta dit en ny................. jag fattar verkligen inte hur de ska få bort den utan att rycka upp hela såret......... därför pillar jag lite i kanterna.......... och för att jag ska få mer "svängrum" med armen.......... det stretar inte och tar inte emot lika mycket............ tror att tejpen sitter "så bra" pga att jag gått med tryckbandage så länge nu....... då är det ju liksom omöjligt för den att lossna...........


fått reda på att fun light orange har utgått......... så nu är det ANDRA gången drycken som jag dricker försvinner.................. har tillräckligt svårt att få i mig den vätska jag behöver, och det här gör ju inte saken lättare direkt..........

måste kolla nu i veckan om det finns kvar några flaskor någonstans i närheten..........


har flippat ur totalt och gjort något som jag aldrig gjort förut............. bokat en biobiljett.............. terror på elm street........ har ju sett - och äger - alla de andra filmerna... så på onsdag... ska jag FÖRSÖKA gå på bio................ ....tur att det finns stesolid............. är skiträdd................. men......... jag hoppas att få en boost av självförtroende och självkänsla i stallet imorgon så att jag klarar av det.................   

vet att det låter skitfjantigt....... men det är JÄTTESTORT för mig...............

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards