~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Citat från min studietid

Av Maria - 3 april 2011 15:30

Efter förra inlägget och en hel del stesolid så vill jag skriva något "kul". Hittade "min lilla rosa" när jag packade. Det är en liten anteckningsbok där jag och I skrev upp olika citat från föreläsningarna. Jag vet inte hur mycket en "oinvigd" förstår av det (en del fattar jag inte själv längre...).


  • "Det mesta av ert DNA är skräp, och det säger jag inte BARA för att ni är studenter" - eehhh.... tack..?
  • "Det kan vara både plussitivt och negativt" - undrar vad karlns svenskabetyg var...
  • "En liten Kalle Anka-modell som man kan använda" - studier på hög universitetsnivå.......
  • "Vi suga den häl pe" - en del föreläsare borde kanske inte undervisa i matematik...
  • "Den uppmätta fluorescensintensiteten avklingar exponentiellt" - varför inte göra något lätt svårt............
  • "Allt är frid och Freud" - ingen kommentar...
  • "Den ligger och nosar på en karbokatjon" - aha.. det är så det går till.....
  • "Vi mediterar över reaktionsbetingelserna" - jaha, börjar vi nu eller.....?
  • "Ett antal labb har försvunnit spårlöst pga litiumaluminiumhydrid" - med andra ord var vi väl duktiga när vi labbade med det, eftersom byggnaden står kvar...........
  • "Man kan hamna i kromatografiträsket" - vem kunde ana att gaskromatograferna hade ett eget geografiskt område...
  • "Molekyler som Gud glömt göra" - ok... men kommer de på tentan....?
  • "Då börjar molekylerna må illa och faller sönder" - inte konstigt att man vill plugga till ssk så man kan ta hand om stackarna.........
  • "Regel nr 1: Skriv av facit" - man har pluggat för länge helt enkelt..
  • "- Var fan kommer alla kineser ifrån??? - Eeeeh... Kina...?" - vissa geografiska problem efter uppstår efter att ha varit fängslade på organlabbet i två veckor......
  • "Ellipsoid - spettgrillad limpa/gigantiskt pinnbröd" - jag hade fått nog av att sitta och räkna i sjuhundrafentioelva dimensioner inför en urkass föreläsare som varken kunde prata, skriva eller rita.........
  • "Allting går åt helvete förr eller senare. Det är termodynamikens andra lag." - japp, det är vetenskapligt bevisat!
  • "Thorbjörn Fälldins pippa" - afrikansk tolkning av.... ja.. vad..??
  • "De har  misslyckats med sina betäckningar" - sitter vi på rätt föreläsning för den här kursen egentligen......??
  • "Biologer och annat löst folk" - ännu ett bevis för den ofantligt seriösa undervisning som bedrivs på universitet... och hur teknologföreläsare ser på andra än teknologer.......
  • "- Är det någon som vet vad jonatmosfär är? - Fem." - samma föreläsare som ovan som lyckades få ett svar av en spyless teknolog.......
  • "Kraschkurs i strömninglära" - känns ju lyckat att få höra på kursintroduktionen................
  • "Ska vi ta ett exempel...?" Jag viskade till min kursare "Ja, eller så kör vi upp det i arslet och ser vad som händer!" - hög nivå, jag vet...
  • "Eitch uphight to minus one" - exempel på vanligt förekommande språkproblem när en icke-engelsktalade svensk håller en kurs på engelska........
  • Skrivet på en whiteboard i en föreläsningssal: "Försök att lyfta på fötterna när ni går. Svarta märken på golvet är svåra att få bort. /Tack" Svar från en teknisk fysiker: "Brukare av denna sal är inte vana att röra på sig. De har därför tappat motorik och muskelstyrka nog att lyfta på fötterna." - svar på tal!
  • "Visst fan, det är ju Lucia imorgon! Ni vill kanske sluta tidigt om ni ska gå ut å kröka!" - och det här har man lånat dyra pengar från CSN för att få höra.........
  • "Då måste vi lösa om hela den här skiten va?" - samma som ovan där det otroliga engagemanget och pedagogiken bara flödar, och trots det så blev hela "skiten" fel.........
  • "...å så tar vi inversen av hela tjosanet" - också samma som ovan... jippi vilken bra kurs...........
  • "Ah fan!! Jävla marken då!!!" - gissa... samma som ovan.........

 

Tänk om man kunde få studera något seriöst.... och något som man kan ha NYTTA av.........


.........och så sköljer ångesten över mig igen.................. LÄMNA MIG IFRED!!! BARA LÄMNA MIG IFRED!!

 
 
Isa

Isa

3 april 2011 15:57

Åh här sitter jag febrig och fick mig ett gott skratt! Blir något att berätta för barnbarnen eller en gammel döv katt en dag... ;)

http://isanj.bloggplatsen.se

Maria

3 april 2011 22:02

~ BAMSEKRAM ~

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards