~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Maria - 22 april 2011 21:58

mår skitdåligt.... både psykiskt och fysiskt......... hade tänkt träna lite, men jag mår för illa........ filmen jag såg var pissdålig...... kan någon förklara för mig varför och hur man tänker när man gör en film utan slut..... när man sitter där framför en svart ruta och eftertexterna börjar rulla, och man stirrar och tänker "MEN SEN DÅ?????".........

någon som har läst "brott och straff"...? jag tycker att det är en jätteintressant skildring........ men blev pissförbannad på slutet när det nästan började om som en ny berättelse........ undrar om "bröderna karamazov" och "idioten" är likadana.......


......nu måste jag gå och lägga mig på badrumsgolvet för jag tror att jag kommer kräkas............... osdfiosdhfiowehfoiwe

Av Maria - 22 april 2011 17:50

Efter att ha anat början på att krisa ihop så tog jag Atarax. Jag vet inte vad det är med mig, men om/när det börjar verka så får jag en hel del energi. Vad jag har hört så blir de flesta andra trötta, lite mosiga i skallen.. men inte jag. Har ingen aning om varför, men en teori är att jag blir trött av all ångest, flashar, osv... så när det börjar lätta på så har jag ork att kunna göra något annat.

Som sagt - inte vet jag.

Nu har jag flyttat ner 7 kartonger till förrådet, så nu går det att nå och vattna blommorna i fönstren igen........ Är så j*vla less på att hoppa och snubbla över all skit som ligger överallt. Ska bli så skönt när det är tomt här. Känns som att ju mer jag plockar och packar, desto mer grejor har jag....... som ska plockas och packas..................


Nu skiter jag i alla fall i det här. Har gett Tilda en stor tuss halm så nu ligger hon på bredsidan och tuggar förnöjt.

  

Astrid är sur för det var ju bara halm.. det är ju inget att bry sig över liksom...

   

Hade jag inte tagit ner hönsnätet på balkongen skulle de kunna få springa lösa, men jag törs inte det... Tilda skulle inte bli mos på asfalten två våningar ner, men Astrid skulle lätt hoppa över. Är inte ens en meter högt, och dessutom sitter "överliggaren" och gör så att det ser ut som perfekta hål att hoppa ut genom.......  


Nu kan jag packa ner ännu mer... och diska...... det är väl det som behöver göras efter min påskfrossa igår................


MEN - nu ska jag först se på filmen i alla fall!

Av Maria - 22 april 2011 12:31

Släckte nog ner vid 1-tiden inatt. Höll på med FK-papper. Jag blir snart vansinnig pga allt krångel, och de kan fan inte ens läsa sina egna ansökningspapper! Snart dras den höjda hyran - igen - och jag har fortfarande inte fått någon höjning från idioterna. Det sista jag hörde var att de väntade på att jag skulle skicka in hyresspecifikation för nya lägenheten - och det blir inte förrän i slutet av maj! Jag SKREV det på ansökan och har hälsat det via min handläggare, men INGENTING händer. Får jag inga pengar för nya lägenheten SNABBT sen när hyresspecifikationen kommer så kan jag inte betala hyran. Så de leker verkligen med elden!

När jag väl somnade så sov jag som en stock - med hjälp av mediciner... men ändå. Kan inte somna när jag är så uppvarvad, och somnar jag inte ordentligt så funkar det inte att sova. Och Propavan, ja jag tar den varje natt men en låg dos. Den är inte beroendeframkallande så det känns mer "ok". Kan bara inte ta den för tidigt. Tar jag den före kl 23 så vaknar jag garanterat runt 4-4:30-tiden. Min kropp fungerar inte som andras...


Ska se på film eller något nu..... försöka ta mig igenom den här jävla helgen........ och den tid tills min t kommer hem igen......... plus att överleva ett besök på ätstörningsenheten...............   

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards