~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 24 april 2011

Av Maria - 24 april 2011 22:45

Nu finns det inte ett endaste hål i hela den här lägenhetens väggar. Har tagit ner det allra sista från väggarna och spacklat igen rubbet. Även de hål som redan fanns när jag flyttade in. Jag måste vara knäpp - bölar lite, spacklar lite... Hade tänkt packa lite mer, men jag vet inte vad. Har kommit till punkten där det bara blir fler och fler "blandat"-lådor. Det ska kunna funka att bo här till mitten av maj, men när det smäller den 15:e och 16:e så ska allt vara packat och klart. Så vad gör man.....


Har en hungrig Leif i akvariet. Plockade fram "dammsugaren" och kopplade in den stora pumpen, och dammsög på botten. Det var jättesmutsigt. Har sett att vattnet blivit brunaktigt ganska fort efter att jag bytt, så jag förstod att jag var tvungen att göra något. Så nu är det dammsuget, slamsuget, bytt vatten, osv. Rätt som det var när jag hade gett fiskarna mat så kom Leif fram. Han sög sig fast på en matflinga som sjunkit till botten.. stackaren... Han ser så löjlig ut, men är ganska söt. Ful-söt. Satt och tittade på honom en stund, men sen fick han syn på mig och for iväg med en jävla fart och satte sig i sin "grotta". Ska lägga i wafers till honom när det blir mörkt. Då behöver han inte vara hungrig, stackaren. Undrar hur många snäckbebisar jag har dammsugit upp... såg ut som att de hade en odling på gång bakom hålstenen........ Men jag vill inte ha fler snäckätande snäckor - det finns ingen mat till dem, utan då äter de upp varandra. Föga trevligt... Vad ska man göra - gå in i en akvarieaffär och be att få plocka några nävar "oönskade snäckor" som mat till sina snäckätande snäckor... Tänkte köpa någon ny växt och se till så att det kom med några små sniglar, men nu växer helt plötsligt växten som jag redan har, och har till och med förökat sig.


Ååååååhhh.... Astrid håller på och lever om i sin bur. Hon har sprungit fram och tillbaka med den lilla rumpan i vädret och stampat med fötterna bara för hon tror att hon ska få morot - varje gång jag går förbi. Vänta bara tills hon hör att jag tar fram skalaren... Varje kväll är det samma sak - hon blir helt överlycklig och SLITER morotsbiten ur handen på mig och springer iväg. Tilda ser mest besvärad ut.. och ointresserad. Men sen när jag går in till sovrummet så käkar minsann hon också..! En riktig ögontjänare är vad hon är.


Har hyrt påskfilm på cdon.com, men skitsidan för "on demand" fungerade inte på hela eftermiddagen. Nu börjar snart "Sensing murder" i TV4+. Brukar alltid titta på det, och resten av det "paranormala" som följer tills dess att jag somnar. "Haunted houses" är jag inget stort fan av... tycker att det är så överdrivet och det finns aldrig något konkret. "Ghost hunters" är mycket bättre, för där utgår de från att de "paranormala" saker som sker går att förklara.

Minns när jag såg "Sensing murder" första gången och tyckte att jag kände igen värdinnan som presenterade programmet... och mycket riktigt - det var Rebecka Gibney, hon som spelade bilmekanikern Emma Patterson i den australiensiska serien "Flying doctors"!


Disken är fixad. Ska plocka undan den när den torkat imorgon. Sen blir det nog lite mer packande och plockande... och massiv ångest inför onsdag när jag ska till ÄS för första gången........

   

Av Maria - 24 april 2011 17:22

Idag gråter jag bara. Tårarna slutar inte rinna. Försöker göra allt möjligt, men det hjälper inte. Vill bara bli frisk. Vill inte leva såhär. Måste börja plugga nästa höst. Stress-stress-stress........... Prestationskrav. Måste bli frisk. Men hur fan då. Det är omöjligt att bara släppa den person jag "spelat" hela mitt liv, och bli den jag ÄR. Här funkar det. Men i verkligheten... där blir man slaktad....... Så länge man inte är sig själv utan bara spelar, så gör "slagen" inte lika ont.


Jävla skit.

Av Maria - 24 april 2011 11:51

Det bidde inga bilder från kameran - eftersom jag har varit så extremt supersmart att jag packat ner alla kablar och kontakter inför flytten...

Hyperintelligenta jag ----->  


Har sovit gott inatt.. på mina glasögon.... Tur att de inte är ömtåliga och att jag har fler par i fall om att de skulle gå sönder.

Kaninerna verkar ganska trötta efter igår. Det blev väl en hel del att ta in under gårdagen, och att bli kammad och få "naglarna" klippta var väl grädden på moset...


Idag är det nog dags att röja lite till här. Plocka lite och "hylva av" det värsta. Det räcker att jag ger ninisarna hö en kväll, och sen ser det ut som en svinstia... Dammigt överallt och hö över hela golvet. Jippi - tycker både jag och min trasiga dammsugare........


Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards