~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 3 april 2011

?

Av Maria - 3 april 2011 22:15

Vet inte vad jag ska göra. Vad jag ska skriva.

Kan fortfarande känna hur vasst rakbladet var mot mina fingrar.

Förstår inte folk som skrattar åt eller tittar snett på de som skär sig när de försöker förklara att det är som en drog... Har aldrig tagit droger, men kan lätt tänka mig att det är samma sorts sug en narkoman känner.

Tror att min bästa chans är att försöka få med mig rakbladet till min t imorgon. Men... nu kom jag just på att vi nog har en eftermiddagstid då............ ofjlefjiffkjqåw¨qåwplasökdfgfnfjgn


hetsäta


  

Av Maria - 3 april 2011 15:30

Efter förra inlägget och en hel del stesolid så vill jag skriva något "kul". Hittade "min lilla rosa" när jag packade. Det är en liten anteckningsbok där jag och I skrev upp olika citat från föreläsningarna. Jag vet inte hur mycket en "oinvigd" förstår av det (en del fattar jag inte själv längre...).


  • "Det mesta av ert DNA är skräp, och det säger jag inte BARA för att ni är studenter" - eehhh.... tack..?
  • "Det kan vara både plussitivt och negativt" - undrar vad karlns svenskabetyg var...
  • "En liten Kalle Anka-modell som man kan använda" - studier på hög universitetsnivå.......
  • "Vi suga den häl pe" - en del föreläsare borde kanske inte undervisa i matematik...
  • "Den uppmätta fluorescensintensiteten avklingar exponentiellt" - varför inte göra något lätt svårt............
  • "Allt är frid och Freud" - ingen kommentar...
  • "Den ligger och nosar på en karbokatjon" - aha.. det är så det går till.....
  • "Vi mediterar över reaktionsbetingelserna" - jaha, börjar vi nu eller.....?
  • "Ett antal labb har försvunnit spårlöst pga litiumaluminiumhydrid" - med andra ord var vi väl duktiga när vi labbade med det, eftersom byggnaden står kvar...........
  • "Man kan hamna i kromatografiträsket" - vem kunde ana att gaskromatograferna hade ett eget geografiskt område...
  • "Molekyler som Gud glömt göra" - ok... men kommer de på tentan....?
  • "Då börjar molekylerna må illa och faller sönder" - inte konstigt att man vill plugga till ssk så man kan ta hand om stackarna.........
  • "Regel nr 1: Skriv av facit" - man har pluggat för länge helt enkelt..
  • "- Var fan kommer alla kineser ifrån??? - Eeeeh... Kina...?" - vissa geografiska problem efter uppstår efter att ha varit fängslade på organlabbet i två veckor......
  • "Ellipsoid - spettgrillad limpa/gigantiskt pinnbröd" - jag hade fått nog av att sitta och räkna i sjuhundrafentioelva dimensioner inför en urkass föreläsare som varken kunde prata, skriva eller rita.........
  • "Allting går åt helvete förr eller senare. Det är termodynamikens andra lag." - japp, det är vetenskapligt bevisat!
  • "Thorbjörn Fälldins pippa" - afrikansk tolkning av.... ja.. vad..??
  • "De har  misslyckats med sina betäckningar" - sitter vi på rätt föreläsning för den här kursen egentligen......??
  • "Biologer och annat löst folk" - ännu ett bevis för den ofantligt seriösa undervisning som bedrivs på universitet... och hur teknologföreläsare ser på andra än teknologer.......
  • "- Är det någon som vet vad jonatmosfär är? - Fem." - samma föreläsare som ovan som lyckades få ett svar av en spyless teknolog.......
  • "Kraschkurs i strömninglära" - känns ju lyckat att få höra på kursintroduktionen................
  • "Ska vi ta ett exempel...?" Jag viskade till min kursare "Ja, eller så kör vi upp det i arslet och ser vad som händer!" - hög nivå, jag vet...
  • "Eitch uphight to minus one" - exempel på vanligt förekommande språkproblem när en icke-engelsktalade svensk håller en kurs på engelska........
  • Skrivet på en whiteboard i en föreläsningssal: "Försök att lyfta på fötterna när ni går. Svarta märken på golvet är svåra att få bort. /Tack" Svar från en teknisk fysiker: "Brukare av denna sal är inte vana att röra på sig. De har därför tappat motorik och muskelstyrka nog att lyfta på fötterna." - svar på tal!
  • "Visst fan, det är ju Lucia imorgon! Ni vill kanske sluta tidigt om ni ska gå ut å kröka!" - och det här har man lånat dyra pengar från CSN för att få höra.........
  • "Då måste vi lösa om hela den här skiten va?" - samma som ovan där det otroliga engagemanget och pedagogiken bara flödar, och trots det så blev hela "skiten" fel.........
  • "...å så tar vi inversen av hela tjosanet" - också samma som ovan... jippi vilken bra kurs...........
  • "Ah fan!! Jävla marken då!!!" - gissa... samma som ovan.........

 

Tänk om man kunde få studera något seriöst.... och något som man kan ha NYTTA av.........


.........och så sköljer ångesten över mig igen.................. LÄMNA MIG IFRED!!! BARA LÄMNA MIG IFRED!!

Av Maria - 3 april 2011 14:02

gick igenom hurtsen till mitt skrivbord

var tvungen att göra det och sortera, för det var så rörigt att alla lådor inte gick att stänga

satt där och sorterade pennor

lite nostalgiskt; är ju så länge sedan jag pluggade

så fick jag syn på ett litet vitt papper

pulsen steg

såg precis ut som de "papper" som rakbladen förvaras i

men jag har ju rensat ut alla

alla rakblad och alla tabletter och skit

plockar upp det vita pappret

tänker att det måste vara en "kom ihåg"-lapp som ramlat ner och försvinnit

men det var hårt

mer och mer panik

vek upp pappret

och där var det

ett rakblad

ett splitter nytt rakblad

kände på det med fingrarna

vasst

vasst och skönt

fick panikångest och slängde ner det i lådan igen

tog stesolid och rusade därifrån

kan inte kasta det

klarar inte det

jag trodde i min dumhet att det här var över nu

det har gått över två år, två och ett halvt ungefär - tror jag

jag har alltid vetat att jag kommer känna suget

men jag trodde att jag kunde hantera det bättre än såhär

rakbladet skriker på mig

ropar från den stängda lådan i sovrummet

kan KÄNNA hur jag tar ur det ur det vita pappret

hur det känns i fingrarna att hålla i det

och pressa det mot huden och dra

kan känna lyckoruset

djupandningen som kommer av sig själv då

avslappningen

friden

blodet som rinner

det renar mig

släpper ut smutsen och allt jobbigt


saknar rakbladen som fan

jag visste inte det

längtan har jag ständigt

men inte saknaden på samma sätt

i och med ridterapin försvann behovet

nu är den slut för alltid

och jag kan inte hantera ett jävla rakblad i en låda

vad gör jag nu.......???

kan inte berätta för min t

hon tror att jag kommit så långt

det trodde jag ju själv

MEN DET SLITER OCH DRAR I MIG SÅ IN I HELVETE

SE HUDEN DELA PÅ SIG

KÄNSLAN AV ATT SKAPA EN RAVIN

STÖRRE OCH STÖRRE, DJUPARE OCH DJUPARE

OCH DEN RÖDA FLODEN SOM BARA BLIR STÖRRE

FLYTER MED MER KRAFT ÄN EN FORS


skär jag mig nu så skär jag tills jag dör

så jag kan inte göra det

jag vill

gudarna ska veta att jag vill

och ändå vill jag inte

jag ska inte

men jag önskar att jag kunde ändå

förlåt


jag vet vad jag måste göra - trots allt

måste berätta för min t

göra som jag gjort så många gånger förut

droga ner mig, kasta mig över rakbladet och stoppa ner det i handvänskan

och så ge det till min t

gråta tills ansiktet är söndertrasat

Av Maria - 3 april 2011 11:39

har sovit så dåligt nu i en period

tog dubbel dos proppis i förrgår men sov ändå inte

gjorde samma sak igår - och inatt har jag sovit

hade blivit helt galen om jag inte fått någon sammanhängande sömn till slut

men det här innebär också att jag är ganska pigg idag - jämförelsevis

det i sin tur betyder att jag har en massa energi som blir till ångest och flashar

och börjar jag irra runt med framtidshopp också, ja då vetefan vad som händer

mina mål för dagen är att:

  • inte hetsäta
  • packa en eller två lådor till
  • duscha
  • överleva

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards