~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

uppdatering

Av Maria - 4 april 2011 21:43

lämnade rakbladet till min t

storgrät och på snudd till panikade

hon tyckte att det var bra gjort och att jag hanterat det hela på ett bra sätt

önskar att jag själv kunde känna samma sak.......

pratade om det; hur saknaden och längtan har förändrats

kom in på framtiden

nästa fredag då hon ska följa mig till ÄS

och att jag har en plats på ssk-programmet ht 2012

jag kan bli så arg på henne

så jävla arg

för hon ger mig hopp

börjar väcka en livsgnista i mig

jag har aldrig haft någon sådan förut

jag har bara varit som en robot

bara kört på och delat på förnuft och känsla med en oövervinnerlig mur

och så nu börjar saker rinna över åt vardera håll

och jag kan inte hantera det!!!!

ärligt talat - är det inte bara i sagor som drömmar blir sanna???

saknar jag sjukdomsinsikt nu helt plötsligt som börjar fundera på om drömmar kan bli sanna?

kommer jag ha en chans att börja plugga nästa höst?? finns det en teoretisk möjlighet att det kan bli så?????

min hjärna exploderar

det enda jag känner till är döden

döden och lidande

det är trygghet för mig

det här nya skrämmer skiten ur mig - milt uttryckt

har jag fått en chans nu???? en chans till ett liv??

men vad fan händer om det misslyckas - jag har allt att förlora

så länge man har en dröm kan man drömma

när drömmen går i kras så kommer den aldrig åter

är det då inte bättre att leva med den ömtåliga bubblan, istället för att räcka sig efter den och den spricker sönder?


det här är förjävligt

vet att det låter helt jävla dumt och idiotiskt

men TÄNK OM

ssk-programmet

jobb

träffa någon

familj

liten gård/hus

hund, häst(ar), några grisar, får...


amorteringar, vänskap, gräl, lycka, diskussioner, ömhet, osämja, kärlek......


ett liv..............


men risken är så stor att allt går sönder

på en enda sekund kan allt spricka

och vara förstört för alltid

 
 
Marie

Marie

4 april 2011 23:01

Det är faktiskt inte bara i sagor som drömmar blir sanna...faktiskt inte! Jag tror att det är din tur nu...!:) Tror helt klart att du kan fixa det,tänk så mycket du har fixat och donat med redan,och det ifrån botten! Kämpa på Maria! Tror på dig!
Stor varm kram!!!

http://lealpre

Maria

5 april 2011 10:42

Saknar ord ♥
KRAM TILLBAKA!

 
Ingen bild

elina

5 april 2011 08:24

det värsta är nog att man vaknar en morgon när tiden gått för långt och man inte har vågat ta chansen....och att det är för sent....då har allt det onda segrat. jag VET att du kommer bli en fantastisk ssk. det tvivlar jag inte en sekund på. jag vet också att du har en otrolig kapacitet MEN jag förstår att du är rädd.... men rädslan kan försvinna om man utmanar den... ge den på "moppo" och gör det du vill och kan!!! du kommer kunna hjälpa så många samtidigt som du kommer hjälpa dig själv! självfötroende... en glöd... fullfölja din dröm!! jag fattar ju att man inte kommer bli bra vips, men jag tror att det kommer hjälpa dig så mycket till ett bättre mående på sikt. JAG TROR PÅ DIG!!!!

Maria

5 april 2011 10:43

Ja, så känner jag också - på ett sätt. Samtidigt som jag tänker att.. jag alltid har kvar drömmen om jag inte försöker och misslyckas...
STOR KRAM! ♥

 
Isa

Isa

6 april 2011 23:57

Så skönt att du fixade det. Läste ditt svar; alla sätt är bra utom de dåliga! :) fantastiskt att man hela tiden finner de där sätten att lura sig själv på. Att vi är så splittrade: jag har hela tiden en dialog i skallen. Resonerar hit och dit och svarar mig själv. Ibland känner man sig sjuk på riktigt...

Du kommer att nå dit du vill Maria det är jag säker på. Det kan kännas läskigt att sätta upp mål och delmål och att planera, men du gör det bara för dig själv, för din egen skull och i din egen takt. Det finns ingenting att förlora när man mått så dåligt som du har. "Misstag är ingenting annat än steg på vägen". Det brukar jag tänka på och hålla fast vid när jag får prestationsångest, är rädd för att välja fel eller känner att jag måste göra nya val eller avsluta något jag påbörjat för att det blev för mycket. Man går inte tillbaka neråt utan fortsätter frammåt ändå, bara på ett annat vis.

Det är kanske enklare att vara olycklig, befinna sig på botten med ett svagt hopp om att det ska bli bättre än att må bra och vara lycklig med rädslan att förlora allt. Det krävs mod för att våga vara lycklig, må bra och tillåta sig själv att lyckas. En dag har du det modet; du har redan varit i helvetet och vänt, det finns inget mer att vara rädd för.

Tusen kramar

http://isanj.bloggplatsen.se

Maria

7 april 2011 12:05

Som vanligt skriver du så att man tänker och känner en massa och vill skriva så att tangentbordet blir utslitet..!! ;)
Känner samma sak om ditt inlägg om att "vara sin sjukdom". Håller med dig och har en massa tankar jag vill dela, men det är så mycket så av DEN anledningen har jag inte kommenterat det inlägget! Jag vet att jag inte måste skriva, men jag VILL ju! VILLVILLVILL!

Du är en så fin person Isa, och jag känner mig så privilegierad att få ha dig i mitt liv. Du ger mig så mycket. Mer än du kan föreställa dig. Och jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig. ♥

Kramar tillbaka - från mitt hjärta till ditt!

 
Isa

Isa

7 april 2011 12:20

Tack det samma! :)
Tror du att man kan slita ut knapparna på ett tangentbord? ;)
Bamsekramar...

http://isanj.bloggplatsen.se

Maria

7 april 2011 20:16

*viskar generat*... ja.. det kan man..... *host, host*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards