~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Skithelvetesinternet!!

Av Maria - 7 april 2011 20:16

Jag binder mitt bredbandsavtal så att det blir billigare. Autogirot ska fungera som vanligt. Får lite "presenter" för att jag binder avtalet i ett helt år.

Låter det för bra för att vara sant? Ja, då är det så.

Mitt avtal har gått helt åt helvete.

Fick två kuvert med posten idag. Det ena välkomnade mig som kund - trots att jag ju redan ÄR kund. Det andra pappret var de förmåner som man bara får om man är ny kund. Och det tredje pappret var en faktura - som var helt och totalt jävla fel.

Loggade in på internetbanken och fick syn på att de har dragit för mycket pengar. Lusläste fakturan - som alltså kommit förutom överföringen med autogirot - och så står det vilken tjänst jag har, vad den kostar, āpris, och antal 1. Som normalbegåvad så räknar man ju snabbt ut att priset x 1 = summan, och summan = priset. MEN, så har de trollat så att summan blev tex 183,14kr trots att priset var typ 165kr. Eeeeeeeeh.... WTF tänkte jag... och så bröt jag ihop.

Skulle chatta med supporten, för så förbannad var jag. MEEEEEEEN så är supportchatten stängd. Mail ska de svara på inom 2 arbetsdagar, men tar MINST 9 arbetsdagar. Jag mailade och så ringde jag mamma. Hon blev också förbannad eftersom hon blivit försäkrad att allt kommer rulla på. Jag kollar på nätet och ser att den beräknade kö-tiden är mindre än 3 min. Vi lägger på och mamma ringer. Hon sitter i telefonkö i 3 timmar och talar in ett meddelande efter varje halvtimme om att de ska ringa upp, och så lägger hon på och ringer upp direkt igen. Så håller det på tills en kille svarar en halvtimme innan de stänger. Han försöker prata sönder henne och ska "förklara". Men när han fick höra hur fakturan såg ut och hur avtalet är, så skulle han ta upp det med "ekonomiavdelningen" för något måste vara fel. Så nu är det bara att vänta. Och dö..................


har bestämt mig för att jag skiter i det här. Jag skiter i allt. Orkar inte.

Har legat i sängen sedan jag kom hem. Eller ja, jag tog faktiskt cykeln och for och handlade, vilket gav mig enorm ångest. Det var som startskottet för den totala härdsmältan när bredbandsskiten kom.


Har mosat i mig stes. Gråtit och gråtit. Min t gick ju hem för helgen och skrev att vi träffas på måndag. Vad ska man tänka - "ja, vi får väl se"............ Ingen vits att maila tillbaka för nu är hon så positiv och tror att jag klarar allt. Det gör mig ännu mer ångestfylld. Avtalet oss emellan är och har alltid varit att hon finns här för mig tills dess att JAG säger att JAG inte behöver henne mer. Inte tills dess att HON TROR att jag inte behöver henne.


Nu ska jag lägga mig och dö igen.


Fan vilken dålig vän jag är när jag mår såhär. Har i alla fall hört av mig till ridläraren och sagt att jag tänker på henne och hennes arm. Tror att hon kanske uppskattade det. Kanske.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards