~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

KLIAAAAAAAAAR!!

Av Maria - 7 april 2011 23:57

Just nu kliar alla ärr. De kliar så jag blir fan vansinnig! Har dubbel häfta sitter över som skydd och försöker att INTE klia, för då blir det bara rödare och bredare. Men just nu skulle jag ge vad som helst för att få slita bort all häfta och ta min tagelhårborste och klia med! Fatta hur SKÖNT det skulle vara! På armen drar jag mina korta naglar fram och tillbaka, men vid sidorna av ärret. Men låren är värst.

Minns när jag skurit mig och det började ta ihop. Det kliade och kliade - gör ju det när det läker - men när det just hade läkt och blivit en stor kelloid (jag kallade dem för "larver", "maskar" eller "likmaskar", för de var så stora så de syntes som upphöjnader genom mina jeans.....), så blev jag galen. Helt komplett jävla galen. Grät för att det kittlade så, rullade på golvet... ja, jag tänkte till och med på att ta livet av mig......... Till slut tog jag fram ett rakblad. Och så satt jag där och skar i ärret, bara lätt, lätt... och fy fan vad skönt det var. Enda problemet var att... sen hade det ju blivit fler småsår på ärret som skulle läka.... och då kliade det ÄNNU MER.........

Tänk, jag ska gå med den här häftan minst ett år. De flesta kan ta av den efter ca ett år då ärret mognat, men jag tror att jag har för mycket trasig vävnad under... så då tar det längre tid...


Har gosat med Astrid ikväll. Nu har jag hittat var hon slet av sig pälsen när hon byggde bo.......... pillade bort små hårbollar som satt sig bredvid de små kala fläckarna. Hon är bara så duktig... satt där helt stilla medan jag gjorde det. Och så när jag lade henne till rätta så suckade hon sådär som hon brukar och lade ut fläsket på min mage. Sen var det bara för matte att klappa och klia...


Jag mår SKIT, men försöker låtsas som att jag inte gör det.............


........min t är ledig imorgon............ och vid påsk är hon ledig i två hela veckor......... hon har tagit semester ännu längre, så därför blir uppehållet längre.............. undrar hur hon tänkt att jag ska överleva då................ Men visst... hon tror ju att allt är så bra nu..... Hon tror inte på mig när jag säger att jag vill dö...... inte ens berättar hur jag tänker om hur det skulle kunna gå till........ Men som med allt annat så skiter jag i det också. Jag har varit och är ärlig, och händer det något så har jag i alla fall gjort allt jag kan. För att citera min t; "man kan inte göra det man inte kan".


Hittar inte min laddare till mp3:n........... Kan jag ha varit så korkad att jag packat ner den.........? Måste leta imorgon..... om jag kan gå ur sängen............

 
 
Susanna

Susanna

8 april 2011 00:41

Du har gjort de igen, känner igen mig så otroligt i dina texter!
åååhh.. kryper i hela kroppen av bara tr oanken!
Mina lår är inte så "snygga" heller, men vad gör man? Inte tänker man på detta äckliga jobbiga helvetes jävla kliande när man mår som sämst?
Har själv skurit i redan befintliga sår i ett desperat försök till att få det att sluta klia.
Det hjälper i 2 sekunder, men sedan börjar det igen.
Inte kul.
JAg får inte träffa min psykolog på 2 veckor, pga massa konferensmöten o bla bla bla.
Jag som hade behövt henne Nu, NU NU NU!
Hoppas på att du mår lite bättre imorgon <3
Skickar en massa styrkekramar!

http://Livetmedkaniner.bloggplatsen.se

Maria

8 april 2011 10:30

Det gör ont i hjärtat att höra... Kanske en för personlig fråga.. du behöver inte svara... har du slutat skära dig...?

Det där kliandet kan driva vem som helst till vansinne! De gånger då det varit riktigt, riktigt illa så har jag brustit ut i gråt... Så vet man att man inte får klia, och jag ger mig fan på att det känns som att det kliar ännu mer då!
Jag har opererat båda mina lår och min arm som jag skurit mig i. Plastiken har gjort så gott de kunnat för att minska på ärren, men det försvinner ju inte. De kommer alltid finnas kvar... och så får man inte skära sig igen heller....... Inte för att jag planerat att göra det, men bara tanken på att den "nödutgången" är borta känns som ren skräck...

Usch vad jobbigt att du inte får träffa din psykolog på två hela veckor. Fy fan vad jobbigt - på ren svenska. Man fattar ju att de måste få ha semester/konferenser/möten/blablabla... men ändå KÄNNS det så fel. Orättvist. PANIK.
Hoppas att du mår bättre idag också gumman. Tänker på dig ♥
Kramar tillbaka!

 
Susanna

Susanna

8 april 2011 13:21

Ingen fara, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på den frågan.
Det går upp och ner. Dock blir såren inte lika djupa längre.
Hummöret går upp och ner. Depressionen är inte lika jobbig som den var för ett år sedan.
Ångesten är kvar än, den är riktigt jobbig.
De destruktiva tankarna sätter inte igång förrän jag mår riktigt riktigt piss, rent ut sagt.
Förr kunde jag skära utan anledning ens.
Bara för att få det gjort.
Dock vet ingen annan om detta, förutom sambon min.
Inte ens min psykolog vet. Knäppt. Jag Vet.

imorse var ångesten riktigt tung, men jag lyckades ändå på något vis pallra mig iväg för en arbetsintervjuv.
Var jättestolt efteråt, över att jag vågade.
Men sedan skulle man handla mjölk och då stod han där, den där jävla kortläsaren.
Sambon fnissade tillockmed åt min dumhet.
Paniken spred sig igenom kroppen. Så dumt det blev.

Tänker på dig med, hoppas att ditt internet slutar att strula, aldrig kul :/
Kram!

http://Livetmedkaniner.bloggplatsen.se

Maria

8 april 2011 20:37

Jag tycker inte att du är konstig eller knäpp för fem öre. Jag har också skurit mig för allt och inget. Precis som med droger så "måste man ha sin dos"... tänker jag mig i alla fall..
Det är inte knäppt att du inte talat om det för någon. Med tanke på hur samhället ser ut idag så är det ju inte direkt något man bara talar om. En del människor som jobbar inom vården lever kvar i "gamla skolan", och då blir man diagnosticerad med Borderline som ett brev på posten fastän att man inte uppfyller kriterierna för det. Sen blir man bemött som om man vore en jubelidiot - och även OM man skulle ha borderline så gör det ju inte en till ett pucko.

Och du... kortläsare kommer från HELVETET. Folk vet bara inte om det - än. Står där som en bödel som inte bara ska göra livet ännu värre än vad det redan är, utan dessutom ska man "klappa" och ge pengar till fanskapet frivilligt....
Kommer att tänka på filmen Schindler's list... När den där grisen just har vaknat och gått upp ur sängen.. tar ett gevär och går ut på balkongen... och skjuter ihjäl en helt oskyldig människa - bara för att.
...jag vet - JAG är knäpp..... hur många jämför en kortläsare med en scen ur en film om nazister.......

Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards