~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Denna dagen, ett liv...

Av Maria - 11 april 2011 22:23

Babblade bort mesta delen av terapin, för jag orkade inte med mig själv. Men självklart lyckades jag ändå storböla som vanligt. Trots det gick jag förbi kiosken på vägen hem. Hade noll blodsocker och var svimfärdig - utöver tröttheten och all ångest och äckel... Men jag lyckades med att inte köpa någon godis. SKÖNT!

Tänkte ta bussen till Maxi, men så kom jag på att jag lika gärna kunde damma av cykeln. Så det blev en tur dit. Är så less på allt jävla bröd som finns så det blev inget sådant. Tänkte köpa deras egna, men vet hur "lyckat" det är; när jag kommit hem så är jag halvt medvetslös av hunger så då käkar jag en smörgås. Och sen mår jag så dåligt för att jag gjort det och allt är ju redan förstört då, så då äter jag upp allt det andra också. Bra va....

Tänkte köpa kexchoklad, men kom på att det vore fint med en glass istället. Det är ju så det "ska" gå till - man far och handlar när solen skiner och det är varmt, och så köper man en glass och sätter sig på en bänk och ser ut över *en speciell plats*. Jag älskar Cornetto. Brukar alltid köpa Cornetto Classic. Men det fanns ingen..! Det fanns nästan inga glassorter att välja mellan alls. Bara en massa nya, och det fanns ingen skylt som talade om vad det var för glass. Dessutom ångade paniken om mig efter att ha stått och läst på hälften av alla varor som finns... näringsvärde, kolhydrater, fett....... Köpte en ask med gröna vindruvor. Tänkte strunta i det först, men konstaterade att det måste vara nyttigare att småäta och hetsäta än godis. Har ändå tryckt i mig en ICA-paj och yoghurt och müsli... och så knäckemackor.... så det blev ½ månads lax.tabletter efter det..... Känns ju fint...

  


Internetleverantören hade inte ringt upp min kära mor, så hon ringde upp dem - igen. Och hade turen att knipa samma kille som looooooovat ordna alltihop på max tre dagar. Eftersom han gav ett löfte som han sedan bröt, så gjorde min mor verbal slarvsylta av honom - en egenskap som även jag har och kan använda..... Killen sa att han skrivit ett mail till "ekonomiavdelningen", men inte fått svar. Min kära mor talade då om att jag har mailat till DEM, men JAG får inget svar av DEM - och vad händer då??? Jo, då måste man RINGA! Jag har skickat ett sista mail till dem, och svarar de inte på det och ordnar det här imorgon, så säger jag upp skiten. För det här är inget avtal. Tycker nästan synd om killen om han inte ringer upp min mor det första han gör imorgon när han kommer till jobbet... Hon kommer slakta honom - verbalt.

Har sagt till henne att TÄNK om jag hade peppat mig och samlat kraft och mod och ringt, och så blivit bemött som skit... Då hade jag aldrig mer lyft på luren sen.


Är helt slut. Men ångesten bultar i hela kroppen. Känns som att den kommer sprängas. Vore lika bra det... Är varm, för varm. Vill rusa ut och bara skrika. Som om det skulle hjälpa......

Det blir i alla fall inget "terapeutiskt arbete" ikväll här på bloggen som igår. Jag orkar inte, och det fungerar inte heller. Bättre att låta skiten snurra. Är som en powerpoint-presentation från helvetet; byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild, byt bild........... och bilderna sprutar fram som om de var skjutna ur en kulspruta. Det gör mig yr. Men som sagt; hellre det än en repris av gårdagen.


Hoppas att de möblerat klart för ikväll där uppe. Hörde hur de släpade möbler för en liten stund sedan. Måste ha varit i vardagssrummet. Ekparketten ser säkert jääääääättefin och repfri ut.........


Får se om det blir någon ridning imorgon em/kväll. Beror på vädret. Är rädd att det ska bli regn. Vill ha tillbaka min hjälm och mina grejor som "försvann" i onsdags...


Vill sända en varm tanke till lille Skutt.. som nu äter det grönaste och godaste gräset som finns i Nangijala.... busar med de andra ninisarna.. rusar över de lummiga kullarna och dalarna... gräver tunnlar.... käkar äppelkvistar... dricker det godaste vattnet ur den vackraste bäcken........ och river upp morötter ur grönsaksland.... Han hade ett förstklassigt jordeliv.... det bästa en nin kan ha..... Jag hoppas av hela mitt hjärta att du vet det E......   


Vila i frid Skutt.


 
 
Susanna

Susanna

11 april 2011 23:41

Vilken jobbig dag du verkar ha haft.
Hoppas ändå att du mår någorlunda bra nu <3
Måste föresten säga, Cornetto Classic är verkligen underbar, synd att du inte fick tag i det bara :/
Jobbigt med alla dessa nya glassar hit och dit.
Varför kan de inte ha kvar de gamla sorterna?
Typ pärnontopp eller vad den hette, struten med härlig mild päronsmak. Så underbar!
Men nej, nu har de blandat den med den jättestora daimglassen. Blä!
Kram på dig!

http://mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

12 april 2011 00:00

Jag känner mig ganska mör, måste jag erkänna...
Känns som att de pajar glassarna genom att göra alla "extra special". Det ska vara regnbågens färger och smaker som aldrig får vara "rena", utan alltid ska blandas med en massa andra. Det går väl inte att få tag i en vanlig GB-strut med exempelvis ren jordgubbsglass. Istället ska man köpa en "Cornetto Enigma" eller något annat "flashigt" som är ännu dyrare. Och barnglassarna som finns, hur TÄNKER folk egentligen! De ser ju ut som leksaker, och helt plötsligt kan föräldrarna betala 20kr var för Lisas och Pelles barnglassar som bara är skräp.....
Läste på GB's hemsida att de blandat päron och daim..... "intressant"...
Och när Magnum-glassarna kom... då spårade det väl ur totalt. Det var kanske början på "hysterin". Visst var det de som var "syndigt goda" typ...
Undrar om Tophat finns kvar.. Nogger blev jag så törstig och illamående av minns jag. 88:an var god däremot!
Kanske skulle undersöka Diplom is-glassarna för i år.....(!)

Hoppas att du får sova gott inatt.
Kramar om dig och stoppar om dig. ♥

 
Susanna

Susanna

12 april 2011 00:18

Ja, detta jävla blandande av smaker. Blä!
Visst, dessa magnum temptation lr vad de hette, 24kr stycket var/är väldigt goda!
Men då ska man också ha råd att köpa dem.
Tacka vet jag cornetto.
Piggelin smakar äckel.
Speciellt efter att jag smakade den nya loka päron som smakade avslagen piggelingrogg.
Där försvann min lust till piggelin. BLÄ!
och loka.

Tophat? Känner inte igen namnet.
Men 88:an är verligen god!
Nogger är lite för mycket. Tror det är nougaten i den som gör den så.. För mycket?!

får hoppas att jag kan sova..
jag är inte så glad på sambon just nu...
Kram på dig vännen<3

http://Mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

12 april 2011 10:17

Jag har aldrig gillat Piggelin, medan andra har SLÄNGT sig över dem. Kanske priset..?
Känns som att alla glassar bara blir dyrare och dyrare - för att de gör dem mer och mer invecklade. Inte nödvändigtvis för att det är godare eller större.

Tophat var en lite mindre strut med vaniljglass, och så var det som två "hål" i den rakt ner. Det ena var fyllt med jordgubbsgrejs och den andra med choklad. Tror att det var dåtidens "barnstrut"... Den fanns förra eller förrförra året, men nu vet jag inte.

Mmmm... nougaten i Nogger är ju jättegod - det är den man "siktar på". Men när man väl är där så blir det för mastigt... och så mår man illa om man ändå mosar i sig hela... :S

Stor Cornetto-kram!

 
Ingen bild

elina

12 april 2011 15:09

åh vad gullig du är! saknar honom så mycket....lille fine underbara kanin....
bra jobbat på ica förresten! fast ibland måste man bara få unna sig något och nästan allglass är gott!!!mums!

Maria

12 april 2011 17:56

Kramar hårt, hårt... ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards