~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

mail t min läkare

Av Maria - 7 september 2010 20:48

" *min läkares namn*.... jag ber verkligen om ursäkt för allt jag ställt och ställer till för dig....... jag vet att jag är svår..... eller ja, hopplös....... har fått höra det av många läkare så jag vet..........
 
jag är verkligen ledsen att jag är så fel att det inte ens går att skriva en remiss........ och om en sak som egentligen är undantaget remisstvånget............
trodde i min enfald att de skulle ta mig mer på allvar om jag hade en remiss.............. det var aldrig min mening att dra in dig i någon av de strider som alltid uppkommer kring mig........... jag försöker hålla käften och bara svälja all skit... men till slut drunknar jag.... och då.. när jag inte ens får det grundläggande som jag har rätt till........ så måste jag säga ifrån för att inte utplånas.............. men jag trodde aldrig att de skulle ställa in mötet... skrev till dem att om de inte meddelade hur de skulle göra senast kl 11 idag (hade ju ridterapi och går till bussen kl 12) så utgick jag från att mötet skulle äga rum med den manlige läkaren, trots att jag begärt en kvinnlig...... och då skulle jag anmäla dem eftersom de haft ett halvår på sig att välja en av de minst 15st som finns.............
 
jag förstår om du är arg.......... professionell läkare som läkare...... man eller kvinna............. borde inte spela någon roll.............. men... ingen av alla manliga läkare jag mött har varit något annat än katastrof.......... och jag blev våldtagen av en ung man.......... slagen av min pappa................... så att ha en man sitta med och prata om de två känsligaste sakerna för mig.... mitt "psyke" och mina gynproblem.... känns som att bli utsatt för övergrepp igen............... och det står jag inte ut med............. då dör jag hellre............
 
men som sagt.... jag är hemskt ledsen och förtvivlad över att det blev såhär............. jag förstår att du lagt ner enormt mycket tid och energi......... och jag skäms att du drabbats av att ha mig som patient............... snälla, förlåt mig..............
 
*min terapeut* har meddelat att du kan skriva en ny remiss.......... jag har sagt ja..... efter att ha varit egoistisk och tänkt på mig själv och vad jag behöver för att kunna överleva................. men det är inte rättvist mot dig egentligen.......... du får en mycket större börda......... och så ska du bära vetskapen om att remissen du skrev blev värdelös.............. men.. sanningen är den att det är jag som är värdelös...... det är mig som det är fel på......... jag kände så redan innan jag kom till vården........ men vården har verkligen befäst det i mitt allra innersta..............
 
jag förstår om du är irriterad och besviken på mig......... så jag förstår om du vill lämna mig här och nu............ ingen vill ha med mig att göra..........
men jag ber dig...... från djupet av mitt hjärta........ snälla stanna.......... och förlåt mig.. en dag... för all skit jag orsakar och som drabbar dig.............
förlåt att jag finns........"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards