~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Maria - 21 september 2010 22:10

mamma ringde.............. de har kommit hem från fjällen nu..................

hon frågade hur det är.............. ville inte svara............. har så jävla svårt att ljuga............ till slut drog jag till med samma gamla sak......... "det är väl som vanligt".......... vet att de inte vill eller orkar höra något annat heller........... inte jag heller för den delen....... klarar inte om de får veta............. jag har sagt så mycket jag kan, det är stopp nu................... och de klarade inte ens att ta emot det, så det säger en del...........


har ångest så jag dör............... början på panikångest........... känns sådär konstigt i händer och fötter........... hjärtat slår hårdare.............

...........vet att pmdd'n är här............ har vetat det i över en vecka nu.......... frågan är bara när äcklet kommer........................... före eller efter plastiken på torsdag.................... då ska jag träffa läkaren där....... sen gå med terapeuten till terapin, för hon ska följa med mig dit............. några timmar senare är det dags att fara till stallet............................

.........tänk om jag har mensvärk då..... då kan jag inte röra mig.............. och ligger och gråter.................. hur ska jag orka allt då.............


panik

Av Maria - 21 september 2010 19:50

jag hittar på ett "auktoritärt" för- och efternamn...... gör en mailadress........... mailar landstinget och ställer frågor om psykiatrin.......... diariet läser och vidarebefordrar det till verksamhetschefen........ och PÅ ETT PAR TIMMAR har verksamhetschefen svarat!!! JÄVLA KÄRRINGJÄVEL!

jag skrev ett brev till subban för över ett år sedan.... och jag har två vittnen på att hon sagt att hon ska svara på mitt brev........ men ändå har hon inte svarat än...... och kommer ju inte att göra det heller - KÄRRINGEN FRÅN HELVETET!

har ställt henne mot väggen nu i alla fall............ gjort ett scenario och ställt frågor som jag VET att hon inte kan svara ärligt på........ för gör hon det så bevisar hon hur JÄVLA FEL psykvården är här!!!

blir bara mer och mer att visa upp för massmedia....... mer och mer som visar på att just jag blir negativt särbehandlad........... så när jag tar livet av mig så kommer media att HALSHUGGA HENNE VERBALT.......... för det finns INGA bortförklaringar till varför man behandlar en människa såhär....... det här ÄR PERSONLIGT............. JÄVLIGT PERSONLIGT.............

Av Maria - 21 september 2010 18:28

hittade annonsen på hästtjejen som ridterapeuten ska sälja.............. hon är halt och ingen vet om hon kommer att bli frisk igen.......... jag fattar att man måste ha hästar som går att rida när man har ett företag som hon.......... så.... det finns inget annat att göra.......... bara hon får komma till ett bra hem......... ett jättebra hem................

*gråter*

tydligen har många hört av sig och vill köpa henne........ men.... den som ringde först verkar vilja ha henne för att rida....... medan en annan intressent endast ska ha henne till sällskapshäst................. ridterapeuten frågade vad man gör när man inte vill sälja hästen till den som ringer först........ jag föreslog en vit lögn........... hellre det än att hästen inte kommer till rätt hem........... hon sa så småningom att hon skulle säga som det är.. att hon hellre vill sälja henne till den andra, trots att hon inte först att höra av sig...........

vet att jag inte borde vara så ledsen...... har aldrig ridit henne............ men.... jag har aldrig sett henne bråka med någon av de andra....... utan hon verkar så lugn..... så fin................ har pratat med henne.......... och klappat henne några gånger... för hon verkar så go.............. så jag blir ledsen att höra att hon ska försvinna................... så ledsen................ jag klarar inte av att skiljas från djur................. ridterapeuten är garanterat ännu mer ledsen än jag........ men jag vet att hon har fattat beslutet utifrån vad som är bäst... för alla parter..............



älskade lilla häst.......... bara jag visste att du får det bra............... du förtjänar det bästa............ skulle vilja veta vad som händer med dig......... hur du har det............ men..... det kommer jag inte få................... det gör det ännu svårare............... outhärdligt svårt.......................

hade jag en gård...... med hagmark........... så skulle jag vilja köpa dig.............. stå och hålla om dig............ bara vara... bara andas........ på sommarängen.. lika gärna som i den kalla vinterkylan........... jag skulle gå ut med dig på promenader på mjuka skogsvägar....... vi skulle gå där sida vid sida.......... och känna varandras närvaro... själar emellan...............

Av Maria - 21 september 2010 17:35

for iväg till stallet i hällregn......... pratade med ridterapeuten en stund innan killen kom dit....... vi fick välja mellan att rengöra och smörja utrustning eller att följa med henne till affären på andra sidan stan för att köpa nya hästskor......

jag kände att jag var nyfiken på båda....... vore kul att se hur man köper skor.... mått och sort och allt.......... samtidigt lockar det att plocka isär tex ett träns och göra det fint och sedan försöka pussla ihop det igen.... för då lär man sig mer än när man bara tittar på det..........

kan säga att jag hellre hade suttit i stallet och luktat och hört hästar medan jag pysslade......... men killen visste vad han ville direkt....... och eftersom jag blev så glad för att han visade sina framfötter lite så följde jag bara med.........

känns som att hans filosofi är "gör så lite som möjligt".... så jag förstod vad han helst ville göra......... men ändå - han SA det ju..........

först lastade vi på kärran med lunch till krabaterna, och så fick de gå in och äta eftersom det hällregnade......... jag vet inte om jag gör fel eller om det är rätt, men som när ridterapeuten började hacka loss ensilage så tog jag grepen och började lasta på kärran......... killen bara stod där......... har ingen aning om jag "tog hans plats" eller ej............. eller om jag gjorde rätt.......... samtidigt - vad fan är rätt sak att göra när han är så "seg".......... jag måste ju försöka tänka på mig själv.... kan inte främja honom för då lär han sig aldrig...... men det är det att jag VILL SÅ MYCKET när jag är i stallet................ ta vara på varje sekund......... så för varje sekund som han "segar" så vill jag bara driva på ännu mer........... MEN... det är inte mitt jobb............ så då tar jag över och "gör"........... men jag vill ju inte att han ska känna sig "utanför" eller "efter" så att han blir ledsen eller stressad heller............. så jag vet inte vad jag ska göra............ känns som att det blir fel oavsett... så det bästa är kanske att bara sluta tänka på allt annat än mig själv och mitt...........


hade SÅÅÅ gärna velat "tjuvlyssna" på ridterapeuten i affären..... höra vilka mått på skor som finns...... modeller.......... ställt frågor.......... men... jag vill ju inte hänga henne i kjoltyget som en nyfiken unge heller...............


när vi kom tillbaka så fikade vi.................. fika... det värsta jag vet............ men ridterapeuten gör så DJÄVULSKT goda bullar.......... så vi satt i elevbaracken och drack te och åt bullar........... jag med min sociala fobi höll på att spy och få panik.......... att stoppa saker i munnen inför andra.... tugga... och svälja...... eller dricka............. skakade så in i helvete så jag höll temuggen med båda händerna trots att det brände............PIIIIIIIINSAMT!!!

jag vet att det är bra övning för mig.......... men skitjobbigt............ det är det enda som jag upptäckt att jag inte kan släppa ens i stallet........... som när jag och ridterapeuten red ut i skogen och hon hade med sig fika och jag fick läsa upp vad jag skrivit i min riddagbok........ jag skakade så jag knappt kunde hålla i glaset............. och det värsta är att jag kan säga det..... tala om att "titta här så jag blir"........ men ändå kan jag inte göra något åt det............. och när jag ser att jag skakar så anstränger jag mig ännu mer för att inte skaka... och då skakar jag bara ännu mer.... och så börjar panikångesten slingra sig runt mig.......................


...........behöver få krama en häst......... bara stå och andas............. KUNNA andas......................


.......abrakadabra.........

tadaaa!   

Av Maria - 21 september 2010 09:55

är det verkligen så in i helvete svårt att meddela hyresgästerna om att de ska inspektera taken - eller vad fan de nu gör - INNAN de åker förbi fönstren och man står där halvnaken!!! är det för mycket begärt!! dessutom blockerar de hela jävla infarten till garaget så många är säker skitglada över det också.........


när jag väl somnade så sov jag som en klubbad säl........... är ändå så trött idag........... hade tänkt få tummen ur och fara och skicka paketet till mamma..... men... det regnar så jag skiter i det............ ska gå till bussen om ca 2 timmar...... ridterapi...... tillsammans med den där killen......... känner så med honom.......... han är så seg.... man vill bara "ta över" och GÖRA hans saker..... jag trodde att det berodde på att han var blyg... men jag har förstått nu att det är ett av hans problem...... att han är seg........ alltså, han är inte trög eller dum i huvudet... utan han har bara svårt att komma igång och hålla igång..........

men måste det regna idag...... det ska regna på torsdag när jag ska till stallet då, så det vore skönt med EN stalldag utan regn.........


känns helt overkligt... på tors kl 9 ska jag vara på plastiken.......... det är ju SNART................ då får vi se.... hur mycket läkaren kan gå in på individplan... och se riktlinjer som just riktlinjer och inte regler.............. hon var öppen för diskussion och sa inte nej förut... så det enda jag kan göra är att hoppas på att hon inte ändrat sig.........


mår skitdåligt............... men jag försöker bar trycka ner allt................. mår illa av det.......... men snart kan jag ta lugnande....... då slutar hjärtat bulta så in i helvete..... och jag slipper ha panik över att panikångesten står på tröskeln.............



Av Maria - 21 september 2010 00:14

for till maxi......... men fick inte mycket ätbart med mig hem......... dammsugarpåsar, blomkruka tex............... en verum.......... de hade dåligt med sorter kvar... och det var dåliga datum............... och så blev det pingvinstänger...... trots att jag VET hur jävla dåligt jag mår efteråt.......... så självklart resulterade det i att jag åt upp allihop på en gång, mådde illa, och öste i mig laxertabletter....... BRA JOBBAT MARIA..........................


vid halv tio kunde jag inte hålla ihop mig själv längre......... så då drog jag igång dvd'n........ "bodywork"............. körde 2 st core express och 2 st aerobics express............ tog i extra hårt...... svetten rann..... droppade............... MEN..... jag hänger med..... trots att jag kör 4 pass.............

körde de 2 sista passen utan skor..... för det känns så jävla otympligt.......... och resultatet blev SJÄLVKLART att jag pajade knät rejält.... igen.................


hoppas att jag får sova lite inatt............. sammanhängande.......... är så värdelöst när man vaknar varje halvtimme........... för man hinner bara slumra mellan........ inte sova på riktigt..........

ska dra igång en ljudbok nu och krypa ner under täcket......... håret är blött efter att jag sköljde av mig i duschen........ hatar det............


är runt 2-3 grader ute......... klart... men fuktigt........... man ser månen i den lätta dimman.............


................önskar att jag blev överkörd av en bil eller lastbil så att någon kunde ta över............ för jag orkar inte mer............... och då skulle det inte vara mitt fel.......... och då skulle jag slippa de cp-psykavd som finns kvar..............

 

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards