~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Maria - 28 september 2010 23:49

har tränat ikväll...... till dvd'n........ och ännu en gång hoppar min höft som "ur led"....... det händer lite då och då.... men brukar "klicka tillbaka"......... nu gör den inte det........ kan knappt gå..............

jag fattar inte.... varför ska det hålla på såhär........... det har gjort det sedan jag var liten......... men det är bara ett fåtal gånger som det hållit i sig såhär............ smärtan strålar som ner i lårbenet.......... jag måste ut imorgon.......... handla.......... laxertabletter........... och något ätbart som jag kan få i mig utan att hetsäta eller gå upp i vikt av.......... men samma problem uppstår varje gång - vad fan ska jag handla................... och så slutar det med att jag inte handlar något.......... istället lever jag på 4-5 liter verum på en vecka..................

har zinkbrist igen.......... jag vet det............ det ger vita fläckar på naglarna.......... och jag får ju inte i mig ett skit förutom den där jävla verum hälsofil....................

får se om det "klickar tillbaka" inatt.......... annars vet jag inte hur jag ska göra........... skulle aldrig falla mig in att berätta något om det här för vården......... för ingen skulle tro mig.... och så skulle de bara slå sig för bröstet och sitta där i sin klubb för inbördes beundran och prata om hur psyksjuk jag är..................... nej, kan jag inte gå på torsdag så får jag säga att jag är sjuk............ och hur fan det ska bli med resten vet jag inte.... måste kunna röra lite på mig............... inte nog med att man ska ha skav och ont... utan sen när man försöker träna så skonsamt som möjligt för att slippa skav och smärta.. ja, då går inte det heller...........

JÄVLA SKIT!!!

mår piss också.......... och det gör ju inte saken bättre...................


propavanen börjar kicka in......... svider i ögonen.......... kanske kan jag somna utan stilnoct ikväll.............. proppa in en ljudbok i öronen och somna ifrån................

Av Maria - 28 september 2010 17:57

Varit i stallet på ridterapi... Var nervös innan, för jag förstod att vi skulle få köra... och jag gillar inte när jag inte har lika mycket kontakt med hästen som när man rider..... Men det värsta är ändå rasslet som hästen sitter fast i... dvs vagnen...... Jag har ingen uppfattning om svängradie eller var hjulen är....... och det gör att jag tänker alldeles för mycket......... Ärligt talat så gör jag det för att jag är rädd att hästen ska skadas..... annars skulle jag inte vara lika orolig..... Sitter jag på ryggen på en häst så kan jag bli avkastad om något händer... men vad händer om vagnen välter och hästen sitter fast vid den...... då kan hästen dö......... Dessutom är jag så kort så jag ser inte ena sidan när jag kör... hästen är för hög för att jag ska kunna det........

Killen som jag är där samtidigt som på tisdagar kom i tid idag.... Jag blev JÄTTEGLAD! Jag fick gå och hämta hästen, för killen hade bara joggingskor på sig, medan jag hade mina jodhpurs..... och jag sjönk ner i leran nästan över kanten på dem....... Trots att jag pratade så hörde inte hästen att jag kom.... han höll på att klia sig för han har soleksem...... Så när jag kom fram till sidan av honom så blev han skiträdd och drog öronen bakåt och lyfte ena framhoven som för att sparka..... men det varade bara kanske en tiondels sekund...... Jag pratade lite med honom och så satte jag på grimman...... Han ville inte följa med... och jag halkade runt i leran..... men jag är envisare än vad någon vet..... så jag fick honom med mig...... Jag och killen gjorde iordning honom..... han kan ju aldrig bestämma vad han ska göra, så jag tog kommandot................ Kan inte stå och titta i 10 min bara för att fördela vem som gör vad...... jag klarar inte det..... Sen skulle vi hjälpas åt att få på lokselen..... Jag har aldrig satt på någon, så jag trodde att killen skulle hämta och visa...... men jag kunde inte bara stå och titta så jag gick och hämtade åbäket........ Den fastnade i ställningen den stod på så han kom och hjälpte mig...... Den är SVINTUNG...... Bar den till hästen och sen bad jag killen ta över........ Hästen är högre i mankhöjd än vad jag är lång... och jag är inte armstark...... så killen slängde över loken........ Hade jag bara tänkt efter före så hade jag också klarat det, för man behöver ju inte slänga över hela alltet på en gång......... Jag lät killen tränsa efter att ha tagit bort tyglarna...... så började jag sätta fast ena tömmarna på ena sidan... och det gjorde han också.... Jag frågade honom om vi inte skulle kolla så att de inte var tvinnade... men han hörde mig nog inte..... Ridterapeuten nickade åt mig så jag gick runt och satte det till rätta........

Sen ledde jag ut honom...... för jag kunde inte bara stå där............. Killen höll på och försökte hitta en hjälm.... och jag väntade tålmodigt....... och bad honom att ta med en pisk..... för jag vet att man brukar ha det när man kör......... Jag stod och höll i springaren medan killen satte fast vagnen........ När jag stod där framme så frustade han RAKT PÅ MIG....... glasögonen och hela ansiktet prickigt........ Ridterapeuten log och kommenterade det och jag försökte att inte börja skratta och krama om hästen.........

Killen satte sig fram i vagnen och jag satt bakom...... Han började köra en bana som ridterapeuten ställde upp..... men han är inte så bestämd och det syns på hästen när han går...... han ser liksom frågande ut.......... Killen råkade peta till en kon när han körde den där slalombanan och det kändes som om hela han sjönk ihop.... som om han kände "ja, jag är verkligen värdelös".......... När killen skulle sätta honom i trav så gick det inte.... så ridterapeuten hoppade på och satte sig och hjälpte till att mana på..... Det är så härligt när det går lite fort! Efter att tag var det min tur.......... Körde i snigelfart.... och då gick det bra runt banan........ Jag är som en jävla hök när jag kör.... måste se allt... ha koll..... och det är alldeles för lite kontroll för mig att bara ha tömmarna....... Jag hinner inte hålla koll på hästens energi, var han ska gå, räkna ut var vagnen kommer hamna, styra lagom mycket, osv... Jag beklagade mig över att jag inte får in tekniken.... och ridterapeuten trodde att jag skyllde på hästen.... men han gjorde inget fel.... han lydde snarare FÖR bra.............. Så det var helt upp till mig hur det gick......... Körde ner en kona med hjulet där bak... det sitter längre ut än de där framme och jag har ingen som helst koll på VAR......... Sen travade jag lite.... var inte meningen att jag skulle göra det, för jag hade bestämt mig för att INTE göra det..... men jag gjorde det ändå - som vanligt.......... Hade svårt att väga av hur jag skulle svänga för att det skulle bli bra....... och när jag sedan försökte mig på banan igen så lyckades jag inte få hästen i rätt vinkel mot konerna, så jag körde ner en till............ och en till......... och en till................. Jag förstod att jag inte skulle komma mellan konerna minst två av gångerna... men jag tänkte "what the hell, nu kör vi"............. Samtidigt kändes det bra att visa killen att jag misslyckades men att det inte hände något för det.......... och jag bara skrattade mer och mer........ Så egentligen hade jag så kul för att jag misslyckades....... *eeeeeeh.... va......?!??* Jag misslyckades inför - och MED - två andra, och jag brydde mig inte.....! Tänkte bara att "jag bjuder på det"...... för jag hade själv så roligt!

Så var det bara till att stanna och så fick jag koppla lös vagnen........ Körde bort den och killen tog in hästen i stallet...... När jag parkerat vagnen och kommit in i stallet så hade han fortfarande inte fått på grimman över halsen på hästen...... han stod och var förvirrad för jag hade satt fast den på andra sidan där det finns en krok så att man kan hänga upp grimman........ Förklarade och hjälpte honom...... sa att han kunde sätta fast hästen på andra sidan om han ville, även om jag tyckte att det inte behövdes för att hästen är så snäll och medgörlig.......... Jag började tränsa av utan att tänka mer på det........ lite dumt eftersom killen behöver lära sig.......... Sköljde bettet och satte dit tyglarna igen och så hjälpte jag killen med resten...... och borstade hästen....... Vi stod en stund och pratade och hästisen höll på och larvade sig med mitt hår..... Det var så mysigt så jag stod bara där och kände den mjuka mulen och läpparna mot min kind.......... Redan innan vi börjat köra så var hästen sååååå kelen med mig så jag kunde inte motstå......... Då blåste jag försiktigt och varsamt mot hans näsborrar..... han luktade..... och kom närmre och närmre...... och närmre........... och han såg så varm ut i blicken........ så hjärtlig........... Så när han började "klia" mig i hårfästet så smälte jag helt och hållet..... Pussade honom gång på gång på mulen........ och jag struntade i vad killen eller ridterapeuten kanske skulle tänka.. så jag ställde mig tätt, tätt intill och höll om honom och smekte honom på halsen........... ÅÅÅÅÅÅÅÅHHH!!!!! Mulen mot min kind!!! Hmm.... ja.... Så skulle vi gå ut med honom.... Jag sa att killen kunde få den äran eftersom jag hämtat honom....... men... antingen hörde han mig inte eller så var han seg...... för jag gick och hämtade grimskaft och satte fast...... och killen stod bara där....... så det slutade med att jag tog ut honom............. Var två andra hästar där jag skulle släppa in honom..... killen sa att han skulle hålla koll på dem.... Vad han menade med det vet jag inte, för han satte inte sin fot i hagen............. utan jag fick kliva in där med bamsehästen och få de andra två att backa och göra plats så gott jag kunde........ Ridterapeuten varnade mig för att hästen kunde ta ett skutt åt sidan när det var så trångt med de andra hästarna.... men det hade jag redan tänkt på så jag hade redan hakat loss grimskaftet............ Det gick i alla fall bra.... När killen och jag sedan satt och skrev dagbok så såg han faktiskt GLAD ut.......! Han log och skrattade....! Tror att han tyckte att jag kört förjävligt dåligt och att det var komiskt.... det tyckte ju jag!!  Och jag hoppas att åtminstone en LIIIIITEN del av honom kände att han kan slappna av och att det är OK att göra fel! Ingen dör av det! Han kändes i alla fall mer "öppen" och "pigg" när vi satt där jämfört med andra gånger.....


Dagens läxa..?

Även om man misslyckas så kan man ha jävligt roligt ändå!

Av Maria - 28 september 2010 09:46

jag VET att det här becksvarta mörkret kommer att skingras idag....... redan om några timmar......... för då kommer jag att vara i stallet....... men trots att jag VET det så kan jag inte alls ta det till mig och KÄNNA det........ som vanligt.......

mailade patientnämnden igår..... och just innan jag släckte och skulle försöka sova så ser jag att mailet inte gått fram till ansvarig vid nämnden, utan istället direkt kommit till en av kärringarna som har hand om ärendena...... och hon var dessutom borta hela september.............

blev pissförbannad så jag mailade till kärringen och skrev att mailet inte var till henne, utan att något var väldigt fel........... och så mailade jag vice ordförande.......... men han har inte ens svarat att han ska ta tag i ärendet.............

JAG SKRIKER SNART! inte nog med att de inte vill tala om vem som är deras jävla tillsynschef eller dyl.... dessutom går det inte att få tag i dem........


har inte gått ur sängen än.......... astrid protesterar.. hon vill ha sin frukost..... herregud vad bortskämd hon är.................

ska försöka packa ner ridgrejorna...... men jag har en stark känsla av att det kommer att bli köra av idag........... det betyder att det inte blir lika mycket kontakt med hästen.......... och risken finns att jag gör fel så att hästen blir skadad.................... jag bryr mig inte om jag själv skulle ramla och bryta ett par revben eller så.... utan det är hästen som jag är orolig för.................. så blotta tanken att sitta i en vagn och köra själv.... är enormt skrämmande..............

Av Maria - 28 september 2010 00:35

Hade ingen ro i kroppen....... ätit lite...... laxertabletterna är slut dessutom............... Började träna..... kändes riktigt ok...... träningsvärken släppte i ljumskarna under första aerobicspasset............ samtidigt som jag pillade till min cp-höft......... Jag känner sååååååååå jävla väl att det behöver "klicka rätt"..... bara hoppa till så det blir rätt............ Jag hatar när det blir såhär.......... ibland tar det veckor innan det blir bättre....... ibland knakar det till och så är det bra på några minuter.............


Har en intressent på en datorpryl som jag säljer på nätet....... Ber till alla makter att han ska köpa skiten så att jag blir av med den................ Har föreslagit en dag och en tid...... så att jag inte blir fast här hela kvällen............ En kille........... en man.......... en MAN..... som ska komma hem till mig..................  


FAAAN! Var jag absolut tvungen att knäcka till höften............ så f*cking jävla onödigt

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards