~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Maria - 25 september 2010 20:00

kört 4 träningspass....... men jag är så jävla seg........... det beror på maten......... maten som ligger i magen och äcklar mig..... tynger ner.......... spänner ut......... är i vägen...............

ligger i soffan i vardagsrummet nu....... benen så gott som i splitt........... försöker stretcha ut ljumskarna................... vet inte hur man gör det......... men jag går som om jag har skitit ner mig... så värre kan det inte bli..............

har inte den blekaste aning om varför jag fick träningsvärk efter ridningen i torsdags........... har ALDRIG fått det förut........... inte ens tillstymmelse till träningsvärk.............. och det är ju inte första gången jag travar med en häst..........


mår skit idag............. känner mig ensam........... och patetisk.. som tar med mig en stalltröja för att lukta på.... som försök till tröst och för att försöka lugna ner mig...........

Av Maria - 25 september 2010 13:08

har ätit.......... mår illa...........

....jag är verkligen sjuk............... trycker i mig mat....... och överdoserar laxertabletter.............. klarar inte av att ha någon mat hemma alls............. samtidigt så vet jag att jag måste gå ner i vikt så mycket som möjligt innan ingreppet......... för ju mer hudöverflöd, desto mer av ärren går att ta bort............ så nu har jag en "ädel" anledning till att göra som jag gör..............


ska försöka träna idag.......... men jag vetefan hur det ska gå........... ljumskarna känns helt mörbultade............... ska göra rent åt kaninerna idag också....... hämta mer hö från förrådet............ gå med återvinning och sopor..........


...............rädd att jag håller på att få migrän........ känner det i huvudet.............. och jag ser lite konstigt................... orkar inte ha migrän igen..... inte nu............ kräks jag så kommer jag att tuppa av...................

Av Maria - 25 september 2010 10:37

somnade efter mycket om och men......... framkallade känslan av att vara med en häst......... lägga armarna om halsen och bara krama om....... blåsa försiktigt mot näsborrarna för att "hälsa"........... min hand mot den mjuka mulen....... och så en varsam puss........ hästögonen som tittar på mig...........

P..... den finaste häst som finns i världen............. tar allt med ro........ axlar ansvaret för vilken ryttare som helst.......... vårdar........ läker.......... lyfter tyngden av ryttarens axlar........... fina S... som tittar när man ropar hans namn........  och alla de andra........ H med sin afrofrilla och stadighet......... N som är SÅ vacker.......... B.. fina B som ska flytta............ S med sin stubbade man och trogna blick...... P som var den första häst som kom och hälsade på mig och kramade om mig........ hon har så otroligt vacker färg..........  och lille A med sitt humör och världens sötaste mule.....

vill bara borra in näsan i manen och dra in doften...... känna värmen......... stå tätt, tätt intill........ och viska hemligheter i örat.... tala om hur stor min kärlek är........ och min tacksamhet............ röra vid hästens kropp......... luta mig mot...... smeka pälsen.......... känna varje strå i svansen........... se in i ögonen som viskar ohörbart men så tydligt.. att "allt kommer att bli bra"...............


mamma..... sa i torsdags att jag "borde ha en egen häst"........... minns inte om jag skrev det............... men hon sa det i alla fall.............. sa till henne att jag kan alldeles för lite om hästar för att kunna ha en egen häst...... och så har jag ju inte råd........... kan ju inte ens flytta från den här betongklumpen..............

tänk....... om jag en dag kan bli så frisk... att jag kan plugga till ssk.......... träffa en livspartner....... få en familj........ och en hund........ en häst........ och några kaniner......... bo på landet i ett hus...... ha en trädgård med egna fruktträd och grönsaksland.......... grannar som hälsar....... och som man knyter band till........ och vänner...... riktiga vänner.... som man kan prata bort flera timmar i telefon med.... eller bara smita över till en kväll och dricka te framför en bra film i soffan.................


................................jag borde inte drömma............ jag får inte drömma............ för jag har inte råd med det............. besvikelsen kostar för mycket................. sorgen äter mig levande........................

Av Maria - 25 september 2010 00:36

jag är helt slut i skallen, men inte trött alls......... har tagit en stilnoct... eller ja, en zolpidem.......... får se om den kan hjälpa mig att somna.............

slängde ihop chokladsås.......... och så banan.... och kiwi.................

.....och lite extra laxertabletter på det.............   


ska skärpa mig nu...... gå ner 5kg till...... måste det innan ingreppet...........

ju mer lös hud desto bättre....... desto mer kan läkaren ta bort...... och låren är väl något av det mest otränade på min kropp........


har haft astrid och tilda ute ikväll............ klippt klorna på båda två....... tänk så mycket lättare och snabbare det går när jag lägger dem på rygg i mitt knä......... det är klart på 1-2 min.......... alla tildas klor utom en är jätteljusa så det är lätt att se var pulpan är........ astridsklor däremot är mörkare och grövre... klippte för mycket..... så det blödde.......... det gör ont i mig att jag gör henne illa.................. förut när jag satte henne på en stol och klippte klorna så nöp hon till mig om jag klippte hål på pulpan.............. lite "öga för öga"-varning.............


har fortfarande träningsvärk efter ridningen........ första gången......... jag går som om jag har skitit på mig................ värker i mina ljumskar............ tänkte att jag skulle träna ikväll... värma upp musklerna så att jag kunde sträcka ut dem sen............ men hur fan stretchar man ljumskarna...................

frågade min hästvän eftersom hon rider mycket, men hon menade att det bara är att bita i det sura äpplet........ och det var väl ungefär det jag anade..........   


ska i alla fall försöka med aerobics imorgon.... kanske................ tänker att det är bra när man spänner magen, vinklar ut tårna och kliver brett isär med knäna i 90 graders vinkel................ då måste man använda de musklerna.......... lite i alla fall.......... hoppas jag...........


natti natti........


...sov gott älskade hästisar... vi ses på tisdag............   

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards