~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Maria - 19 september 2010 20:47

Luktar brandrök......... kommer från ventilationen.......... bara ventilationen........ vet inte om det luktar utomhus............ Verkar lugnt i huset så källan är väl inte här.......... men det är jävligt obehagligt............

Luktar inte bränd mat eller så......... utan mer som en majbrasa med skräp............. Har inte hittat några nyheter om att det skulle brinna.......... varken här eller någon annanstans............ Får väl hålla ögon och öron öppna...........


.............mår så jävla pissdåligt så att jag dör..................... kan inte andas............. och så är det jävla cp-val också............... ett val om sverige ska köras i botten eller ej................. Jag kommer att förbli sjuk i resten av mitt liv om alliansen vinner............ har panik..................... Vinner oppositionen så har jag åtminstone en chans................

Fattar inte att den där kvinnan fått så mycket uppmärksamhet i massmedia........ för det är inget som är ovanligt....... men det ovanliga är kanske att hon orkar gå ut med det............... Det är bara de som hörs.... syns............


Jag saknar människovärde i alliansens ögon. Och alla som röstar på dem.




..........har börjat tänka och göra planer för att ta livet av mig......... igen.......... är så mycket jag hoppats på........ byggt upp min sköra hud med............ och nu klöses den bara sönder...............

*gråter*

Av Maria - 19 september 2010 14:54

det här går inte........ jag orkar inte...............

jävla förbannade cp-vård!!!!!!!!!!


HJÄLP MIG!!!!!!!!!!!

HJÄLP MIG!!!

ELLER LÅT MIG DÖ!!!!

Av Maria - 19 september 2010 08:36

"Idag är valet ditt". Så fan heller att det är. Jag kommer bli utförsäkrad trots att jag är mer död än levande. Har en vän som bor på kvinnojour när hon inte är inlagd. Hon är tvingad att gå till arb.förmedl jävla jobbintroduktionskurs. Men även om hon är mer död än levande så har inte alla andra problem som jag har. Hon KAN prata i telefon, hon KAN resa till platser där hon aldrig varit, osv. Oavsett så är jag tacksam för varje dag hon överlever trots att hon blir sparkad på. Är så jävla rädd att hon en dag hittas död. Kan bara hoppas på att hon överlever den här jävla kursen. Hon tycker själv att det är som en spark i ansiktet att bli tvingad dit. Hon kämpar för sin överlevnad varje dag, det var inte länge sedan hon sist var inlagd för att hon mådde så dåligt att hon inte kunde röra sig. Och så tvingar FK henne till arbetslivsintroduktion. Det gör bara att hennes vårdtid blir LÄNGRE. Hon måste laga den skada det har gjort utöver den skada som redan finns. Jag skulle aldrig överleva att vara i hennes skor. Jag kan inte gå på någon kurs eller träffa någon alls. Kunde jag det så skulle jag plugga. Men jag klarar fan inte ens att handla när det är för mycket folk i affären. Eller gå utanför min dörr om det är en dag då många är ute.

Så NEJ, idag är INTE valet mitt. Idag väljer de friska och arbetsföra med jobb om de hellre har mer kvar av lönen i slutet av månaden, till kostnad av att tex deras vän, granne, bekant - medmänniska - hamnar utanför den numera icke-existerande välfärden, och på så vis går döden till mötes.

Men, jag ser det som att de förstår inte bättre. De förstår inte att det är en politik man röstar på, en människosyn. Utan de tror att de röstar på en person. Dumt? Ja, men inte så konstigt. Vi blir alltmer amerikaniserade, och jag räknar med att om Alliansen får sitta kvar så blir sjukvården alltmer privatiserad, och de kommer inte sluta förrän dess att det är de som har pengar som har råd att få hjälp. Men en arbetsför människa som röstar på dem förstår inte bättre. Inte förrän de själva blir sjuka och inser att de där extra kronorna de fått i månadslön inte räcker för att klara sig.


Idag har jag ont i själen. Så ont så jag inte kan andas. Borde ha skött om lägenheten, men jag orkar inte. Så enkelt är det. Hade avd funnits kvar så hade jag varit där nu. Sedan augusti. Men den välfärden är borta.

Mår bara sämre och sämre. Det här fungerar inte. Så vad fan ska jag göra. Jag har två val; att göra mitt bästa för att orka överleva, eller att dö. Jag är utmattad av alla strider överallt. Det är slut.

Ligger bara här i sängen och försöker stänga världen ute, för det gör för ont att existera. Både psykiskt och fysiskt.


  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards