~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Maria - 4 september 2010 22:43

visste inte var jag skulle göra av all energi som jag vill använda till att förstöra för mig själv........ så jag satte i den där dvd:n igen.......... "bodywork"............. det var lite lättare att hänga med den här gången.......... men fy fan vilken mag-dödare den första delen är............ träningsvärken kommer som på beställning............

har insett nu i alla fall varför jag hatar "träning" enbart för tränandets skull........... hela tiden på dvd:n säger de "snart är det värsta över"...... jag trodde att det skulle vara KUL............... där är väl därför som jag gillar aerobics-delen....... men koordinationen kunde vara betydligt bättre............ i och för sig blir jag förvirrad för att jag tänker för mycket....... hon säger "höger ben".......... och så går hon med sitt vänstra........... antar att de gör det bak och fram för att man ska gå åt samma håll när man tittar på dvd:n.... men min hjärna överanalyserar ju allt............. så när hon blandar höger och vänster så blir det bara pannkaka av allt....... och det är ju intelligent att INTE filma vad hon gör med fötterna, utan istället köra en bild på överkroppen och alla de bakom henne.......... menmen... vad kan man vänta sig för den billiga penningen............


tänker på "shoppingturen" idag............. I hade på sig en tröja där det stod "jag är ingenjör"............. kände mig 50ggr mer misslyckad än vanligt........... hur många gör som jag......... byter program.... pluggar till civilingenjör...... och hoppar av en termin innan man ska göra exjobb...................

men jag klarade inte att stanna i nuet tillräckligt länge för att kunna plugga alls....... och... ju längre jag kom........ desto mer fel kändes det.......... jag vill inte sitta på ett labb och ha skyddshjälm och skit............... jag måste känna att jag uträttat något..... gjort något för världen...... annars kommer jag aldrig bli nöjd eller trivas med mitt arbete................ skiter i vad lönen är...... allt går inte att köpas för pengar..........


mår illa........ åt just en banan och verum............. jag som ska gå ner i vikt............... fan.............. åt en fryst pizza när jag kom hem och vilade..... drack hela min dagsdos laxido apelsin till.............. jag måste sköta magen även om jag inte äter...... fick den insikten som en kalldusch............ så det är än viktigare OM jag äter...........


ninisarna har fått varsin morot ikväll....... stackarna stirrar på mig och tycker att jag är helknäpp som viftar med armarna och hoppar hit och dit............... det är inte jag egentligen... så jag tycker väl också att jag är helknäpp egentligen........................... jag vandrar hellre i fjällen i 2 veckor och tältar än att "träna" en halvtimme.....................


jag HATAR helger

Av Maria - 4 september 2010 15:40

nu... är jag ÄNTLIGEN hemma.......... är helt slut........... I och hennes pojkvän kom inte förrän efter lunch....... som tur var så gissade jag mig till det, så jag hade redan varit överallt och ordnat mina ärenden.........

köpt lite gott till kaninerna...... födelsedagskort till mamma........ en ram....... långärmade tröjor att ha i stallet..........

I skulle köpa ett par jeans............. var inne på kappahl och lindex - i över 2 timmar...... jag sprang i skytteltrafik och hämtade andra storlekar och färger och modeller... och var "smakråd"................ och så köpte hon till slut 2 par jeans, 2st bh:ar och en klänning............. en fin affär på 1500 spänn.......................

men hon KAN ju handla...... hon har ett jobb........


känns som att vi glider ifrån varandra......... inte har koll på varandras liv längre........... vänskapen rinner som ut i sanden............... allt sedan jag berättade för henne................. och hennes pojkvän ser på mig så annorlunda....... han kan stå och rent upp och ner stirra på mig.............. känns olustigt..............

och hon frågar inte ens om eller vad jag ska ha.................. utan vi är bara där för hennes skull........ och så blir det som vanligt - "jag blev så trött, så nu måste jag hem"................... jag var helt slut INNAN de kom........... men jag vet inte... jag är väl riktigt "seg" av mig............. klarar det mesta bara jag bestämt mig för det........... och det som jag anser vara "rätt" SKA också göras rätt av mig............ annars hade jag farit hem när de kom dit................


skulle jag ha varit i deras sits.......... rent "ytligt" eller hur man nu ska säga.......... där båda har fast jobb........ börjar närma sig 30............ så hade jag köpt hus.......... och börjat planera och prata om att skaffa barn............. men... ja, vi är alla olika........... alla har sina egna drömmar och mål här i livet.......... de sparar inga pengar till hus eller barn, utan går på systembolaget när lönen kommer............ jag menar inte att de gör fel.... utan bara att det handlar om olika värderingar.........


har ont i hela kroppen.......... måste lägga mig ner och dö en stund.............. fan vad folk det var........... vilket jävla liv............ musik, politik och gud vet vad fan mer....... samtidigt..............

Av Maria - 4 september 2010 09:58

bestämde mig igår kväll för att fara ner på stan innan I och D kommer...... orkar inte städa lägenheten....... men ska jag vara riktigt ärlig så tror jag inte att de hade tänkt promenera med mig... utan då hade de rullat nerför och så hade jag fått leta upp dem när jag kommit fram............ socialt....?

och så vet jag att de kanske är klara framåt lunch......... och så blir det så intensivt på stan........ I ska ha sitt.... och jag får skita i mitt............. så då är det bättre att göra såhär..........

är inte alls upplagd för det här......... hade hellre farit och sett på djuren........ men.. det går inga bussar........ och jag törs inte cykla så långt..... i fall om att jag får skav........ för vad gör jag då........... sover i diket......?

AJ är säkert där.... om hon inte jobbar................. att få träffa henne drar lika minst mycket som att få se djuren............ älskar den människan..........


nu ska jag se när det går någon buss......... tänker inte gå för det är så kallt..........

måste ta en stes......... svårt att andas....... och värre kommer det bli............


kan inte någon bara skjuta mig

Av Maria - 4 september 2010 00:09

hämtade ut min peeling från yves rocher och så dvd från ginza........ for till biblioteket först och lånade en ny ljudbok......... har ingen aning om vad det är för bok, men den handlingen utspelar sig tydligen på ett sjukhus...... så jag kommer nog gilla den................. det är inte för inte som jag sett och följt alla "sjukhus-serier" som gått på tv ända sedan "doktorn kan komma" började...........

när jag stod där i bibblan och tittade så var det en ung dam som kröp på golvet....... jag tänkte inte mer än "åh vilken söt liten tös"......... och så skulle jag kolla på ljudböckerna............... och helt plötsligt... från ingenstans....... så VRÅLAR den lilla flickan bara rakt ut..........!! det slog lock i mitt öra som var närmast henne och det tjuter i det fortfarande............... visste inte vad jag skulle göra.... bibliotekarien stod på andra sidan biblioteket med mamma och skrattade "hon blir nog operasångerska, haha"........ så jag stod där och kände mig skitdum med fingrarna i öronen...........

tänk om jag skulle ha fått tinnitus........... "var fick du din tinnitus?".... "på biblioteket"..................


kom ett litet barn på cykel och höll på att köra rakt ut i vägen i en av de här stadsdelarnas mest trafikerade gång- och cykelvägar......... och tydligen skulle hon/han rakt över....... men det kom massor med cyklister på tvärsen........ jag vände mig om för att titta hur det blev, och fick till min förskräckelse se att barnet tvärnitar och kör omkull............. och jag vet själv hur jävla ont det gör på asfalt.............. det var säkert 20 andra där, och mamman måste ju ha varit i närheten........ men i det ögonblicket fick jag uppbåda all kraft jag hade för att INTE vända cykeln och cykla tillbaka för att gå fram till barnet............ jag försöker tänka LOGISKT..... LOGISKTLOGISKTLOGISKT......... vore det akut så finns andra där som är mycket närmre........... kanske skrämmer jag barnet om jag som främmande kommer fram och frågar och tittar och försöker trösta........... och så det vanliga - omgivningen......... vad ska de tro..... en hönsmamma som springer som någon jävla samarit i stan................


i alla fall....... pratade med mamma i telefon på em....... jag får tydligen en ny dator på drulleförsäkringen trots allt........... känns skönt....... saknar verkligen min laptop...........

såg att de hade ringt senare ikväll, men då var inte jag hemma........... då var jag på maxi och köpte ekologiska morötter till kaninerna och verum hälsofil till mig...............


tittade lite på tv...... åt lite godis............ men sen kom jag på att jag ju hämtat ginza..... och blev nyfiken på vad det var............... "body workout"........ 4 delar................ körde i dvd:n (de andra handlade om yoga, och jag kan inte grunderna i yoga...)......... och skulle bara testa lite.......... så jag hoppade över instruktioner och allt............ första passet var ok... lite lugnt..... mycket mage........ det andra var poweraerobics och jag gillar ju rörelser till musik så det var kul, även om koordinationen inte är den bästa............ vet inte hur mycket man "ska" kunna när man aldrig gått på ett aerobicspass................... det kändes mer som att det var allmän träning och för konditionen........ det tredje passet.............. var rena helvetet............ handlade om styrketräning där man använder sin egen kropp som motvikt.....................

eftersom jag är som jag är så vill jag ju kunna allt på en gång och klara allt på en gång............ men oavsett hur duktig man än är........ så ska man nog INTE köra tre pass efter varandra....................... gissar att jag knappt kommer kunna gå imorgon.................... jag måste VERKLIGEN vara dum i huvudet!!

och imorgon ska jag träffa I......... hon och D ska cykla ner på stan, men jag har sagt att jag går eller tar en buss............ får jag träningsvärk så går jag för att mjuka upp mig................. kan ta en buss hem........... vi har inte bestämt någon tid, men jag vet ju hur det alltid blir............ hon har en lista som "vi" betar av........ och sen återförenas hon med sin D....... de går på systemet och handlar för 2000kr och så far de hem............ men jag har bestämt mig för att då får de göra det........... jag tänker göra mitt.... ta det lugnt......... och se till att jag hinner allt som jag måste............


nattinatti.......... säger jag som inte kan sova...................

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards