~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

jävla cp-hotmail!!

Av Maria - 27 september 2010 17:17

jag kommer inte in på min hotmail och min t har mailat..... blir så jävla irriterad........ hade skrivit ett svar och tryckte på skicka.... och så blir det "internt serverfel" och meddelande om att det inte går att ansluta till cp-hotmail just nu.......... NÄHÄ, och det jag skrivit och precis skulle skicka då?????


har i alla fall varit "duktig" och postat mammas födelsedagspresent........ fick betala för skrymmande brev istället för paket... för killen som stod vid postombudet hittade inte heller - precis som jag - någon annan gräns än 2kg för om det ska gå som brev eller paket....... sparade typ en hundralapp........

sen for jag till biblioteket.......... hämtade ut min beställda språkkurs............ teckenspråk.............. berättade det för min t... och hon sken upp........... hon sa att det är ju bra att kunna inom vårdyrket............ jag skämdes och sa att jag också tänkt på det......... men att det är en gammal dröm att lära mig teckenspråk..... ända sedan jag var liten.... och nyfikenheten ökade när jag var timvikarie på dagis och vi hade en liten kille där som talade med teckenspråk............ sen... så var min dröm.... att läsa omvårdnadsprogrammet.... och läsa teckenspråk........... men....... ja.... allt blev som det blev.................

har lånat det här förut..... men inte orkat......... kommer inte orka nu heller... men eftersom jag är som jag är... så.. fångar jag alltmer halmstrån på vägen ner i helvetet............ och det här är ett sådant........... ett annat är att jag vill lära mig norska............. plugga till ssk och dra härifrån... till ett land som HAR välfärd..................... och jag älskar norge......

min t log när jag sade det också...............

är mest rädd att hon ska bli besviken........ sa det till henne.............. att det här är förberedelser inför kommande stup att ramla ner från........ när ridterapin försvinner..... läkaren försvinner............ kk skiter i mig.................. allt....... precis allt............

 
 
Ingen bild

Simon

9 oktober 2010 01:24

Vill bara påpeka att en mailtjänst inte kan ha cerebral pares (CP). CP är ett samlingsnamn för hjärnskador som orsakar rörelsehinder.
Du får vara arg, men det är inte okej att använda CP som ett kraftuttryck tycker jag är fel. Det handlar om respekt.

Maria

9 oktober 2010 10:59

Du vet inte vem du har att göra med. Jag är uppväxt med en syster med CP-skada, epilepsi och kraftig skolios. Hon blev 30 år gammal fastän att läkarna inte trodde att hon skulle överleva sin 5-årsdag.
Så vem är du att döma mig för vad jag skriver.
Det är rent ut sagt både löjligt, kränkande och totalt oempatiskt. Jag vet bättre än de flesta andra vad cerebral pares innebär, men precis som vissa fall av rasism och liknande så beror tolkningen på hur varje enskild individ VÄLJER att tolka ord. Uppenbarligen är du själv så rädd att bli uppfattad på fel sätt, och projicerar det på mig i det här fallet. Det är INTE ok. Skulle vilja veta vem du är så att jag kan tala om för dig exakt hur det är att leva nära en människa med en CP-skada, samt hur det är att veta att man själv bär på risken att få ett skadat barn.
Men det är ju lätt att klaga och gnälla på vem som helst som man inte känner, och sedan vara anonym.
Du vet inte vad ordet "respekt" innebär, så bespara världen dina dömade ord och tänk efter innan du ger dig på någon! Jag tolkar dina ord som kränkande och nervärderande mot mig och min storasyster som avled för drygt 4 år sedan - samt ALLA som lider av en CP-skada.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards