~ Quo Vadis ~

Alla inlägg under november 2010

Av Maria - 17 november 2010 20:56

lade just om bandaget på nytt... för jag gick och gav kaninerna mat..... och jävlar vad det blöder på låren.............. har lagt stenhårt tryckförband nu i alla fall............ men vafan... går jag på toa eller rör mig så lossnar skiten och så blöder det igen.............

ska bara hämta vatten och sen ska jag inte röra mig mer idag............


.........är rädd... ensam......... och liten................ tänk om jag vaknar i en blodpöl..............

Av Maria - 17 november 2010 17:37

kan inte gå till min t imorgon....... då ramlar tryckförbanden av......... så vi ska höras per telefon istället.............

jag är fan handikappad........ kan  inte ta mig någonstans eller göra någonting............. och jag måste verkligen vara sjuk.......... har inte ett dugg ont efter plastiken idag.......... och då är ändå båda låren uppskurna och 5-6cm hud är borttaget............ gissar på runt 50-60 stygn totalt......... om man inte syr tätare när man använder sådana som försvinner av sig själva..........

men det KLIAR.............. kliar som faaaan........ jag blir snart galen!!!!!!! FAAAAAAAN!!! sist jag hade såhär så hade jag skurit mig... och då tog jag till slut ett rakblad att "klia med"......... det fungerade........................ jag ville inte skära mig, jag behövde inte heller.... men jag stod inte ut med kliandet............

och så kan jag inte röra mig som jag vill heller.......... för då känns det som att underredet ska spricka..................

har i alla fall ordnat så att jag kan gå på toa nu............... en flaska som jag fyller med ljummet vatten och sätter på en sådan där "energidrycks-kork" på........ för då blir det en liten stråle och det räcker..... och jag blöter inte ner op-ärren på låren..............


FAN VAD DET KLIAAAAAAAAAAAAAAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


försökt titta på film.......... men det kliar så jag DÖR!!!!!!!

det måste vara något allvarligt fel på mig, för alla andra säger att ojojoj, när bedövningen släpper så gör det ont.............. förra gången trodde jag att något var fel när armen inte gjorde ont..... kan säga att jag var riktigt jävla orolig då........... så på det sättet är det tur att det inte är första gången nu..............

........men ändå............ jag blir GAAAAAAAAALEN!!!!!!!!!!!

snart börjar jag gråta.......... bara för att det kliar så in i helvete och jag inte kan göra något åt det............... kan inte riva på såren..... då är det byebye med stygnen.................

TIPS????? NÅGON????????


tänker bara på min mamma.... "när det kliar så läker det"........ JAG SKITER I OM DET LÄKER ELLER EJ JUST NU!!!!! men jag vill ju att det ska läka så småningom..........

Av Maria - 17 november 2010 13:08

jag fattar inte

jag bara gråter

allt är så overkligt


är det såhär "normala" kvinnor känner när de går

inget som hänger ner eller ut och skaver

för första gången på 20 år kan jag ta ett steg utan att känna av trosorna

visst känner jag av ingreppet

men inte trosorna

Av Maria - 17 november 2010 10:53

nu är jag hemma.... äntligen.............

min t kom och mötte mig på kvinnokliniken.... men.. så följde hon mig bara till receptionen på plastiken................ jag blev förvånad, rädd och förbannad..... hon SA ju att hon hade tid på sig till kl 10!!!

men.... återigen..... "jag har sett till så att jag ska kunna vara med dig"... gäller inte.................. hade det varit AJ så hade hon fan aldrig lämnat mig...............

det gick i alla fall bra på plastiken........... struntade i premedicineringen........... först opererade läkaren höger lår........ och sen vänster..........

vi hade jättetrevligt på salen..... pratade och skrattade....... JA - FAKTISKT!

jag vet inte vad det var med mig...... det var som att den riktiga jag kommit fram............ kanske.. är det dags för mig att se hur pass lagade och hela vingar jag har......... jag vet att de inte bär mig.... men.. de här sista dagarna har jag mött så många underbara människor och det har stärkt mig............. de har inte talat eller tittat nedlåtande på mig........ utan sett mig som människa.........


.......just nu är jag mest orolig över att jag gick direkt hem från plastiken................. vet inte om jag skulle göra det egentligen.... trots att jag inte tog någon premedicinering......................  skiiiiiiiii
it................  

Av Maria - 17 november 2010 06:30

jag somnade nog ganska fort igår kväll.... vaknade kl 5... vid kl 6 kom nattpersonalen in och lämnade smärtstillande... men jag fick inte allt jag skulle ha...........

men skit samma, nu är det dags att ladda om...... kl 8:15 ska jag vara på plastiken............

måste ju duscha - igen......................... och jag behöver verkligen kissa.... men jag väntar tills det lilla smärtstillande har kickat in och jag ska duscha.............. för golvet blir ju ändå dyngsurt när  man tar med duschen till toaletten................


min t kommer gå ifrån mig.... igen.. idag......... så jag skiter i premedicineringen...... ska trycka i mig en veckodos stes istället...............


skål och välkommen........ eller vad ska man säga............

nu är det här äventyret över........ äntligen....... de nästkommande står och stampar utanför dörren........ .....bäst att sätta lite fart...........

Av Maria - 16 november 2010 20:04

har duschat igen.... måste ju det inför op imorgon..... och så ska det duschas då också.......... fy fan............

körde duschkissningen igen.... och det funkar verkligen.........

läkaren sa att det vore bra om jag tittade med en spegel hur det ser ut..... och.. jag har faktiskt försökt att titta..... men det blöder bara så jag ser inget............. ser bara den andra blygdläppen..........

vet inte vad som är bäst.... om jag SKA röra på mig.... eller hålla mig stilla..........

,,,,,,jag vet vad som gör minst ont i alla fall................

å jobbar ikväll......... hon är så härlig och glad....... känns som att jag har världens tur - just nu............ de som har hand om andra avd verkar lite mer purkna........... jag behöver kunna skratta åt eländet....... man behöver inte ta allt på så stort allvar jämt...........

sa att jag får låna en rollator imorgon efter att ha varit på plastiken...... och matcha det med en pensionärsbasker....... och så gick jag några steg och å och den andra av personalen som har hand om den här avd skrattade med mig..........

pratade med T igår... och idag............ berättade för henne att min dröm är att få jobba inom vården............. och hon blev så glad....


jag är så dum så när jag känner bra vibbar från en person.... och det kan jag känna av ganska fort... så börjar nyfikenheten krypa fram........... som när hon skulle ta blodprov...... kolla HB........... och dett håller i sig - ända tills dess att jag inser att det är jag som ska testas... bedömas.........

  


är helt slut............... ska kolla på house och sedan släcka.............

  

Av Maria - 16 november 2010 16:03

Nu har jag just pratat med läkaren. Hon hade - tack vare bilderna jag tog i våras - kunnat lokalisera var den satt........! Så det ÄR samma knöl som jag haft besvär av i hela mitt liv. Nu är den i alla fall borta så nu är det bara att vänta och se. Allt är gjort som går att göra tack vare den där ängeln till gynläkare. Hon sa att den blygdläpp som förut hängt ner och varit för stor nu istället var mindre än den andra. Jag sa att det SKITER jag i. Det enda jag var ute efter var smärtlindring. Hon sa att... hon försöker att inte tänka på sina patienters historia... men hon hade sett mina sönderskurna lår... Hennes blick sa allt. Och hon önskade mig allt gott i livet. Jag började självklart att gråta för att jag blev så rörd.


Jag har varit och kissat. 2 ggr. Fan vad det sved första gången. Och jag kan inte neka till att jag blev lite konfunderad när jag fick se att blodet droppade ner i toaletten... Har blödit igenom "blöjan" också och byxorna.... så nu förstår jag varför de har plastöverdrag i sängarna.......................

Har fått ibumetin också, så nu känns det bättre. Rör jag mig inte så är det uthärdligt. Fick tipset om att ta duschen när jag kissar för att späda ut syrorna så att det svider mindre. Gjorde det nyss, och jag inser att jag bara kissade en skvätt förut......... Det torkade blodet som runnit runt löstes väl också upp... så det var en lättnad bara det......... Mindre roligt att ha ett rött badrumsgolv sen bara.............


Får stanna här inatt också.......... jag ville det.... för säkerhets skull........... och dessutom ska jag ju till plastiken imorgon bitti.....


Personalen här är SUPERTREVLIG, PEPPANDE, STÖTTADE, TRÖSTANDE............ har aldrig varit med om det förut............ I och för sig - verksamhetschefen för den här kliniken ska avgå.......... undrar varför.... *trallalallala..........*


Min t kom förbi med en present........... hon är gullig........ Sa till henne att jag skippar premedicineringen imorgon så at jag VET att jag får gå hem sen.... för hon har ju återigen inte sett till att göra det hon sagt att hon ska göra.........

Men vem bryr sig......... Det här är första dagen på resten av mitt liv.

Av Maria - 16 november 2010 11:45

operationen är klar

har skitont.... och det svider............... klarar inte att gå hem idag.......... även om jag borde........

men nu är det i alla fall över

har dropp....... för att de vill att jag ska gå och kissa............ men det kan de glömma......................

har inte fått någon smärtlindring alls............ och skäms för mycket för att be om det.............

vill stanna här en natt till..... för säkerhets skull.................. men det kan jag inte heller säga.............. och imorgon ska jag till plastiken och gräva i båda låren...........................


....men gå på toa........... aldrig.

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards