~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

gubben kan gå och dö någonstans

Av Maria - 16 mars 2011 20:40

tog mig iväg till stallet trots allt

bestämde mig för att gubbjäveln inte skulle få förstöra det - också

och det var så skönt

45-60 min som jag fick ledigt, från ALLT

jag kom på hur jag ska hantera det här innan

så jag släppte bara allt när jag väl kom till hästarna

gick sådär med ridningen, hade den störste killen igen

han är hur snäll som helst, men vet om hur stor han är och hur liten jag är.....

men han räknar inte med att jag är så envis och att jag själv VET att JAG bestämmer

har mycket "teknik" och "ryttartermer" att lära mig

men idag kunde jag sätta S i trav varje gång och helt utan att använda det fördömda spöet

saken är att jag inte använder spöet även om han inte skulle trava, för dels är jag för envis och dels klarar jag inte av att greja med en jävla radioantenn

som mest har jag petat lite på honom någon gång, och det skiter han ju fullständigt i


måste få en bättre sits

har påmint mig själv om att hålla bak skänklarna idag

och så försöker jag hålla händerna rätt

det som är största problemet är att jag inte kan flytta över tyngden på det inre benet när jag ska svänga åt vänster, så det blir dubbla budskap

fattar inte hur jävla korkad jag är som har ett skal som inte lyder mig


........och NU börjar de borra med slagborr - IGEN - i lägenheten ovanför......

JAG BLIR FAN I MIG HELT JÄVLA GALEN PÅ HUR DE BETER SIG!!!!!!!!!!

borrar 2 sekunder, håller upp i 3-4 sekunder, och så borrar de 2 sekunder

KÖR FÖR I HELVETE PÅ SÅ ATT NI BLIR FÄRDIGA NÅGON JÄVLA GÅNG!!!


har i alla fall mailat gubbjäveln som hånade mig och har skickat kopia till hyresvärden

får väl se vad han säger

jag gör ju bara som han sagt


"Hej igen,
Ert respektlösa och nervärderande bemötande mot mig gör att jag inte vill släppa in er i mitt hem. Jag försökte ge konstruktiv kritik samt att jag blottade mig själv som människa. Och vad fick jag tillbaka? Jo, ett hån rakt upp i ansiktet. Endast människor med neuropsykiatriskt funktionshinder missar ironin och hånet i meningen "Då får jag be så hemskt mycke om ursäkt för att vi försöker avhjälpa problem så fort och smidig som möjligt.". Och jag utgår ifrån att du inte lider av tex Aspergers syndrom, för i så fall borde du få hjälp när du ska bemöta människor i rollen som servicearbetare.

Så med den bakgrunden, plus att du skriver att jag kan höra av mig om NÄR arbetet ska utföras (HUR det ska utföras hoppas jag innerligt att montören vet, eftersom det är hans jobb), så får ni väl helt enkelt laga porttelefonen när jag inte längre bor kvar här. Jag flyttar ut senast sista maj, så sen kan ni göra vad ni vill för då drabbas inte jag.

Lycka till med arbetet. Hoppas att ni lärt er något, för på det här sättet får man varken förtroende eller arbete.

/*mitt namn och adress*

OBS! Sänder kopia till *hyresvärden*."

 
 
Ingen bild

Anna

17 mars 2011 08:49

Hej Maria!
Brukar titta in på din blogg då och då, därför att jag tycker att du skriver bra och att den är intressant...
Men idag blev jag besviken...
Jag förstår att du har det väldigt jobbigt och då är det inte kul att bli hånad för sina problem. Men då ska du inte heller håna andra, som i det här fallet människor med neuropsykiatriska funktionshinder (Aspergers syndrom). Har AS själv och är inte sämre människa för det... det borde väl du, som själv har så mycket bakom dig, om någon förstå!
Håller tummarna inför flytten!

Maria

17 mars 2011 09:30

Jag har aldrig menat att håna någon! Det jag menar är att man har rätt att få hjälp med sina ev problem så att man inte får sparken eller blir utskälld av sin chef. Många människor med tex Apergers får inte de jobb som de förtjänar bara pga sin sjukdom, och det tycker jag är fel. Alla har rätt att få det jobb de vill ha, och det är samhällets ansvar att se till att de har det bra på sin arbetsplats och inte blir hånade eller diskriminerade. Jag har flera bekanta med Aspergers och skulle aldrig tala eller skriva nedsättade om någon av dem. Så jag har aldrig någonsin påstått att en person med AS är en "sämre människa". Utan snarare att alla har rätt till ett bra liv och kan uppfylla sina drömmar. Så jag blir riktigt ledsen att läsa att du tror att jag av alla människor "hånar" andra...
Dagens första tårar... Jag dömer ingen! Aldrig. Jag vill bara hjälpa människor till ett bättre liv, och vet att vissa med neuropsykiatriska funktionshinder ofta kan bli diskriminerade och missförstådda - eftersom många har problem att "läsa mellan raderna" och att "känna av situationer". Och det var allt. Jag vill absolut inte att någon ska få skäll eller till och med sparken bara för att personen i fråga lider av ett funktionshinder! Utan det här var mitt sätt att säga att "kräv och ta emot den hjälp du behöver om du har problem så att du inte får ta skit, för alla har rätt till ett liv och ett arbete där man trivs.
Jag dömer inte dig för att du dömer mig. Men jag blir jättejätteledsen när du skriver som du gör - påstår att jag tycker eller tror att funktionshindrade människor är sämre än andra. Särskilt när det enda jag vill är att de som behöver hjälp ska ha RÄTT till den hjälp som behövs.
Jag hoppas att du nu förstår hur jag menar, men om något är oklart och du tycker att jag "hånar" någon så kan jag försöka förklara mer.

 
Ingen bild

Anna

17 mars 2011 10:10

Var inte alls meningen att göra sig ledsen, blev bara så fundersam när jag läste det du skrivit.
Tror nu, efter din förklaring, att jag förstår hur du menar. Men i mina öron lät meningen: "Endast människor med neuropsykiatriskt funktionshinder (= folk som är dumma i huvudet) missar ironin och hånet i meningen."

Maria

17 mars 2011 12:14

Det är ok, jag är van...
Och ja, jag hoppas att du förstår vad jag menar nu. Menade inte alls så som du tolkade det, för ett neuropsykiatriskt funktionshinder gör ju inte en människa "dum i huvudet". Det finns ju så många idioter där ute, och jag tvivlar starkt på att funktionshindrade (psykiskt eller fysiskt) skulle vara representerade som grupp överhuvudtaget. Det är ju liksom en helt annan sak.
För att dra det till sin spets, så känns det nästan som att säga att folk som äter bananer är "dumma i huvudet" - tex. Det finns ju inget som kopplar ihop det alls.
Vissa har svårt att "läsa mellan raderna" och förstå "undermeningar", på samma sätt som vissa är rullstolsbundna och inte kan gå uppför trappor eller köra bil med fotpedaler.

Känns som att mycket "ligger i läsarens tolkning"... så jag gissar att du kanske råkat ut för någon som VERKLIGEN varit/är "dum i huvudet"... och det gör ont i mitt hjärta.
De som tror att man är trög eller dum om man tex har AS är VERKLIGEN idioter - enligt mig. De borde utbildas i folkvett så att de själva fick en chans att slippa bete sig som "dumma i huvudet"...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards