~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Maria - 19 mars 2011 21:48

Har kollat på film nästan hela eftermiddagen. Vet inte vad jag sett, men det har fått sysslorna att bli uthärdliga i alla fall, och det är ju huvudsaken.

Har skivit en lista på vad som ska göras innan mina föräldrar kommer hit, och så har jag en "städlista" som jag får fixa sen när de farit. Önskar att jag hade någon. Bara någon som kunde hjälpa. Och som jag kunde hjälpa i gengäld. Men nej.

Vill bara flytta nu. Flytta bort alla grejor härifrån, städa och besikta lägenheten. Bara försvinna. Det vore så skönt. Tänk att komma ut mer på landet istället för att sitta i den här betongklumpen. Och nu har jag ordnat så att jag slipper ta med mig några som helst äckelmöbler till nya lägenheten. Eftersom jag fått studielånet avskrivet så har jag använt de pengarna till säng, bäddmadrass och soffa. En betydligt trevligare investering än att betala tillbaka på något som jag aldrig skulle kunnat ha använda mig av eller egentligen ha råd med. Jag har sparat och snålat varje år för att få ihop till årsstudieskulden. Och så fort jag fått lite pengar över så har jag gjort extrabetalningar. Hade jag varit "smart" och inte haft något samvete, så hade jag inte betalat tillbaka någonting, för man behöver inte göra det när man har så låg inkomst som jag haft och har. Men, men... jag hoppas att "karma" existerar, så att jag på något sätt får tillbaka någoting värt de dryga 60 000kr jag betalat tillbaka innan jag skrev av lånet... Folk tycker väl att jag är dum i huvudet som inte utnyttjar systemet som det är till för, men jag kan inte det. Kan inte ge upp, kan inte bara släppa en skuld, eller "åka snålskjuts" på andra.


Min hjärna känns överbelastad... försöker bara fly från allt och då jävlar anamma går det undan med det man har för händer.....

Nu ska jag hämta Tilda och gosa med henne. Hon får ligga på min mage medan jag ser på tv.

  


...........egentligen vill jag bara gå och hoppa.... men jag går inte utanför dörren så jag klarar mig... jag klarar det här......... just nu i alla fall..........

..allt är som vanligt....... jag vill bara dö, men tvingar mig att leva som om jag ska fortsätta vara vid liv............

Av Maria - 19 mars 2011 13:56

Jag hatar min dammsugare. "Hata" är ett väldigt starkt ord, men jag HATAR verkligen min dammsugare. Det är en hal jävel... Står där och ser så röd och fin ut, så oskyldig. Men slangen... slangen och munstycket är djävulen själv!

Den förbannade slangen har gått sönder - igen! Har ju redan fått intressenter på soffan jag lade ut på Blocket, så jag var ju tvungen att hyvla av det värsta tills någon kommer och tittar. Och så DÖR slangjäveln! Poff så går den bara av! IGEN! Har lappat ihop den förut, för det kostar flera hundra att köpa en ny slang - eftersdom man måste köpa ett helt nytt munstycke och alla de delarna...... *gör vågen*

Astrid trivs som fisken i vattnet just nu. Har flyttat burarna så hon står framför fönstret och kan titta ut på allt och alla som rör sig. Så nu sitter hon där och tittar, galningen.


Nu är det disken kvar. Inte mycket, men det räcker att bara tänka "disk" för att jag ska bli trött...... Och så tvätten som ska strykas, men det gör jag nog ikväll framför tv:n eller så. Så att man slipper tänka på vad man gör..........


Just det.......... svinigt tunga kartonger som ska ner i förrådet också...... usch......

..........men det känns ändå hyfsat bra.... eller ja.. det känns inte alls bra egentligen, men jag känner att det nog kan bli bättre bara jag kommer härifrån.......

Av Maria - 19 mars 2011 10:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

?

Av Maria - 19 mars 2011 09:41

...vet inte vad jag ska skriva.......... har inga ord..... ligger bara här..........

lade ut min soffa på blocket igår, och har redan fått svar....... kul..... skrev att de inte kan komma och titta idag i alla fall........ måste röja upp här först - men det talade jag såklart inte om för dem..........

får se om de mailar tillbaka idag......


orka

orka gå upp ur sängen

orka andas

orka leva

hur?

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards