~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Maria - 26 mars 2011 19:30


Jag kommer släcka mina lampor mellan halv nio och halv tio... inte bara för att visa mitt stöd för miljön.. utan även för  alla de som omkom i jordbävningen och av tsunamin..... och för att jag hoppas på en bättre framtid.... för alla människor...

Hoppas att så många som möjligt stödjer aktionen... så att kanske de i lägenheten tvärs över gatan undrar varför ett helt hyreshus helt plötsligt slocknade..... och så att världens maktpampar kanske förstår att det är allvar.. att vi vägrar vara en del av slöseriet av energi..... Efter det som skett och sker i världen.. i Japan... ozonskiktet.... överallt... måste vi börja fundera på vilken värld vi vill överlämna till våra barn och deras barn...... Vill vi ge dem en döende planet... eller en hållbar planet.....

Hmm.. ja, det var dagens lilla "föreläsning"...........


Har klättrat på balkongen i minusgraderna och snålblåsten, men jag fick i alla fall ner vajern där jag hängt upp solskydd på somrarna....... Har alla fönster och balkongen i söderläge, så det så djävulskt varmt.....


......önskar nästan att jag hade ramlat...... två trappor upp... plus att man står som på räcket......... men.. jag tvivlar på att jag skulle dö av fallet, så därför "ramlade jag inte med flit"..........

Det är tungt att andas......... ångesten trycker ihop lungorna........... Försöker ta en stund i taget... en minut i taget....... Har inte tagit några piller... än....... Försöker ju undvika det om det inte är total kris.............. som vanligt......

C är fortfarande inlagd.... har svårt att röra sig....... Personalen är där och tar i henne och pillar överallt och hon får såklart ännu fler flashbacks av det....... och mår ännu sämre....... och kan röra sig ännu mindre........... Hon kräks av ångesten som de ger henne genom att ta i och peta på henne hela tiden...... så hon måste ligga på sidan så att hon inte kvävs av sina egna spyor.......... .................jag blir så jävla förbannad för de gör ju henne ännu sämre hela jävla tiden.............. och hon är så ensam........... så ensam................... och jag är inte ens där......... jag är fan 100 mil därifrån........... och jag går sönder av att bara tänka på att hon ligger där ensam... rädd...... otrygg... sårbar..........

  

Av Maria - 26 mars 2011 13:01

Har tittat på det kritiserade "Huset fullt av hundar" på svt-play. Programmet är ju helt sjukt. 6st hundar kommer - av alla möjliga raser - och så leker man Robinson och röstar ut 5 av hundarna på en vecka.

Mår illa. Det enda som saknas är väl handväskor eller annat "bling-bling" att stoppa sina nya accessoarer i..........

Stackars hundar....... och hur familjerna sedan väljer, ja jisses...... Vet de var det innebär att ha tex en terrier.... eller envis grythund som en tax......... och fattar de att hundar ÄR EXTRA busiga när de inte är vuxna...... och att man faktiskt kan LÄRA dem och uppfostra dem till att bli den ultimata flockmedlemmen......

Nej, usch för att bolla runt hundar överallt!!!


Om jag överlever och får ett liv så kommer jag att skaffa mig en hund - utifrån kunskap, erfarenhet, tid, aktivitetsnivå, osv. Om jag skulle vara helt utseendefixerad och strunta i hundens behov så skulle jag köpa mig en röd Amerikansk cockerspaniel, för jag ÄLSKAR dem. Men jag är rädd för epilepsirisken och så måste de få mycket motion eftersom det är en fågelhund - apporterande fågelhund om jag inte minns fel.... var flera år sedan jag tittade. Nu skulle jag vilja ha en Lhasa apso. Lagom stor, perfekt med promenader, massa pälsvård om man vill - eller också klippa ner pälsen, bra temperament, läraktig, osvosv...


Ligger här i pyjamasen fortfarande... Har inte dragit upp en endaste rullgardin. Orkar inte. Får se om jag orkar göra något senare....... ...känner mig så lat.. men min t säger att det inte är lathet, utan jag är bara så trött och slut av allt terapeutiskt arbete som maler på för sig själv i skallen hela tiden.....

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards