~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

dolt nr --> panikångest

Av Maria - 18 mars 2011 17:39

jag har skyddat telenummer hem........ bara min t har numret, så det står INTE i min journal......... så vem kan det vara som ringde.............

panikångest........... stesolid..................

alla har ju dessutom gått hem för veckan nu......

hjärtat slår så jag håller på att tuppa av................

kan inte andas

är anmäld till nix och alla företag jag haft eller har köpt/köper varor/tjänster från är meddelade att jag INTE vill ha telesamtal............ så vem fan var det som rinde????????????

är det dags att packa en väska och fly????

jag vet hur det kan bli

jag vet så jävla väl vilket helvete det kan bli

måste härifrån

mer lugnande och så härifrån

sen tänker jag sätta mig på mitt vanliga gömställe

nu blev allt ännu värre

trodde verkligen inte det, men nu blev det det i alla fall

måste gå ohc skälja hämder och ansikte under iskallt vatten

satasn jävla heölvetes skithög

  

 
 
Marie

Marie

18 mars 2011 18:07

Jösses. Kanske det bara var någon som ringde fel? Usch,va jobbigt....hoppas att det inte var något dumt. Håller en knapp för felringning.
Stor Kram

http://lealpre

Maria

18 mars 2011 21:03

Jag vet inte... nu är jag hemma i alla fall.... Gick (läs sprang) ut en sväng tills medicinerna började hjälpa...
Brukar kunna se när folk ringer fel annars.. för då är det lokalnummer som jag inte känner igen.... Dolda nr kan ringa 25ggr om dagen om det vill sig riktigt illa..

Stor kram tillbaka! Tack!

 
Ingen bild

elina

18 mars 2011 19:20

kanske var äs som ringde??

Maria

18 mars 2011 21:06

nej, de har inte mitt telenr... är bara min t som har.... det finns inte i min journal... har inget telenr där alls....

förlåt för mitt "utbrott" på din blogg....... jag bara hatar när vården gör människor ännu mer sjuka...

 
ensamkille

ensamkille

19 mars 2011 01:04

Det är nog en felringning... Fast nix funkar ju inte alltid heller...

http://en-ensam-killes-liv.bloggplatsen.se

Maria

19 mars 2011 09:41

Gissar att det var någon från IKEA... för det är enda stället som jag inte skriftligen fått bekräftat att de inte kommer att använda mitt telenr......
Nix funkar... problemet är bara att de företag som man köper tjänster av fortfarande kan ringa - om man inte får dem att sluta med det. Många sitter på callcenter och ringer på uppdrag av tex telia och vill berätta om något pissigt erbjudande om något tv-paket...

 
Ingen bild

ensamkille

19 mars 2011 13:10

Funkade inte för oss iaf... Vet inte hur många försäljare ringde till oss morsan sa vi är med i Nix så ni ska inte ringa... Och dom bara jaha det fanns inte med i våran databas sedan efter ett tag ringde dom igen med :P

Maria

19 mars 2011 13:47

Det tar en viss tid innan spärren börjar fungera, och så måste den uppdateras också. Det är förmodligen så att tex ett försäkringsbolag har någon sorts kundrelation till er, via en dator som är köpt med drulleförsäkring eller liknande, och då ett callcenter ringa på uppdrag av dem och ge ett erbjudande från Arla...

 
Ingen bild

ensamkille

19 mars 2011 13:11

Men alltså varför ens ha ett hem nummer? Om man inte vill någon ska ringa? Är det inte bättre med mobil då? :S

Maria

19 mars 2011 13:56

Hur skulle jag annars ha råd att kommunicera med min släkt, framförallt mamma, som bor 100 mil bort??? Jag har inte som du någon som bor nära, har inga vänner irl - NOLL! - inga arbetskamrater, osv. Jag har INGEN och INGETING. På RIKTIGT. Jag ser inte en människa! Pratar inte med någon!
Och det är inte det att jag INTE VILL att någon ska ringa - jag KLARAR INTE AV det!! STOR SKILLNAD DÄR! Och inte fan tänker jag sluta kämpa mot min sjukdom och bara leka offer och säga upp mitt fasta nummer! Då kan jag lika gärna ta livet av mig, för då finns det ju inget att kämpa för, slåss mot så att saker och ting har en chans att bli bättre! Jag har kvar mitt fasta nr för att jag VILL BLI FRISKARE, MÅ BÄTTRE. Säger jag upp det så har jag gett upp för all framtid, och då finns det ingen vits med någonting!
Tror att du och jag skiljer oss åt väldigt mycket på den här punkten, för jag är en sådan människa som kämpar, kämpar, kämpar och provar två miljoner lösningar, kombinerar allt möjligt för att komma någonstans, osv.
Och jag har mobil också, och den används såklart mer än den fasta telefonen eftersom det går att skicka sms.

 
Ingen bild

ensamkille

19 mars 2011 19:40

Okej okej vad du blev elak då... Men det är ju mycket billigare att ringa med mobil om man har rätt abonnemang... typ 69 öre sedan pratar man hur mycket man vill...

Maria

19 mars 2011 21:48

Jag är inte elak. Jag uttrycker min åsikt som råkar vara stark när det gäller att kämpa för att bli bättre istället för att spela på att vara offer. Ogillar starkt när någon tycker att jag ska "ge efter" för min sjukdom, eftersom jag slåss med mig själv varje sekund om jag ska lägga ner och dö eller fortsätta kämpa och hoppas att något blir bättre till slut.
Jag har fast telefon via mobilnätet, så jag behöver inte betala telias monsteravgifter.
Har kollat upp priserna och eftersom det inte finns något abonnemang som passar mig så får jag köra kontantkort, och då har jag letat rätt på det som blir billigast för mig. Annars skulle jag inte ha råd eftersom jag har så låg inkomst.

 
Ingen bild

ensamkille

20 mars 2011 12:46

Okej men jag ska inte störa dig mer!

Maria

20 mars 2011 16:45

Du gör som du vill... och du skriver att JAG är elak...
Jag kommer alltid ha åsikter om saker och ting, och kan man inte hantera att jag ger "svar på tal" så är väl det här det bästa för alla parter.
Har sett att du verkar ha gått tillbaka till din gamla blogg som du lade ner, så man undrar ju lite...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards