~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

VIKTIGT! Rädda barnen från utvisning!! *NAMNINSAMLING*

Av Maria - 18 mars 2011 22:27

  

DET ÄR FEL ATT UTVISA BARN ENSAMMA SOM BARA KAN TALA SVENSKA OCH VARS PAPPA ÄR DÖD OCH MAMMAN ÄR DJUPT TRAUMATISERAD! DET ÄR SJUKT ATT SKICKA TVÅ SMÅ BARN MED FLYG TILL ETT LAND DÄR DE INTE KAN GÖRA SIG FÖRSTÅDDA ELLER FÖRSTÅ VAD NÅGON SÄGER! LÅT DEM STANNA I SVERIGE SÅ ATT DE FÅR TRÄFFA SIN MAMMA SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT OCH FÅ ETT HEM! SKICKA DEM INTE TILL ETT BARNHEM I MAKEDONIEN!!!


SKRIV PÅ NAMNINSAMLINGEN  HÄR!


      



 
 
ensamkille

ensamkille

19 mars 2011 01:00

Hmmm är dom födda i Sverige får dom väl stanna... :S

http://en-ensam-killes-liv.bloggplatsen.se

Maria

19 mars 2011 09:37

Nej, de är inte födda i Sverige, men eftersom de bott här så länge och i så ung ålder så är svenska deras enda språk. Då är det ett helvete att de skickas till ett barnhem i Makedonien...

 
Ingen bild

ensamkille

19 mars 2011 13:07

Jo men sedan vet ju inte vi om dom bara kan Svenska... Det var ju som dom där Apatiska flykting barnen för några år sedan som alla var så för. Ända tills dom fick bevis på att dom var hur friska som helst dom visste bara hur dom skulle göra för att stanna i Sverige. och jag tycker det verkar konstigt om barnen inte fått lära sig sitt modersmål :S

Maria

19 mars 2011 13:44

Om du satte dig in i frågan så skulle du förstå, men jag gissar att du inte ens vet hur gamla de är eller vad de utsatts för. Ska du börja lära dina barn ett andra språk när de är nyfödda eller...
Och jag har en helt annan syn på de apatiska flyktingbarnen. De har inte försvunnit på något sätt. Man bara skiter i dem. Det är stor skillnad. Ett barn kan inte själv "välja" att bli apatiskt. Jag har själv upplevt/upplever dagar så jag inte kan röra mig för att jag mår så dåligt. Benen rör sig inte helt enkelt. Jävligt skrämmande kan jag säga, och inget som jag väljer. Än mindre väljer ett barn att bli undernärt och få en slang nerkörd i matsäcken genom näsan för att få i sig näring.

 
Ingen bild

ensamkille

20 mars 2011 12:44

men alltså dom jag pratade om hade ju blivit bra 10min efter socialtjänstemännen hade gått...

Maria

20 mars 2011 16:41

Du kan ju inte utgå från att ett fall visar hur det alltid är...
Dessutom är det så mycket skitsnack kring det här ämnet eftersom det är tabubelagt. Vem var hos barnen 10 min efter soc gått, vem påstår det, osv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards