~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Möblerar om

Av Maria - 19 mars 2011 13:56

Jag hatar min dammsugare. "Hata" är ett väldigt starkt ord, men jag HATAR verkligen min dammsugare. Det är en hal jävel... Står där och ser så röd och fin ut, så oskyldig. Men slangen... slangen och munstycket är djävulen själv!

Den förbannade slangen har gått sönder - igen! Har ju redan fått intressenter på soffan jag lade ut på Blocket, så jag var ju tvungen att hyvla av det värsta tills någon kommer och tittar. Och så DÖR slangjäveln! Poff så går den bara av! IGEN! Har lappat ihop den förut, för det kostar flera hundra att köpa en ny slang - eftersdom man måste köpa ett helt nytt munstycke och alla de delarna...... *gör vågen*

Astrid trivs som fisken i vattnet just nu. Har flyttat burarna så hon står framför fönstret och kan titta ut på allt och alla som rör sig. Så nu sitter hon där och tittar, galningen.


Nu är det disken kvar. Inte mycket, men det räcker att bara tänka "disk" för att jag ska bli trött...... Och så tvätten som ska strykas, men det gör jag nog ikväll framför tv:n eller så. Så att man slipper tänka på vad man gör..........


Just det.......... svinigt tunga kartonger som ska ner i förrådet också...... usch......

..........men det känns ändå hyfsat bra.... eller ja.. det känns inte alls bra egentligen, men jag känner att det nog kan bli bättre bara jag kommer härifrån.......

 
 
Marie

Marie

19 mars 2011 16:59

Hihi,håller helt med dig angående dammsugare...det är lömska små varelser! Min slang håller...och sitter liksom fast monterad...krävs MYCKET våld för att få loss den. Väldigt bra ända tills det blir stopp i den förbannade tingesten! Dammsugare är tillverkade för att människan skall kunna finna ut fler svordomar,jag är så säker på det!
Stor kram

http://lealpre

Maria

19 mars 2011 21:39

Nu står den i skamvrån och deppar, men jag tänker INTE bry mig!
Får alltid stopp slangen. Dammsugare är tydligen inte gjorda för att suga upp hö och halm... Tro det eller ej så har inte alla - till min stora förvåning - torkat organiskt material hemma..!
Stor kram tillbaka! Undrar när du ska fara..? Vet inte om du har sagt det.. i så fall har jag glömt det.....

 
Ingen bild

ensamkille

19 mars 2011 19:37

hehe fin soffa :P jag är så glad att jag gjort klart min disk :P

Maria

19 mars 2011 21:40

Jag är också klar. Tog tjuren vid hornen och diskade för några timmar sedan medan jag hade laptopen med film på bredvid... Tekniknörd..? *host*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards