~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Satans jävla skit!

Av Maria - 19 april 2011 17:03

Blodproverna klara. Var bara tre rör. Men självklart ska jag behöva slåss för ALLT. Precis ALLT. Stod och väntade utanför i 20 min. Mitt argument för att slippa sitta och vila i 15 min "för att kroppen ska komma i balans". Men inte fan hjälpte det. Gick in tillsammans med min t i en slingrig gammal korridor, och så låg väntrummet längst in och var GIGANTISKT. Jag flippade ur totalt och sa till min t att "det här går inte". Hon gick och anmälde mig - och så sticker hon ut huvudet i korridoren, ler och säger att "vi får vänta 10-15 min". Sa att då går jag, för min kropp är mer i "balans" UTAN panikångest. Min t tjafsade med mig, men jag hade redan börjat hyperventilera så jag var på väg därifrån. Till slut orkade jag inte mer så jag överröstade hennes babbel och sa att jag KOMMER få panikångest DÄR och DÅ, och de lär inte vilja ha någon som ligger avsvimmad på golvet i korridoren!!! Och vem som helst fattar ju att en kropp är i "mer balans" efter att ha gått och stått upp, än när man hyperventilerar så att man tuppar av!! DÅ höll min t käften och eftersom alla hört vad jag sagt så var nog personalen ganska skakad... och simsalabim så behövde jag inte "vila". Sköterskan som tog proverna var helt övertygad om att jag skulle tuppa av, så hon tyckte att jag skulle lägga mig ner... aldrig i helvete! Satte mig i närmsta stol och slängde upp armen. "Det kanske är mer bekvämt för dig om du lutar dig bakåt lite, jag kan ställa in nackstödet åt dig".......... Jeeeeeeesus. NÄR ska folk LYSSNA PÅ VAD FAN JAG SÄGER??????????

Jag klarar inte FOLKSAMLINGAR - inte när det gäller att klumpa ihop mig med de som "är sjuka", det andra HAR faktiskt blivit bättre. Och så klarar jag inte att bli särskådad under lupp, dvs få PROVRESULTAT. Jag SKITER FULLSTÄNDIGT I HUR MÅNGA GGR OCH VAR DE STICKER, DET RÖR MIG INTE I RYGGEN!! JAG KAN BARA INTE SITTA I ETT STORT JÄVLA VÄNTRUM OCH ÅNGESTEN ÖVER ATT RESULTATET FÖRMODLIGEN ÄR ÅT HELVETE! Jag tycker till och med att det är INTRESSANT med provtagning - vill helst se hur de gör och fråga en massa - men när det är över så kommer helvetet. Väntan på resultatet.

JAG ÄR INTE RÄDD FÖR NÅLAR ELLER ATT BLI STUCKEN!!!!! LYSSNA PÅ MIG NÄR JAG SÄGER DET!!!!!!!!! JAG HAR FAN BLIVIT STUCKEN I TIMTAL I ARMAR, HÄNDER, FÖTTER, ÖVERALLT - OCH JAG BRYR MIG INTE!!! JAG TYCKTE BARA ATT DET VAR INTRESSANT!

Kan ju säga att jag ALDRIG MER går tillbaka dit om jag inte får en tid bokad och jag kan gå dit, presentera mig, och så är det klart.


Jag vet att jag är knäpp. Men det här handlar om MIG, mig som PERSON och att jag bara är ett jävla personnummer för vården!!! Skulle jag stå på andra sidan skulle det vara helt annorlunda!


Jag blir så JÄVLA ARG!!! Och att inte bli HÖRD, LYSSNAD PÅ, gör bara att jag får bekräftat ännu mer hur jävla värdelös jag är!!!!!


GAAAAAAAAAAAHH!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards