~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Maria - 5 januari 2011 21:28

nu...... nu är jag hemma.... med djupfrysta fötter efter att ha stått och väntat på bussen..............

vad ska man säga....... vilken dag......... herregud.............


träffade min t......... hon ska vara borta mycket i vår............ men.. hon verkar tro.... återigen..... att bara för att gynop är gjord så är allt bra med mig nu....... typ............. och det gör mig SKITRÄDD...........

tar upp saker.... som honm hört förut......... men hon påstår sig aldrig ha hört dem förut.................

vad fan ska jag tro....... tänka....... vad ska jag KÄNNA......???


for först och köpte godis till bion........ som vanligt.......... men som vanligt äter jag ingenting...... inte inför andra............... var på rean och handlade lite........ sprang runt överallt.... visste att om jag stod still för länge så skulle jag fastna där.............

när det var 1½ timme kvar tills filmen började så var jag svimfärdig....... hade inte ätit eller druckit något sedan igår kväll... och ju stoppat i mig en massa laxertabletter........... köpte en fralla....... gick till bion och kröp in i ett hörn och åt den...... sakta.......... tänkte inte äta upp hela...... men jag vågade inte gå någonstans..... så.. det var bara att trycka ner............ hela magen vände sig ut och in....... men.... jag kräktes inte... tror att jag var för upptagen av att jag skakade så stor jag var.................. skämdes... och stängde av resten för att orka.......... och... så hade jag ju e med mig i fickan.............. min hjälte... ♥


jag fattar inte varför de väntar och på så vis "samlar ihop" besökarna i HUNDRATALS innan de öppnar....... vore det inte bättre att ta några i taget???

vi stod som packade sillar.......... otäckt....................


kan säga att jag höll på att skita ner mig när filmen skulle börja..... för plötsligt tändes alla lampor... och en biokille kom och ställde sig längst ner, mitt framför skärmen... och började prata............ jag bara gapade.............. där är utgången, gå på toa gör ni där, mobilerna måste vara av pga de som har hörslinga, och så 5 min kraschkurs i hur man har störst chans att överleva en brand...........! om det brinner någonstans så gör såhär, brinner det här så gör såhär för varje salong är en brandcell..........

kan säga att jag kände mig jävligt klaustrofobisk.......... trots en så stor lokal........... men det kändes som att de nästan förväntade sig att det SKULLE börja brinna............ och jag har aldrig fått sådan information när jag varit där förut................... kan det ha varit för att det var premiär... och i största salongen.........?

skit samma........ de lyckades skrämma mig i alla fall.....................


filmen var JÄTTEBRA........ spännande, komisk, romantisk, och så den där "knorren" som en bra film ska ha i slutet........ och ja... när johnny depp spelar i en film så ÄR den bara bra.........

jag... har ett lite speciellt förhållande till mr depp................ jag växte på sätt och vis upp med honom...... i "21 Jump Street"........... han visade mig... att alla killar/män inte behöver vara som..... min förövare....... eller min pappa............ utan att det finns ärliga, omtänksamma, varma och nästintill "ridderliga" killar där ute.......... visst, nu var ju det här på tv.... men.. jag LEVDE verkligen i det.. och på så sätt har jag honom att tacka för min liv.......... hela min barndom dagdrömde jag mer än vad som är "normalt"........... min mamma fattade aldrig vad jag gjorde på mitt rum efter skolan......... men det var det jag hade......... den tv-serien... OCH "The Flying Doctors"..........

herregud... har ingen aning om när någon av serierna började........ *kollar lite*......

herregud.............. "21 jump street"är från 1987... och "doktorn kan komma" är inspelad 1985..........

i och för sig.......... jag har ju sett alla "sjukhusserier"............ "doktorn kan komma", "grey's anatomy", "E.R", "sjukhuset", "doktorn i dalen", "vita lögner" (herregud.......), serien om de där två hjärnkirurgerna, minns inte namnet.... och så gick det någon annan serie i kanal 5...... och så den där i tv4 med mandy patkin..... varför minns jag inte namnen nu??? jag har ju gjort en lista över dem till och med! men eftersom det var värdelöst vetande så slänge jag den.......


minns när jag läste att johhny depp flyttade från usa... för att han inte ville att hans dotter skulle växa upp i ett sådant land........... då var jag stolt över honom... för hur många tänker så långt...........


i alla fall.......... jag kan verkligen rekommendera "The Tourist"!

det var en härlig balans mellan spänning och damatik, komedi och romantik..... och alla har väl sitt "ögongodis" för att vara ytlig....... Johnny Depp... och Angelina Jolie...........


har ångest så jag dör nu, så jag måste göra något.................


för att dra av några "vuxenpoäng"; JOHNNY DEPP 4EVER !

Av Maria - 5 januari 2011 09:59

är så trött........ hela kroppen är bara slut.......... känner mig jättefet och fryser.... äcklig.........

ska till min t kl 13.......... sen... om jag inte för söndergråten... så tänkte jag fara till myrorna.... biblioteket.......... innan det är dags för bio.......... är så jävla nervös så jag dör................ livrädd......... tänker bara att... jag får inte synas...... inte göra bort mig... eller se ut som ett psykfall.................


...............har panik........ kan inte skriva.......... jag "fastnar" hela tiden.........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards