~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Maria - 26 januari 2011 21:42

ridskola ikväll.... gick åt helvete för jag blev så ledsen precis innan vi skulle börja........... ridt sa att jag inte kommer få prova att galoppera imorgon på sista ridterapin... för att jag kan för lite................ och det sa hon inför alla andra.............

innan jag började ridskolan så fick jag prova - 2 ggr........ men nu har hon väl sett hur värdelös jag är i sadeln.............


det var så synd, för jag fick största hästen......... han och jag har ett speciellt förhållande....... han är världens mysigaste kille.... samtidigt som han är envis och otålig........... när man inte "underhåller" honom tillräckligt i stallet så skrapar han med hoven så in i helvete........ det är liksom hans "grej".. de har fått lägga en särskild matta/skiva i hans box framför dörren för att han annars skulle riva upp golvet på nolltid............ men det var inte mycket sådant idag, för jag hade gett mig fan på att han inte skulle få hålla på så.......... så jag ryade i ordentligt åt honom och "slog till" honom med borsten..... och ja, jag vet - så löst som jag slog så känns det inte ens som ett myggbett....... men det gör så jävla ont i mig.......... men vad gör man när man ska visa en gigantisk häst att det är JAG som bestämmer......... fick hoppa jämfota bakom honom för att se om sadeln satt rakt................ så..... så stor är han.......... trodde att jag skulle få världens kick av att sitta upp på en så stor häst, men det var som att rida vilken som helst av de andra......... förutom att jag var helt förstörd av att få veta att jag efter över ett års tid i stallet helt plötsligt inte får prova att galoppera.......... så det förstörde min sinnesstämning............

skulle vända rätt upp och rida sicksack mellan koner genom att bara använda skänklar, höfter och viktfördelning........ och jag lovar - jag KAN det, egentligen......... men jag var helt borta så det gick åt helvete................ sista gången vi gjorde övningen så hade jag lagt ner....... tänkte inte alls... och vad hände då?  jo, det gick helt felfritt och kändes rätt..........

sen skulle vi stå i stigbyglarna och trava på samma sätt.... och det kan jag OCKSÅ - egentligen.... för jag har övat såååååå mycket på att trava och ha kontroll på hästen...... och jag vet vad jag är kapabel till annars..........

tvivlar på att någon av de andra skulle klara att rida över travbommar och stå upp i sadeln.... och det gjorde jag när vi red ut och hästen rusade för mig........ då stod jag i stigbyglarna och lät knäna vara gångjärn.............


så nu jävlar är jag nertryckt i skorna rejält................ började gråta så fort jag kom innanför dörren............

vad är det för jävla fel på mig........... saker och ting går bäst när jag inte tänker...... ju mer jag tänker desto mer fel blir det......... och varför kan jag inte göra rätt när jag vet att jag gör fel och hur jag borde göra.................


4 timmar i stallet per vecka........ och NU kan jag inte tillräckligt för att få prova att galoppera igen...............


JÄVLA SKIT!!!

Av Maria - 26 januari 2011 14:28

Det levde om som f*n här för ett tag sedan.... och jag trodde att det var grannen ovanför som ÄNTLIGEN flyttade ut - men icke!

Gick fram till fönstret och tittade ner. Där stod en tom släpkärra. Så plötsligt ser jag hur en gubbe kommer med "Bettan" - tvättmaskinen från 70-talet som tjänat oss så troget i ur och skur. Visst, hon började bli gammal och skruttig men tog man bara lite silvertejp så höll den kvar luckan för tvätt- och sköljmedel.

Gubben slängde stackars Bettan på flaket, och nu ligger hon där naken och ensam i kylan. Håller på att bli ersatt med en ny maskin.


  

Tack för allt Bettan - R.I.P


  


(en maskin som liknar Bettan...)

Bio

Av Maria - 26 januari 2011 12:17

Nu har jag bestämt mig för att gå på bio på tisdag! Kommer ju att vara nyopererad då, så jag kan inte göra så mycket. Och jag behöver verkligen tröst när ridterapin är slut. Så jag ska se den här filmen    :


Av Maria - 26 januari 2011 08:28

har knappt sovit inatt..... är helt slut.........

mår så jävla dåligt..............

värdelös........ jag är helt jävla värdelös.........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards