~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Maria - 30 januari 2011 21:32

Nu har jag klarat av kvällens operationsdusch. En till imorgon bitti.

Är helt slut, men ändå pigg. Konstigt. Men det är väl all ångest inför imorgon.

Helt ensam och utelämnad, och så är det kanske sista gången jag träffar ängeln till läkare.


Måste tipsa världens mysigaste pyjamas/myskläder på KappAhl:


717322


Nu ska jag lägga mig i sängen. Har legat i soffan framför tv:n och sett på Solsidan med Astrid i famnen. Trodde att hon var död förut... Gick förbi buren och hon låg helt utslagen på sidan och sov... med ena ögat lite öppet.... och man såg bara ögonvitan............ Men sen såg jag att hon andades - tack och lov.

Av Maria - 30 januari 2011 18:19

....men det ska gå ändå............... lite piller..... smink............... menar.. jag ska dit ENSAM........ helt ensam......... min t har backat ur.......... så om jag är halvgråten och knallröd i ansiktet så finns det ju andra förklaringar än att jag är sjuk..................... det är ju bara lite lokalbedövning........ det är allt........ det är ju inte som att jag ska sövas......

Av Maria - 30 januari 2011 10:46

Tog dubbel dos Propavan igår kväll. Insåg att allt annat var ohållbart. Så jag somnade till slut och har faktiskt sovit. Men jag fick panik när jag vaknade och trodde att det var måndag och att jag skulle missa min operationstid...

Hade världens slemklump i halsen (..fräscht beskrivet...) men vill inte hosta för då skär jag upp hela halsen. Dessutom är det ganska skönt att slippa sandpappret för en stund. Men nu har jag tagit mig i kragen och hostat. AJ!

Nu väntar ännu en dag i sängen i förebyggande syfte. Jag dör snart för att jag inte har tränat eller gjort något på så länge. Och laxertabletterna är slut. Stora paniken har startat...


Nu ska jag titta på film och fortsätta vara tyst.

Av Maria - 30 januari 2011 00:30

Jag har inte sagt ett endaste ord på över ett dygn. Försöker vara rädd om halsen. Känns som sandpapper precis "där man pratar". Får inte äventyra plastiken på måndag. Har till och med smsat till mamma och skrivit att jag inte kommer prata i telefon med henne innan måndag...


Har försökt ligga i sängen och vila hela dagen, men det är så jävla svårt när man inte är "dålig" eller "hängig". Lyckades i alla fall somna till ljudboken... bra bok, verkligen... Och nu är jag klarvaken. Precis som igår kväll och natt.

Hade egentligen planerat att fara och köpa en liten radio att ha i min lilla kokvrå. Går att koppla in MP3-spelaren också, så det känns ju bra. Och ljudet är inte så kasst, trots en så liten och billig pryl.

Ett desperat försök att öka trivselfaktorn i köket och minska ångesten över maten...

Men nu blev det ju inte så pga MIN DUMMA HALS!

Istället har jag hyrt film On demand och tittat på. Och nu har jag laddat med min "Terror på Elm Streeet"-samling, för inte kommer jag kunna sova inatt heller. Egentligen är väl inte samlingsboxen komplett längre, eftersom det kom ut en till uppföljare förra året. Såg den på bio, och jag minns inte så mycket av den... tror inte att den var så bra. Gillar första och näst sista (eller ja, nästnäst sista beroende på hur man räknar) bäst.


Skulle vilja ha en riktig kopp varm choklad, men utan att behöva göra iordning det och utan att behöva fylla på magen. Utan bara för halsen. Soppa och te i all ära, men varm choklad är lent och lite tjockare än te, och mindre jobbigt än äcklig soppa - soppa är ju mat.


Ja... nattinatti till de som redan sover eller som ska sova.


  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards