~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Maria - 11 januari 2011 21:47

har ångest så jag dör............. kan inte andas............ hör inte av någon...........

skrev på msn att jag var arg för att det inte blir någon nybörjargrupp........ sk "vän" och fd kursare skulle ju börja ridskolan........... så hon känner sig väl träffad och poff så hade hon loggat ut........... hon står inte för någonting som hon säger eller gör............. löften och annat skiter hon i.......


jag försöker få in ridvägarna i skallen... men det är svårt........... fattar inte varför man inte kan få vända snett igenom och halvt igenom åt de andra hållen..............

kommer bli katastrof imorgon.................


Av Maria - 11 januari 2011 20:05

är totalt vettskrämd inför ridskolan imorgon........... har ont i kroppen..... skakar........... har gråtit.....

nu har jag i alla fall mailat ett ställe som jag varit i kontakt med förut... om nybörjargrupper....... I FALL OM ATT....................

fan.... går det åt helvete imorgon så dör jag...........

kommer hälla i mig stesolid.............. går väl så jag ramlar ihop i ett dike på vägen hem.............

ridt sa att hon ska ordna skjuts åt mig.... med någon av de andra.......... men det GÅR INTE........... hon har speciellt pratat om en av männen.... men sätter jag mig i en bil med en man så kommer jag att få flashbacks från när "killen" gav sig på mig............... har smsat till henne och sagt att det INTE BLIR TAL om samåkning... utan JAG tar mig dit och JAG tar mig hem.......... men har inte fått något svar.................. hoppas att hon lyssnar på mig...........

Av Maria - 11 januari 2011 16:48

kommit hem från stallet...... var så skönt att vara där...... började med att mocka en box.... och så fick jag hämta in en av de hästar som jag aldrig haft tidigare.... vackra N..... sen fick jag öva tömkörning i volt från  marken...... det var häftigt! gick väl sådär.... men vissa stunder lyckades jag att samla ihop henne så att hon travade sådär fint...... kändes jättebra!

var onödigt dum i huvudet när jag skulle släppa ut henne........ för helt plötsligt skulle det samlas en massa hästar vid grinden....... jag VET ju att det kan bli jävligt farligt... så jag backade undan dem...... jag vet ju hur snabba de är, så för säkerhets skull lossade jag grimskaftet från N's grimma för att kunna släppa henne fort... men tro på fan att de andra hästarna sprang tillbaka direkt medan jag krokade av elstängslet...... jag manade dem att backa igen... och då har jag sådan jävla otur (alt är så jävla klantig..........) så ena stängseldelen ramlade - in i hagen........... blev livrädd för att en häst skulle fastna eller göra sig illa på kroken.......... så jag var tvungen att ta upp den............ och medan jag gjorde det och försökte hindra hästkaoset från att rymma ut ur hagen... så ställer sig N på min fot.................. samtidigt säger ridt att det "kan bli farligt" och att jag ska backa ut och stänga........ skitlätt när man står där med en häst i bara grimman, 4 hästar i hagen som är nyfikna och närgångna, stängslet som flippat ur - och en häst som står på ena foten.................

till sist valde jag att flytta N som stod på min fot - ifall om att hon skulle trampa lite till så att jag fick en av broddarna som i så fall hade mosat stortån på mig......... och sen stängde jag stängslet..........

sa inget till ridt..... hon pratar så ofta om att folk skyller på hästarna när det är de själva som gör fel............ och det kvittar för mig om hon tycker att jag gjorde fel, trots att jag blev trampad........ ...och då var jag inte alls "på humör" för att säga något heller.............

jag skulle ju börja i nybörjargrupp på ridskolan för vuxna....... men - nu blev det ingen sådan... så hon ridt har satt in mig i en fortsättningsgrupp.............. jag som inte har en endaste aning om vad en ridlektion ÄR ens..... och jag hade verkligen behövt "mjukstarten".............. kunna ta det lite lugnt med hästarna och ridningen så att jag klarar av de andra bitarna....... jag vill inte vara "överlägsen" kunskapsmässigt eller erfarenhetsmässigt.... utan jag behövde en start där det inte vore hela världen om jag var så skakig av min sociala fobi att jag missade något av ridt/ridlärarens instruktioner för hur man tex leder en häst i grimskaft..........

nu är det utmaningar på ALLA fronter...... och jag orkar inte........... och så talade jag bara om att det inte finns några bussar som passar att fara hem med........ men då sa ridt att hon ska ordna så att jag ska samåka med en karl i min grupp................ jag kan för fan knappt ta mig ut och handla mat, och aldrig att jag sätter mig i en bil med en eller flera helt okända människor......... dessutom vet jag vad det innebär; "det är bäst att vi tar varandras mobilnummer"......... aldrig i helvete! jag har hemligt nummer av en anledning....... hon vill inte att jag ska gå den långa och mörka vägen hem så sent på kvällen...... men det tänker jag visst göra!!!

fy fan.... får flashbacks från den där jävla epa-traktorn bara jag tänker tanken............


jag är INTE redo för det här........... jag sa NYBÖRJARGRUPP........... men nu blir det ingen....... och istället sätter hon in mig i en fortsättningsgrupp utan mitt "ok"........... och om det sedan blir så illa att jag mår sämre och att det känns skit.... ja, då behåller hon en stor del av pengarna - som jag redan betalat, men för något helt annat än vad jag får..........


jag bet ihop hela tiden........ tårarna började komma på bussen hem......... och nu rinner de för fullt..............

jag borde ha fattat det här....... jag borde verkligen ha fattat det här............ för INGET går som det är sagt, tänkt eller menat...... INGET i hela mitt liv har gjort det.............


prio ett nu... är att INTE ta livet av mig........ och att INTE skära mig eller på annat sätt skada mig...... för det är inte mitt fel att det blivit såhär........... trots att det är mig det är fel på.........


jag provar imorgon...... kan ju gå därifrån när det blir för mycket - om jag klarar det....... men sägs ETT endaste ord om samåkning så skiter jag i allt.......


nu ska jag fråga på de andra ställena som jag vet har vuxenridning, om de har någon ledig plats - I NYBÖRJARGRUPP - ifall det här skiter sig........


FANFANFAN!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Maria - 11 januari 2011 10:20

jag är trött.... i hela själen........ ända in i märgen.....

har inte ens några ord............

finns inget att säga................


men jag kan inte låta bli att le lite åt att ingen verkar vilja ha den galna tjejens lägenhet som ligger ovanför min.....................

Av Maria - 11 januari 2011 00:56

nu har jag just tränat 4 timmar......... herregud vad fort kroppen tappar allt.......... har inte tränat sedan gyn- och plastikop... vad kan det vara...... inte ens 2 mån sedan........... har tappat MASSOR.......... både i mage och rygg........ det enda som gick lika bra var aerobicspassen........ har väl inte övertränat mig än för det gör inte ont i lederna.......... det var ju det som var största problemet förut.... att jag tränade så in i helvete så jag pajade kroppen......... knät måste ha läkt nu i alla fall.........

är så jävla förvånad bara.... för.. förut kunde jag köra core-passet som uppvärmning............... men nu känner jag hur det tar i magen och korsryggen............ tänk så mycket 4+2kg viktuppgång under JULEN kan göra.................

  

men nu är jag igång........ tänkte inte köra 4 pass egentligen...... det var ju så sent också......... men.... jag var tvungen............ styr lika mycket över det som över maten........... dvs ingenting................. men nu jävlar anamma ska det bli ändring på det!!! 4 träningspass MINST 4-5 ggr i veckan.............


börjar kännas i magen att jag tagit laxertabletter............ hoppas bara att den dubbla dosen proppisar inte gör så jag missar när det är dags att gå på toa........... skulle kännas förjävligt att vakna imorgon och inget har hänt..............

  


nu ska jag se om det är något bra på tv........... och om inte så släcker jag och pluggar i ljudboken i öronen............


fick just en knäpp tanke....... kom att tänka på den kända bönen.........

"Now I lay me down to sleep,
I pray the Lord my soul to keep;
if I die before I wake,
I pray the Lord my soul to take"


och från den associerade jag på något sjukt sätt till den här.... det är nog mer lik min verklighet...........

"One, two, Freddy's coming for you.

Three, four, better lock your door.

Five, six, grab your crucifix.

Seven, eight, gotto stay up late.

Nine, ten, never sleep again."

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards