~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Maria - 15 januari 2011 21:11

satt med astrid i famnen och tittade på polisskolan 3....... fattar inte att hon ligger still......... jag bara klappar henne och kliar mellan och bakom öronen..... och så idisslar hon.... sådär så det låter som att hon tuggar på en sten eller nåt....... och när hon nickar till en stund så blir jag lite fuktig där hon har nosen... och när hon vaknar så slickar hon mig där........ såååååå mysigt.....   

hon skulle kunna vara hos mig... med mig... dygnet runt.......... hon är mitt barn....... det barn jag aldrig kommer att få............ den enda som jag kan ge all min kärlek, hela min själ, älska villkorslöst och lita på.... och få tillbaka samma saker.. lika mycket om inte mer än det jag ger...........

dagen då hon inte andas längre........ så kommer jag att dö................

........hon är snart 5 år.....


så tilda.... min lilla golvmopp........ har kammat henne ikväll...... och så passade på att klippa henne........... med stora saxen............ så nu kan hon omöjligen bli så tovig......... måste justera lite... men det tar jag en annan dag........... har hennes päls överallt nu............. i vanliga fall klipper jag henne med en urtunningssax.... för då blir det inte hack i pälsen........ men det tar sååååååå lång tid......... så idag blev det vanliga saxen......... och ja, egentligen ska hon ju inte klippas alls....... man klipper inte en teddydvärgvädur....... MEN... eftersom jag ser så tydligt att hennes livskvalité ökar så gör jag det ändå........ vet inte ens om rasen har hunnit bli godkänd än........ och oavsett så tänker jag inte ställa ut henne........

hon kom till mig när hon var 3 mån........ ett "räddningsobjekt"........ ingen ville köpa henne pga att hon har ett öra som kan stå upp...... ett "charm-öra"........ som hon fått från sin pappa......... och ingen vill avla på en kanin med ett sådant "fel".......... så hon hamnade hos mig.... på gott och ont.......... hon hoppade inte ut ur sin bur innan jag satte upp pälsen så att hon såg något........ använde en liten hårklämma.. men var orolig att hon skulle tappa den när jag inte var hemma och äta på den och göra sig illa......... så då åkte saxen fram........... och så har det fortsatt sedan dess........... och hon är mycket gladare... nu ser hon ju var hon är liksom....... som att gå från att vara blind till seende.......


har ångest så jag dör......... men låtsas att jag inte har det.......... äter och äter... och tar en massa piller..............   

Av Maria - 15 januari 2011 15:19

har du liknanded humor som jag.... så titta på det här och säg om det inte drar liiiiiite i smilbanden i alla fall...........

  


http://svtplay.se/v/1828130/faret_shaun/den_sjuka_sackpipan?sb,p108524,3,f,-1

Av Maria - 15 januari 2011 11:36

har gått upp i vikt igen

helvetes jävla skit

jag SKA gå ner

SKA

nu jävlar ska det räknas

hållas koll på

har fortfarande svårt att träna pga låren

vill inte att ärren ska tänjas ut på bredden


hade tänkt ge mig ner på stan idag

men så är det ju helg

och jag mår skit

så det blev inställt

får se om jag tar mig dit på måndag istället


nu ska jag bädda ner mig under bolltäcket och se på film

  

Av Maria - 15 januari 2011 10:16

idag har jag inga ord

känns som att likmaskarna kryper under huden

lossar köttet från benen

och bara väntar på att hjärtat ska sluta slå

sen är det fest

huden spricker upp

skelettet exploderar

varje cell saktar in

mitokondrierna stannar som robotar utan strömkälla

klockan tickar

blodet delar sig

innan det stelnar

och mitt skal är bara en hög på marken

som människorna trampar på

fimpar, spiller kaffe och spottar tuggummin på

jag har aldrig existerat

och kommer aldrig göra det heller

"från jord är du kommen, till jord ska du åter varda"

poff

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards