~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Maria - 7 januari 2011 13:08

säckkärra + 10cm nysnö + oplogade gång- och cykelvägar = inte bra + tuuuuungt............ hade jag bara TÄNKT så hade jag tagit pulkan istället...... för det var ju inte som att hjulen på kärran RULLADE.......................

var helt genomsvett när jag kom hem........ 10kg paket + 2 liter verum + en flaska blossa glögg (har knappt druckit glögg alls i vinter, och systemet har SLUT)........... vaktmästarna hade i alla fall lyckats skotta fram trappen vid porten tills jag kom hem... så det behövde jag inte göra............. däremot borde det skottas av vid själva porten... men.. jag bestämde mig för att vara lite ego..... för en gångs skull.... så jag struntade i det......... vi är ändå över 20 personer som delar entré... så någon mer än JAG måste väl kunna göra någonting...............


just det.... julklapparna............. fick en salva av mamma och pappa som jag inte använder...... och en sådan där "gratis-dvd" som man får med när man köper en tidning................................... jag får nog lite pengar också..... men.. ja............

bästa julklappen fick jag från min bror och hans sambo - en bok om hästhållning och ett presentkort på granngården! tydligen är det samma bok som hon hade när hon läste naturbruksgymnasiet, och den verkar vara riktigt bra! blev så glad så jag började böla.........


resten av paketet innehöll den lera jag beställt......... det var därför som det var så tungt............


nu ska jag lägga mig och lyssna på ljudbok eller se en film............. är så trött............

Av Maria - 7 januari 2011 09:55

....men INTE just nu............... har tänkt att gå och se om posten har öppet så jag får mina julklappar.......... ska vänta tills kl 12...... känns som att om posten har cp-tider så är det ändå störst chans att de verkligen har öppet kl 12.............

fint att man har en fd vän som varit på ica, och ica ligger precis mitt emot posten.......... men puckot kunde inte titta om eller när posten hade öppet............... trots att jag uttryckligen FRÅGAT om hon/de visste..............


pluggade i en ljudbok i öronen inatt...... men.. vad spelar det för roll när man är så väck att man inte ens kan koncentrera sig så att man LYSSNAR på vad som läses............


....min kropp och min själ är så trött.......... känns som att hjärtat ska sluta slå.............. men det lär väl inte hända.... tyvärr...................

Av Maria - 7 januari 2011 01:32

kan inte sova............ är rastlös............ har ätit.......... men försökt ta laxertabletterna lite senare så att jag får sova inatt......... ...tänkte jag i alla fall............

har just sett en skitbra skräckfilm......... "paranormal activity" (http://downloads.cdon.com/index.phtml?page=product&country=se&dl_movieid=26301)

skönt att byta ut min egen skräck mot någon annan för en gångs skull...........

gillar man "riktiga" skräckfilmer och är lite öppensinnad och kan tänka sig att det finns något övernaturligt.... ja, då är det är det här en kanonfilm...! det är ett par som har problem med att det händer konstiga saker hemma hos dem.. och killen köper en filmkamera och evp-mätare.... och det visar sig att det finns något väldigt ont sinnat där........ det hela skildras från kameran han köpt... och först tyckte jag att det var skiiiiiiit.... men sen... sen när det kom igång... då satt jag som klistrad - faktiskt.........

så det är inte som tex "scream"... där de håller ihop, men av någon anledning blir ensamma och mördade en och en - lite som tom & jerry där de springer LÄNGS MED trädet som kapats istället för att bara ta ett kliv åt sidan för att slippa bli mosade........


..........känner att jag har en massa flashbacks som trycker på...... och jag orkar inte med dem.......... inte nu.......... kan fan inte sitta upp och sova............. allt bara snurrar runt... jag skulle kunna stanna karusellen den här gången, för ovanlighetens skull..... men jag väljer att inte göra det.. för jag orkar inte minnas och känna........ räcker mer än väl att känna hur mitt huvud slår emot rutan i "hans" äckliga epa-traktor..... kan känna lukten... av både honom och den där jävla blåa skrytbilen............... vinröd klädsel......... han skjutsar hem mig............ jag vill INTE det........ och min sk "klasskompis" vägrade följa med........ och deras föräldrar lät "honom" skjutsa hem mig själv................ jag satt bak...... först på vänster sida bakom honom..... men när han körde in och stannade på den där skogsvägen... så flyttade jag mig bort........ bortbortbort........... och hur långt kom jag när han var på väg in där bak....? bara till andra sidan där bak såklart........................ min kropp stängde av........ han flåsade...... det immade på rutorna.............. regnade ute............. och mitt huvud slog emot fönstret i takt med..... det.. han..... gjorde............................ jag öppnade inte käften........... sa ingenting................ gjorde inget motstånd........ för att flytta över sig på andra sidan där bak kan med lätthet tolkas som att "det finns plats här, kom hit"..........................................

..................

.........

.............

..tror jag kommer kräkas..................


måste bort.......... bortbortbort......... trycka ner all skit............. det var då - inte nu............ nu är jag trygg...... han är inte här.............. .....men får han reda på att jag brutit tystnaden så kommer han att döda mig............. efter att ha.. ........ ... ...... .. ...


måste sluta skriva

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards