~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Maria - 28 januari 2011 18:29

mår inte bra.... men det får jag inte säga... inte känna........ jag ska vara nöjd....

varit på maxi och handlat.... bussen var proppfull när jag klev på..... jag fattar fan inte varför folk inte går längre bak i bussen när det finns plats där.... nej, då ska chauffören behöva vråla rakt ut för varje ynka centimeter......... jag var så förbannad och hade så stark ångest så jag bara manglade mig så långt bak som möjligt..........

75% av sveriges befolkning var på maxi......... och jag hade bråttom för att inte missa bussen hem......... hade en rabattkupong på tårta...... men inte fick jag någon rabatt......... jag tog tydligen fel smak......... men det stod inte på kupongen vilken jävla smak det gällde........... så jag ställer mig i kö till "kundtjänst/kiosk".. tänker att jag ska göra ett försök att vara "vuxen"............. försöka våga............. klockan tickar............ så blir det min tur och frågar killen som stod där om han kunde hjälpa mig......... men nej, han kunde inte säga mer än att MÄRKET på tårtan var almondy.......... jag sa att det vet jag ju, men jag undrade om han kunde hjälpa mig att se till så att jag fick rätt sort eftersom jag redan fått betala för en som tydligen var fel.........  men nej, det kunde han inte........ sätter allt jag äger och har på att om jag "sett mer vuxen ut" så hade han hjälpt mig... men nu pratade han med mig som om jag antingen vore ett litet barn eller var begåvningshandikappad...........


...........gråten kommer...................... såg på tv att de använde hästar som terapi................. kan inte andas när jag tänker på att jag aldrig mer får borra in ansiktet i pälsen och hålla om en häst och känna värmen och trösten som jag så väl behöver................... aldrig mer känna mig trygg och våga släppa in hästen hela vägen in i det som är allra mest skadat... där ingen människa kan vara.... och gråta av lättnad.................. aldrig mer lättnad.................. aldrig.............


........jag dör..................


vad fan ska jag göra

Av Maria - 28 januari 2011 14:24

Posten kom.

Brev från universitetet.

Tänkte skita i att öppna det, för jag visste vad det var. Beskedet om jag fått anstånd med studiestarten eller ej.

  

Hjärtat bultade.

Lika bra att ta tjuren vid hornen.

Öppna.

Dra ur pappret.

".......högskoleförordningens 7 kap. 33§......." och blablabla.........

  

Vänder på pappret.

"Beslut

Din ansökan om anstånd med studier beviljas med 18 månader."

  


??????????


VA???!?? SKÄMTAR DE MED MIG ELLER???

  

Av Maria - 28 januari 2011 10:24

Åååååååååååååhhhhh vilket gensvar!!!!!!!!!

Nu vet jag inte vad jag ska göra!

Har gallrat så att jag bara har två alternativ kvar - eller ja, tre....

Har fått ett erbjudande om att få hjälpa till i stall tillsammans med ägaren - och det känns ju bra! Dessutom erbjuder hon ridning, men i så fall betalar jag ju henne ändå. Kan inte rida gratis.

Det andra är längre härifrån, men verkar helt fantastiskt - och där får man rida om man betalar eller hjälper till i stallet. Jag skulle göra båda dera... Hon skriver om en häst som låter som en "miniversion" av P i stallet där jag gått i ridterapi.

Sen har jag fått erbjudande från en ridskola - den ridskola jag redan tittat ut och tänkt kontakta när jag väl får en lägenhet i närheten...............


Vad fan ska jag göra.......... 

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards