~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Maria - 8 januari 2011 23:51

jag kan inte vara här

funderar på att dra

kan inte andas

.........

...

........

....

nej jag tänker inte vara med på det här

'när fan ska det här sluta

jag trodde at jag bearbetat det så pass att jag kunde börja lämna det bakom mig

men det enda hjag har slagits för och gjort är väl att få hjälp

fanfanfan

luften fastnar i halsen

jag dör

"han" får inte komma

inte nu

INTE NU

jag har inte sovit på dagen idag så jag borde vara helt slut

men nej

tagit dubbel dos propavan igen

GÖR NÅGOT DÅ!!!!!

det är FEL på min kropp

det är fan i mig fel på hela mig

INGENTING FUNGERAR SOM DET SKA

jävla cp-mediciner

det behövs hästdoser för att hjälpa

OM det hjälper överhuvudtaget

får de mest ovanliga konstiga jävla biverkningarna


måste göra något

måste

Av Maria - 8 januari 2011 22:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 8 januari 2011 22:25

har målat lite akvarell ikväll........... gjort ett kort till läkaren på plastiken.... för.. det kan vara sista gången jag träffar henne den 31/1................

det gör mig ledsen.............. för hon är en av de människor som är läkare, men även är människor...............

..jag vet............ TÖNT..... men jag hoppas.. att hon ska förstå hur mycket hon och hennes arbete betyder..................


har fotat kortet........ men det blev skitdåliga bilder för batteriet var nästan slut............





...nu var det färdigt......... ångest och flashar härnäst då....................... har redan diskat och rensat ur garderoberna.................... ätit och stoppat i mig tabletter...............


.............det är farligt att måla och rita...... fingrarna får eget liv... rätt som det är så målar dem hemska bilder........... och jag orkar inte.........

Av Maria - 8 januari 2011 14:25

jag kryper snart ur skinnet.............. håller på att bli galen.............


kan inte skriva heller

känns som jag dör

Av Maria - 8 januari 2011 09:16

tog dubbel dos sömnmedicin igår...... får göra det för min läkare eftersom jag står på så låg dos och dessutom så är den inte beroendeframkallande......

min kropp är verkligen knäpp.. INGET tar på den.......... läkare skrattar åt mig när jag talar om att det känns som om min kropp är resistent mot lugnande och sömntabletter........... "du som inte är så stor kommer inte ha några problem med det här"....... nähä.. och det är därför som jag sist fick en hästdos premedicinering innan operationen.................. den narkosläkaren förstod i alla fall...... men att få 20 istället för 15ml modazolam gjorde ingen skillnad i alla fall............

pillade i mig mina propavan inatt när jag skrixit här....... men ändå vaknar jag tidigt.... för tidigt........... och de idioter som frågar gång på gång om jag inte får "hangover" när jag tar medicinen  så sent.. ja, de borde hålla käft............. som den där störda ssk på avdelningen när jag var inlagd........ när hon jobbade natt så var hon jättebra, och då delade hon nattmedicin eftersom hon jobbade natt... LOGISKT! sen när hon började jobba dag och hade sena turen, så tyckte hon ändå att hon skulle dela nattmedicin till alla! vilken jävla idiot...... jag hade ingen aning om att man fick välja och ville inte vara besvärlig... men efter att bara ha sovit ett par timmar varje natt och vaknat kring kl fyra-halv fem så var jag desperat.......... tog upp på ronden att jag inte orkade hålla på så länge, utan att nattpersonalen skulle få dela nattmedicinen.......... det gick igenom - såklart, eftersom det är så som det SKA vara om man inte vill något annat själv....... och jävlar vad kärringen blev förbannad............. hon sa inte det rakt ut, men jag såg det på henne...... och när hon kom där med sin bricka till de andra så fick jag minsann höra........... men.. jag brydde mig inte.. för i mina ögon skulle hon själv behöva vara inlagd......................... dessutom.. så började alltfler tacka nej till nattmedicinen så tidigt...... för det var bara när hon jobbade em/kväll som nattmedicinen delades kl 20....................... och hon blev bara mer och mer sur och irriterad............

på sommaren en dag så var det bara jag och en annan patient på hela avdelningen (det var en mindre avdelning... "psyk-iva" och avgiftning).... för de andra var ute eller hade nattperm........ och då passade personalen på att ägna oss lite extra tid.... fråga och prata mer... helt enkelt mer omvårdnad....... men ingen av oss två ville prata med kärringen, vilket hon visste... och det kunde hon bara inte ha...... så då skällde hon ut personalen som "bara satt där" istället för att fylla på saker från förråden......... hon tjatade på ALLA..... och till slut så hade jag fått nog...... jag frågade henne varför hon sa till flera olika kollegor att gå och utföra samma arbete som hon redan tilldelat någon annan... och undrade varför vi som var tvungna att sitta på avdelningen inte kunde få den extratiden när det nu FANNS tid över............ hon svarade inte på det, och sen såg jag henne inte mer den dagen.......................

på ett sätt förstår jag att vissa tyckte att jag var konstig........ för de är vana vid att bli kallade "jävla f*tta", "n*gerjävel", osv... men jag gick aldrig till personangrepp...... och var lugn mot personalen i alla lägen.......... så en del av dem visste väl inte vad de skulle göra eller hur de skulle reagera...........

har varit mycket sådant genom åren........ jag har fått ta så mycket skit och blivit stämplad som sååå jobbig och att jag har alla möjliga sorters diagnoser.... bara för att jag tänker själv och frågar lite försiktigt......... de är inte vana vid frågor....... utan man ska köpa deras jävla universallösning.... de är ju orakel, och orakel ifrågasätter man inte................ och som psyksjuk så ska man inte kunna tänka och vilja vara engagerad i sin egen omvårdnad.... utan man ska bara "falla in i ledet"...........

glömmer aldrig när jag hade den där gubben som läkare.......... fy fan...... han tjafsade på om att jag var tvungen att ta någon jävla neuroleptika mot psykoser, men jag har aldrig varit psykotisk, och sa till honom att jag bara skulle må sämre av att ens försöka..... för jag känner mig själv och vet vilken jävla ångest medicin kan framkalla........... han blev såklart förbannad och sa att han visste exakt hur den medicinen fungerade........ och till slut frågade jag honom om han trodde att han kunde mer än läkemedelsverket och FASS....... och idioten svarade JA........... och DÅ beslutade jag mig för att ALDRIG ens lyssna på vad puckot sa......

sista gången jag träffade honom så gjorde jag total slarvsylta av honom.......... jag använde hans "knep" mot honom själv............ han och hans jävla tystnad, stirrade analyserande och såg arg ut, tills dess att patienten bryter tystnaden.... säger något, går iväg eller vänder bort blicken........... men DÅ JÄVLAR..........jag ställde en fråga och han satt och stirrade sådär........ och jag glodde tillbaka med samma blick och tänkte "LILLE gubben, du vet inte vem du har att göra med"............. till slut tittade hjan bort och sa något kort......  och då.. då satte jag in nådastöten.......... jag sa att " då var det väl inget mer då" och så reste jag på mig och lämnade rummet.................. adrenalinet pulserade i hela kroppen... har aldrig varit med något liknande... varken före eller efter den gången......... synen försvann nästan........ kunde se i mitten... som i en tunnel........ men runt om så övergick allt i vitt........ kritvitt.............. istället för mörker eller svart..........

minns att jag gick ut till matsalen och hällde upp mjölk...... personalen såg på mig och det var dödstyst...... alla stannade upp med det de höll på med............. de visste ju om vilken jävel han var.......... så svischade han förbi mig bakom ryggen på vägen ut och fräste "jag hör av mig imorgon"............ och SEN... sen satte jag mig ner......... och bröt ihop........... personalen samlades runt mig......... undrade hur jag mådde....... och vad som hade hänt.......... kan tänka mig att för en del så var det först då som ljuset gick upp för dem att jag inte var så jävla bombad som läkarna framställt mig som i min journal...........

efter den dagen har gubben inte pratat med mig............ han hade aldrig något avslutande samtal med mig trots att verksamhetschefen lovat det ett flertal gånger............. men det bästa var när jag och min t mötte honom... jag tittade på honom och sa "hej" medan vi passerade varandra.... men han sa INGENTING..................... då fick min t bekräftelse på allt jag berättat för henne om honom.......... hon ville inte tro mig, eftersom hon jobbat i årtionden tillsammans med honom....... men sedan den dagen så FÖRSTÅR hon........ hon berättar fortfarande om att han vrålar "hej" så fort han ser henne, och beter sig som århundradets idiot.......... hon brukar också säga att mellan oss två... så vet hon att han vet om att han gjort fel och blivit utskälld av sin chef........ ..för annars skulle han inte bete sig som om han vore en efterbliven idiot..................


ja....... nu har jag lyckats trycka undan flasharna en stund............. men snart kommer de igen..............

  

Av Maria - 8 januari 2011 01:02

fick panikångest och tog stesolid och körde mitt vanliga knep..... att bryta totalt och göra något helt annat praktiskt........... så jag storstädade åt astrid....... tilda har redan fått sin storstädning............

man tror ju att när man har en så renlig kanin som astrid, så ska hon UPPSKATTA att det blir helt rent.... men........ hon ser mest förolämpad ut........... stängde in henne i köket, för annars hade hon farit runt i hela lägenheten bara för att få mig att leka med henne......... det gillades INTE.......... hon försökte få mig att avbryta städningen och börja leka med henne, men jag vägrade........ kl 23 kom de med stora maskinen och plogade här utanför......... kl 23 - en fredag! man undrar nästan om de väntar tills de får ut extra för obekväm arbetstid.........

i alla fall så blev astrids bur skinande ren... och hon fick till och med extramat, tjockisen.............. släppte in henne i buren och pratade med henne..... väntade på att hon skulle höja svansen sådär som hon gör när hon är glad...... men icke............ hon tittade på mig som om jag hade förstört hennes hem....... "vad fan har du gjort?!?"...... det är tacken man får.................. men till slut så började hon markera sitt revir överallt och då har hon accepterat läget......... hon är så fjantig med det där, för jag har ju bara vanligt VATTEN och gör rent med... så det MÅSTE lukta astrid även efter städningen........ menmen.. hon är ju lite "speciell"......... undrar om hon någonsin kommer fatta att hon är en kanin och inte en hund.. eller människa............... har aldrig hört talas om en kanin som blir rumsren av sig själv redan som unge... så hon är verkligen speciell...... när jag pluggade så släppte jag ut henne när jag vaknade så att hon fick gå och kissa på kattlådan i köket.......... när jag gick till universitetet så hoppade hon in och lade sig........ hon var lös hela tiden när jag var hemma.. och på kvällarna när jag tittade på tv så gjorde hon det också... jag låg i soffan med huvudet på armstödet, och hon låg på ryggstödet med benen hängandes nedåt.. och så "putsade" hon mig som hon putsade sig själv...... så rätt som det var så kände jag hur en liten tunga och mun slickade och putsade mig i håret............ det var sååååå mysigt......... då var det bara hon och jag.........

sen kom räddningsobjektet tilda....... ingen ville ha henne för att hon var av en ny ännu inte godkänd ras.. och för att hon ärvt att ena örat står upp från sin pappa........... och då var förtrollningen bruten........ astrid var inte längre lika intresserad av mig....... det var nästan som att hon fått ett husdjur att titta på och leka med............ jag kände mig som en mamma som ser sitt barn växa upp och inte längre få all kärlek............

men det var tur att jag köpte tilda... för hur skulle mattes astrid ha klarat sig alldeles ensam när jag varit inlagd så många gånger och i så långa tidsperioder..........


tog en stesolid på em och kurade ner mig i sängen under bolltäcket medan snön vräkte ner........ och jag somnade.......... sov i flera timmar.... *fan*....... så därför är jag pigg nu.................. drömde bara mardrömmar.... jag drunknade i en damm..... smutsbrunt vatten.... dy........... det var dammen jag lekte vid som barn........... det här är pinsamt.. men jag vaknade av att jag försökte spotta ut "dy-vattnet"........ så.. jag fick gå in i badrummet och torka bort spottet..........

  


nu ska jag ta en propavan till....... och försöka bli trött... utan en massa jävla flashar...............


liftarens guide till galaxen gick på femman ikväll...... men filmen är bara skit jämfört med boken..........

så jag avslutar med svaret: 42 !

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards