~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Maria - 20 januari 2011 22:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Maria - 20 januari 2011 18:00

var hos min t....... vet inte vad vi pratade om direkt... men vi kom in på hästar - såklart........ och jag höll på att garva ihjäl mig när hon frågade om mockning (på ett snällt sätt!)........... jag sa att man "silar spånet" och på så vis får det rent...... men hon förstod nog inte.. för hon sa att... "hur blir det med.... avföringen... då......? det måste ju vara ganska mycket....".........

sa att det ju blir en hel del, men man mockar ju varje dag..... så långt var det ju förståeligt och ok......... men så säger hon att hon förstår.. och att man har handskar och annat på sig när man mockar......... skyddshandskar............

jag tänkte att ojojoj.... det här är verkligen ingen lantlolla som jag............. hon har nog aldrig varit hos små kalvar och låtit dem tutta på fingrarna - typ........

var tvungen att bita mig i tungan för att inte skratta åt den kommande "kulturkrocken".......... undrar vad hon tänker klä sig i liksom.............. kommer hon ta med "skyddskläder" och handskar.........

sa till ridt det som jag tänkte när jag var hos min t.......... att jag hellre skulle slicka på en hästskit än att slicka på kvittoknappen för pantburkar......... hon skrattade och frågade om jag sagt det, men just det känns som att bara ridt kan förstå.........


innan jag gick till min t så ringde ridt och frågade om jag kunde komma en timme tidigare.... för det är så kallt att det inte går att rida eller knappt vara ute...... så jag kom lagom tills hästarna skulle få lunch..... hjälpte till så gott jag kunde med att sätta på täcken på hästarna... men jag hann bara med två, för jag är sååå långsam........ känns som ett stort tält som ska läggas på rätt plats och sättas fast....... på hästar som bara vill UUUUUUUT......... sen började vi mocka.... jag är liiite snabbare nu, för jag hann 2  1/10 box....... sen fick jag borsta A som ju står inne för att han är skadad..... och han prövade verkligen mitt tålamod.................... ville inte stå still.... och så står han och skrapar med hoven - den som hovbenet är brutet  i - för att han är så understimulerad........ jag skällde på honom.... och när jag tog i och sträckte på mig och stirrade så lyssnade han faktiskt.......... i alla fall ett tag........ sen började han skrapa med andra hoven - som om det vore bättre................

han tyckte att det var skönt att borsta manen i alla fall....... då stod han still och såg ganska nöjd ut.... men han ville inte få hovarna kratsade........... han trodde att jag skulle släppa och låta det vara om han bara stod och lyfte på hoven, men det kunde han ju FETGLÖMMA............. jag har fått lära mig tekniken så att jag kan mäta mig - till viss del i alla fall - mot en hästs styrka......... och jag slutar ALDRIG om hästen lirkar sig ur mitt grepp och sätter ner hoven, oavsett om jag är klar eller ej........ för då lyfter jag upp den igen och låtsas kratsa lite till... så att JAG vinner................ han är så dum så han tror att han ska slippa få hovarna genomgångna bak om han lyfter benet rakt upp - pucko......... jag tog tag och ställde mig som jag brukar, och då har han inte lika mycket kraft att ta sig ur situationen... och det är ergonomiskt för mig också; jag slipper ju hålla upp hela vikten...........

gissar att ridt mockade sista boxen med ett brett leende på läpparna åt mig och hur jag föreläste för lille S.........    och det bjuder jag på! tycker att jag är ganska komisk själv! "NÄÄÄ, NU FÅR DU LÄGGA AV!! SKÄRP DIG!!!!! JAG MENAR ALLVAR SÅ NU LYSSNAR DU!!!"....... och så ger han upp - en stund.... och fortsätter igen....... och när jag skällt ut honom för att han skrapar med den skadade hoven - ja då tar han den andra istället, som om det vore bättre...........

  

när jag var klar så hade jag lite tid kvar innan ridt mockat hans box..... så då ställde jag mig och masserade honom i manfästet för glatta livet...... åherregud så han njöt.... han stod där och kråmade sig när jag kliade på "rätt ställe"........... händerna såg ut som hej kom och hjälp mig när jag släppte in honom i boxen, men det är bara mysigt.... och dessutom hjälper det mot mina torra händer........   

varje gång jag ser honom... ser hur han förändrats under tiden som han stått på boxvila... så skär det i hjärtat............... för han är inte den häst han var innan han gjorde sig illa........ han har lång väg tillbaka.... och var inte lika "utbildad" som de andra hästarna ens när han kom....... och jag har en känsla av att han kommer leva en hel jävel dagen då han ska ridas igen........ eller kanske snarare ridas in igen...................... men - jag älskar honom....... hela honom med alla hans tokigheter och olater.......


mina fötter blir isklumpar så fort jag inte jobbar och rör på mig..... igår hade jag ingen känsel i tårna efter de första fem minutrarna...... och jag fattar inte VAD man ska göra eller ha på sig för att INTE frysa om fötterna......... har fodrade vinterridstövlar, tjocka ridstrumpor och ullsockar........ men det hjälper inte........... vad fan gör de inte fodringen lika tjock vid fötterna som uppe på benen!??!!? där har man ju ändå termobyxor.......

ska testa clas ohlsons "hot spots".... lägga en i varje stövel och hoppas att jag inte blir skållad..............


nu är jag tröööööött....... är som en svallande våg av ork och lust när jag kommer till stallet....... och när vågen dragit förbi så är jag helt slut........ ...och nu tappar jag bh-banden vid axlarna igen... så jag måste korta dem........... det är beviset för att stallet ger mig livskvalité............. och idag hade jag inte ens tagit någon stesolid för att kunna ta bussen dit.......


tänk... att jag har hittat något som ger en "kick" precis som skärandet... men som är KONSTRUKTIVT och POSITIVT...... vem kunde veta att det ens var möjligt...?? tänk om fler visste om att det fanns.... att det ev finns en till väg att prova att gå......... inte att undra på att de rekommenderar det för människor med ätstörningar, stress, självskador, ångest, drogproblem, osv...........


jag älskar det där stallet........ och jag skulle fara dit varje dag och mocka och göra andra "tråkiga" saker om jag bara fick......... och jag skulle inte ta emot en enda krona för det..... bussresorna kan jag spara ihop till, för jag kan dra in på annat........ vem vet.. en dag kanske ridt släpper kontrollen lite och låter någon pålitlig och vettig människa hjälpa till........ om inte annat så för hennes egen skull...... hon behöver ju få vila...............

men hon vet var jag finns - om och när hon behöver hjälp (och om hon vill ha den hjälpen från mig).......

Av Maria - 20 januari 2011 08:53

vaknade med ont i halsen....... underbart... helt jävla underbart......... förstod att det skulle bli så förr eller senare.. för jag har varit så jävla kall om både händer och fötter när jag varit i stallet så känseln har försvunnit......... men hur fan ska man göra... jag har varmfodrade ridstövlar, extra tjocka ridstrumpor och så yllesockar.........

vet att vantarna inte är bra........ men det är svårt att hitta några som passar mina bebishänder.......... har ett par lite tjockare fleece-fingervantar som jag trivs med annars.... det blir smidigt och jag känner kontakten med hästens mun.........

ska vara hos min t om en timme......... kul...... jag orkar inte gå upp ur sängen idag............ medicinen har inte hunnit gå ur kroppen än... så jag är fortfarande bedövad........ jippi för det också......   

sen hem och "packa om" för att fara till stallet på em...... 2 ggr kvar efter idag............ vad ska ge mig livskvalité sen.......? ätstörningsenheten.......????   

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards