~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Att orka eller inte orka

Av Maria - 17 april 2011 12:16

Har återvinning som jag måste gå med. Ska göra det. Bara jag hinner hämta mig lite och medicinen hinner verka. Astrid är sur på mig. Jag umgicks inte tillräckligt med henne igår - när jag låg och sov. Tilda ligger på sitt lilla hus och "ser ut över nejderna".


Tog sömntabletter inatt för att försöka sova lite ändå. Gick inte särskilt "bra"... Allra helst inte när jag tänkte lyssna på ljudbok, men min MP3-spelare dog. Den sitter på laddning nu i alla fall.


Är helt paralyserad. Av frågor, funderingar. Vad händer nu? Kommer det en remiss för provtagning? Sen då? Ska inget hända innan påsk när min t är borta i TVÅ veckor? Får prata med min t imorgon. Har läkartid då också, men på em. Så det blir ingen tid att direkt "göra något" däremellan. Sen lär jag ju vara halvdöd när allt är över...


Är så mycket som jag borde göra. Fortsätta packa inför flytten tex. All ångest bara öser över mig. Står överallt att rekordmånga sökt utbildningar på universitet och högskolor. Och om inte cp-regeringen ändrar sitt "meritsystem" så att även vi som tagit studenten tidigare kan få räkna med meritpoäng, så är det min enda chans att börja plugga nästa höst. Klarar jag det inte då så blir det ingenting av mig. INGENTING.

........vaddå press.............................   

 
 
Susanna

Susanna

17 april 2011 13:38

Har också massor, massor och ännu mera återvinning att ta ut. Mest Kartonger.
Skickar ut sambon, höhöhö.
Du sov ingenting inatt?
Förstår inte riktigt.
Jobbigt men att du inte kan träffa terapeuten på två veckor.
Ta det lugnt imorgon så ska du se att det kommer att gå bra <3
Själv får jag iof vänta i 3 veckor. BLÄRK!
Men har man inte råd, så har man inte råd.

Hoppas att du kommer in till skolan, vad ska du läsa föresten?
Själv kommer jag inte kunna läsa på högskola, har ju inget slutbetyg..
Eller tillräckligt höga betyg.
Folkhögskola är ingenting för mig heller :(
Hoppas att det löser sig för dig vännen!
Ta några djupa andetag så ska du se att det blir lite bättre <3

http://mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

17 april 2011 18:45

Ja du, visste jag inte bättre så förökar sig återvinningen av sig självt... *hmmm*

Jag slumrade mest inatt. Tog sömntabletter och insomningstablett. Är helt slut nu. Har tid hos min t på fm imorgon och sen på torsdag... sen är hon borta... Ska man hårddra det så blir det väl 2½ vecka....
Har du inget högkostnadsskydd..? Om inte det fanns så skulle jag aldrig ha råd att få någon hjälp alls... Tar ca 1 mån för mig att "samla ihop" behandlingstillfällen.

Vill läsa till ssk... har alltid velat det. Jag har kommit in och en plats står och väntar på mig ht 2012... om jag blir tillräckligt frisk tills dess...
Hade jag inte varit så "blödig" när det gäller djur så hade jag nog varit djurvårdare... men jag klarar inte att se djur som far illa eller har ont. Jag störtbölar bara.

Du har ju rätt att läsa på "komvux", har du funderat på det..? Jag ville läsa till uska, men fick såklart inte det pga att jag redan har fullständiga betyg från naturvetenskapligt program. Då får man inte läsa på komvux :( Dessutom skulle jag få läsa om ALLT - trots att jag redan har betyg i Ma, Sv, Eng, osv, och har pluggat på universitet i 4½ år. Jag tillhör den halvan som inte får tillgodoräkna sig några sk "meritpoäng" från gymnasiet, annars hade jag aldrig haft några problem att komma in. Har läst "rätt" kurser på gymnasiet, men är för gammal så det räknas inte :'(
Så det är nästa höst eller aldrig. Leva eller dö. Viss press........

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards