~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Mina kaniner - rovdjurens skräck...

Av Maria - 23 april 2011 19:10

Fy fan vad pinsamt.... Har varit ute med Tilda. Stötte på en av grannarna vid porten. Han är nog den trevligaste grannen jag har och även den jag pratat mest med under min tid här. Problemet är bara att han pratar jättedålig svenska... och jag vet inte hur dålig svenska......... och då fattar jag ingenting av vad han säger, och han fattar ju förmodligen ingenting vad jag säger... utan vi är två fån som står där och ler........... typ.... Han frågade vad det var för ras... och jag svarade att det är en teddydvärgvädur...... men efter fem minuter visade det sig att han trodde att det var en hund.......... så så mycket fattade jag....... och så idiotiskt svarade jag honom......... *PUCKO* Skulle ha sett uttrycket när jag sa att det är en kanin.... Han trodde mig inte....... herregud.... Kan säga att han var på väg att ta på sig att vara "hundvakt" åt denna lurviga varelse om jag behövde...... och fy fan vad jag skäms.............. skäms ihjäl.......... Och inte ville hon röra sig ut fläcken heller. Låg där som en padda och vägrade ALLT. Bar iväg henne till skogsdungen. Hon skuttade lite, och efter ett tag kom en av grannarna i huset bredvid som har en STOR katt... har ingen aning om vad det är för ras, men den är skitstor... vit och gul (säger man "gul" inom kattvärlden, eller heter det "ljusbrun" eller nåt annat...). Jag låtsades inte se henne och vi på varsin halva av dungen. Till slut frågade hon vad det var för sorts kanin, och jag pratade med henne. Berättade lite om rasen bara. Och Tilda verkade ok med katten, såg ingen reaktion på henne, men katten såg desto mer tveksam ut och undrade vad det där var för äcklig vit pälshög som rörde på sig.......... Han gick fram och luktade... försiktigt, försiktigt..... och Tilda sitter och putsar på sig........ Jag höll på att dö... Hon har aldrig träffat en katt i hela sitt liv och är livrädd för ett löv som blåser över gräset.... men en katt som är 5ggr så stor som hon - och ett rovdjur - bara skiter hon i....!!!! Sen fick jag skämmas ännu mer.......... för hon vände på sig och tittade på honom.... och JÄVLAR vad rädd han blev.... När hon spände blicken i honom så höll han på att skita ner sig....! Sen skulle han inte vara där mer, utan ville bara bort....... Kände hur färgen steg i ansiktet och hur jag skakade när jag sa åt Tilda att inte skrämma kissen............. Förbannade kanin! Kan ingen av dem vara "någorlunda normal" någon jävla gång.........

Hundar eller katter......... spelar ingen roll.... de stirrar ner dem totalt och skulle säkerligen spöa skiten ur dem om det blev en sådan situation.......

Mina små kaniner - rovdjurens skräck.

(ska se om jag orkar föra över bilder från kameran senare)

 
 
Marie

Marie

24 april 2011 07:03

Hihi,jag tror inte dina ninisar vet det här med naturlagarna alls....utan ser sig själva som ofantligt stora och starka! Ganska så häftigt! Du vet det är inte storleken på kroppen som gör det utan på egot! Ha ett tillräckligt stort ego och du kan skrämma skiten ur vem som helst!
Hur som helst så är det härligt att du är på vår/påsk promenader med dina "små" skuddslingar!
Stor kram!

http://lealpre

Maria

24 april 2011 11:49

Du har nog rätt, jag brukar också tänka att de inte fattar att de "bara" är kaniner! Men VEM har gett dem så höga tankar om sig själva..???
*ser mig frågande omkring* ;)
Hur ska det bli när vi kommer ut lite mer "på landet" - ska de ta över hela stället eller..! Hihi!
STOR KRAM TILLBAKA!

 
Susanna

Susanna

24 april 2011 12:26

HAHA dina kaniner är ju precis lika knäppa som mina x)
Tror sig vara stora starka Rottweilers eller något.
Coccos har ju INGEN Respekt för hundar eller katter.
Speciellt om de retar hans älsklingar Nenna och Timjan.
Han morrar åt alla hundar här i vårat område, och många finns det.
Från papillon, pittbull till Schöfer och Rottweiler.
Flest Rottweilers.
Coccos slänger sig mot kompostgallerna och "morrar" som om han säger, kom inte hit, då får ni såå jäääkla mycket stryk!
Jagar ju till och med Ikaross, haha.
OCh dessa ungdomar som skriker, gud!
Nästan lust att bussa både Coccos och Ikaross på sådana.
Fast.. Coccos kommer nog vara den som gör mest skada, Ikaross är ju så mesig, haha.
Förutom när det gäller "utlänningar".

Kramar till dig <3
Föresten, drömde om dig inatt igen, haha!

http://Mortemvis.bloggplatsen.se

Maria

24 april 2011 17:09

Jadu, hur har vi lyckats få våra små "oskyldiga, tråkiga och sockersöta" kaniner till att bli skrämselmaskiner som morrar, stampar, rivs och biter större djur - rovdjur - om det behövs.... ;)
Astrid morrar visserligen inte så mycket, men hennes blick DÖDAR..! Tilda morrar åt allt och alla men låter mest som en griskulting...

Jag kanske skriver för mycket till dig så du har fått mig på hjärnan... :P

KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards