~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

en glimt av ett "vanligt liv"

Av Maria - 9 september 2010 11:31

när min t kom och hämtade in mig så sa hon att hon varit hos tandhygienisten på morgonen............ tandkärringen hade varit så hårdhänt att hon trodde att en tand skulle trilla ut............... tydligen hade hon fått bedövning i alla fall......... och den började släppa, så hon skulle ta en alvedon snart...............

jag har varit hos en tandhygienist EN gång........ och jag går ALDRIG mer till en sådan................... fanns inget erbjudande om bedövning.............. och blodet nästan sprutade de var flera st som sprang runt och letade blodstillande........... hon var så jävla inkompetent att "råkade" ta loss min tandställning.............. hon trodde att "klistret" på retainern var tandsten....................... och hon filade så jävla hårt med tandtråd, så oavsett vad som än händer så kommer jag ALDRIG att använda tandtråd.............. kan inte ha "vanlig" pga min tandställning, utan ska i så fall ha en speciell.........

jag är nog verkligen traumatiserad............

därför går man inte till tandläkaren på över 10 år..................................

så..... idag fick jag ytterligare bekräftelse på att.... det faktiskt var så hemskt som jag upplevde det då.................. och kan återigen konstatera att... jag har alltid hållit käft...... aldrig berättat när något viktigt eller smärtsamt har hänt......................... och jag känner inte till något annat liv heller.... så för mig är det "normalt"..... medan det är "onormalt" för andra..................


visade min t utslagen.......... de kliade lite imorse........... men hon tycker som jag att det inte ser SÅ jävla illa ut.......... och biverkningar KAN ju gå över............... problemet är bara att man inte vet vad som händer om jag höjer medicinen.................. kan få andningsproblem i värsta fall.............. även om jag inte tror det, eftersom det här är så små, små utslag..................

har inte ätit något konstigt heller........... bara ny smak på verum hälsofil... björnbär/vanilj............... och varför skulle utslagen i så fall begränsa sig till ett och samma område............... från troskanten och upp till bh'n.............. och bara på framsidan....................

tänk om jag inte kan ta den här medicinen.................... helvetes jävla skit.................... står ju i fass att man ska avbryta behandlingen omedelbart och kontakta läkare om man får allergiska symtom....................

men det är såååååå små prickar................ så jävla allvarligt kan det bara inte vara..............


är så trött............. har drömt mardrömmar inatt..... igen................. drömde att de avlivade en av hästarna............ P.................. min älskling.............. han hade jätteont........ skrek av smärta............... och jag bara grät............. satt vid hans sida........... pratade och smekte honom ju mer han somnade in................... talade om att han aldrig kommer att bli glömd......... aldrig..... någonsin.................


pratade med min t om resan vi gjort hittills........... 6 år............. och hur det hade kunnat vara om inte allt hade rasat..... gång på gång.............. och hur jag vill att det ska bli.......................

berättade.... att jag funderat på hur det skulle kännas......... om dagen kom då jag använde min cykelhjälm..................... om dagen kommer då jag anser att det faktiskt finns något att skydda...............

och så pratade vi om glädje........... att även om det varit många strider... och fortfarande är.......... så har vi också fått uppleva glädje........ och det är viktigt att komma ihåg så att man inte svartmålar allt.....................


torsdagar har på ett sätt blivit min favoritdag i veckan........... för då får jag träffa min t på fm........... och så ridterapi på em....................

det värsta är att sen är det helt tomt........... bara svart............ tills på mån fm....................

gick in på apoteket med andan i halsen på vägen hem från min t...... köpte laxertabletter............... behöver ha det.................. i fall om att jag får för mig att börja äta...................


nu ska jag vila en stund innan jag går till bussen...................

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards