~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

var tvungen...

Av Maria - 9 september 2010 23:29

var tvungen att köra igång datorn......... har pajat lederna efter dubbla core- och aerobicspass........... MEN......... vågen visar 56kg.........!!!

jag har inte ens laxerat idag!!!! så när jag gör det kommer det sjunka ännu mer!

den här medicinen är SKITBRA!!! tänk om jag kan gå ner till min normalvikt!!

och sen om ingen tror mig.... så ska jag gå ner ännu mer....... ännu fortare.......... för det som syns.. finns................

tänk när jag stod på cymbalta...... som man brukar ge till de som har ätstörningar för att det är väldigt ovanligt att man går upp i vikt av den....... och jag gick upp 1kg per dag om jag inte tränade i 4 timmar............... jag vägde drygt 73kg...................... och det ville min dåvarande läkare skylla på "dålig kost och för lite motion"................ när jag slutade med cymbaltan sa det bara PANG så gick jag ner en hel del......... men resten kämpar jag fortfarande med..............

dessutom.... så är det bättre rent operationsmässigt att jag går ner i vikt.......... för ju mer lös hud, desto mer av ärren kan plastiken ta bort på en gång................

är så JÄVLA SKÖNT att minska en kupstorlek på bh också! det tär inte lika mycket på ryggen när man blir mindre "framtung"...........


redan nu är jag starkare i hela kroppen av träningen......... får ingen träningsvärk i magen............ benen har jag aldrig fått träningsverk av... egentligen........... så jag antar att jag har hyfsad benstyrka............... det jobbigaste aerobicsmomentet för benen är att lyfta knäna........ sen hoppa....... och lägga på armar.............. det är det enda momentet med benen som gör mig trött............. att kicka bak kan jag göra hur länge som helst........... och det häftigaste är... att jag kan stå i plankan utan några problem... och till och med "dippa knäna"................

vet att jag pajar lederna för att jag är barfota............ men det blir så jävla varmt att ha skor på sig..............


imorgon ska jag hämta skiten på posten.......... och så ska jag halvvägs ner på stan......... ridterapeuten tipsade om ett ställe som säljer skitbilliga kläder............ vanliga t-shirts med kort eller lång ärm......... med andra ord - precis det jag sprungit både på stan och köpcentrum för att hitta......... behöver ha några kläder som jag kan ha i stallet...... jag tvättar ju inte varje vecka........... och det är inte så jävla kul att tvätta för hand och hänga upp skiten.................


nu ska jag krypa ner i sängen med mitt svullna knä och lyssna på en pissdålig ljudbok tills jag somnar........... den är pissdålig pga uppläsaren....... hanharsammaenformigarösthelatidensåmanvetfaninteve
msomsägervad.........


utslagen blir färre........... tror jag.......... men en gissning är att de kommer igen imorgon ett tag efter att jag tagit medicinen........... kanske ett gott tecken att de verkar ge med sig under dygnet i alla fall...............

tänker fan inte sluta med den här medicinen för att jag är prickig på magen...... då blir jag hysterisk............

 
 
Ingen bild

jossan

10 september 2010 07:56

god morgon vännen....hoppas du får en bra dag.... tänkte på fluoxitinen... läste på fass att dom bla ges till pat med bullimi... vad har dom för gynnsam effekt är? vet du det? stor kram

Maria

10 september 2010 09:18

tänker på dig, vännen min... tack för att du finns.
har inte den blekaste aning om hur de fungerar... kanske är det att illamående är en biverkning så att man inte kan hetsäta... men det går ju över..... sen så har jag tappat aptiten... kunde inte äta ens en hel banan utan att känna "nej, fy fan nu räcker det"....... men den biverkningen är borta nu.... tyvärr..... i och för sig är det väl bra.. för jag kunde inte ens förmå mig att dricka tillräckligt.... och kroppen behöver ju vätska......
men jag fattar inte hur cymbalta kunde ge en så enormt ovänd effekt....
är i alla fall lite smått road av ordinationen som läkaren skrivit... "en kapsel per dag för humöret".....
STOR KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards