~ Quo Vadis ~

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Hon lever!

Av Maria - 24 september 2010 10:48

Drogade ner mig så att jag har sovit inatt....... Vaknade tidigt i alla fall......... och sneglade lite mot Astrids bur...... tyckte att jag såg hennes kontur... men vågade inte gå upp ur sängen och titta eller sätta på mig glasögonen.......

Efter ett par timmars grubblande så tassade jag upp.... och så satt hon där på sitt hus! Har ätit både mat och morot..... så... det var väl bara sömnbrist.......... Jag blir så jävla rädd, för det är ju ALLTID full fart med henne..... är hon ute så kräver hon att jag ska leka med henne....... Hon är mer som en hund än som en kanin......... Så att hon bara går och lägger sig är INTE något vanligt.....

När jag bara hade henne och hon gick ut och in i buren som hon ville i min förra lägenhet så var hon 100% rumsren....... En kväll gick jag till sängs tidigt...... och när jag vaknade så låg Astrid som i en enda hög....... hon var slö.... och gjorde ingenting............ Öppnade buren åt henne..... och hon skuttade iväg till köket och gick på lådan..... lääänge.......... Sen hoppade hon in till sig igen och bara lade sig ner........ Jag blev helt förstörd.... ringde till mamma och skrek och grät och var helt hysterisk............ Jag lät henne vila hela dagen.... dämpat ljus och minimalt med ljud...... och på kvällen var hon sitt gamla jag........ Den gången hade hon inte sovit för att hon var så jävla kissnödig..... och hon vägrade kissa någon annanstans än på lådan.......... Så hon hade väl varit vaken hela natten och "knipit"....... och sen när hon äntligen fick gå och kissa så var hon helt slut.......... Jag hade inte tränat henne att bli rumsren.... jag hade tänkt det, men jag behövde aldrig det för det gjorde hon helt på egen hand...... På ett sätt är det lite synd att jag "räddade" Tilda.... för sedan dess markerar hon på köksmattan........... å andra sidan lever hon väl ett mer "normalt kaninliv" nu......... och vad skulle det ha blivit av Tilda om jag inte hade köpt henne........... Räddningsobjekt.... ungefär som hundarna mina föräldrar har nu........ Man intalar sig att "en sådan här vill jag ha".... men sen när man får det tilltänkta lilla livet och inte klarar av att leva med vetskapen om att "om inte jag köper honom/henne så får han/hon ett hemskt liv"..........

Lilla Tildan var det ingen som ville ha för att hon har ett öra som hänger och ett som står upp..... och som vädur ska ju båda öronen hänga........... Och jag fattar inte det, för rasen är inte ens en godkänd ras i Sverige än....... så VAD spelar det för roll....... Hon är MINST lika fin som sina syskon! Det märks dock att hon var äldre när hon kom till mig.... hon var 5 mån då....... så hon är inte alls lika förtjust i mig som Astrid........ men hon kan bli.........!


Får se vad jag ska göra idag.......... beror på vad det är för väder....... Har inte gått upp ur sängen än för att jag är så slut efter oron.............


Kan fortfarande känna "ruset" jag fick igår när jag travade på lillen..... Jag... JAG travade på honom och han rusade inte iväg med mig! Visst, han försökte, men jag kunde hålla in honom - den lille envise och hetlevrade Haflingern!

Puss på mulen!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 23 juli 2023 20:45

Har idag lämnat in nycklarna till min slitna fallfärdiga lägenhet, så nu är jag utflyttad. Men fy fan vad ledsamt, grät när jag stängde dörren och låste för allra sista gången. Den må ha varit ful och skruttig, men perfekt läge, planlösning, stor mys...

Av Maria - 2 juli 2020 22:08

Månaderna har gått. Jag har det så bra här i fjällen att tiden rusar iväg. Men det är skönt med tanke på det här "paus-året" pga Covid-19. Kan inte minnas när jag senast hade såhär lite panikångest och ångest. Ingen direkt stress över något. Nu är ja...

Av Maria - 9 oktober 2019 21:42

Det mesta har kört ihop sig. Men jag hoppas att det ordnar sig ändå till slut. Jag hade läkarsamtal och var mer eller mindre beredd på att få höra att jag är dum i huvet som tror att jag ska klara mig utan att fara till psyk en gång i veckan. Men l...

Av Maria - 3 september 2019 20:43

väntar fortfarande på offert från den "bästa" flyttfirman har handlat lite och skickat paket till mamma för hon fyller snart år gått riktig långpromenad med vovven så nu sover han gott på soffan känner mig så rastlös allt vara snurrar runt på...

Av Maria - 2 september 2019 12:24

allt bara snurrar kan inte förstå att jag ska flytta känns som jag bara hittar på kommer bli mer verkligt när jag får tillbaka nya kontraktet och bekräftelsen på uppsägningen och när själva flytten är bokad   ska på samtal idag har inge...

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards