~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Maria - 4 december 2010 21:45

i eftermiddags hörde min t av sig hemifrån............ hade mailat till henne om att kvinnokliniken brutit mot tystnadsplikten............... hon var stressad, hon både skrev det och jag kände det på hennes ord, men ändå tog hon sig tid att skriva några rader............. och hon tyckte att det var förjävligt............... hon skrev inte exakt så, för det skulle inte vara "yrkesmässigt korrekt", men det var det som var hela andemeningen.........


går på stesolid................ problemet med det är att jag har så lågt blodtryck i vanliga fall.... och stesoliden verkar sänka det ännu mer.............. är svimfärdig så fort jag reser från sittande till stående.................

Av Maria - 4 december 2010 13:31

varit på julmarknad........ blir skitförbannad på hur folk beter sig............. och när något kan gå riktigt på tok och man säger till arrangörerna så SKITER de i det!! utställarna tar det på allvar, men inte den snofsiga kärringen.........


sen måste jag bara lägga in några youtube-klipp, för jag har fått den här filmen på hjärnan........... den är värd mer än sin vikt i guld, i alla fall för oss som växt upp och minns när svt sände den.......






........har ångest så jag dör............ men ligger i sängen och hetsäter......... det hjälper lite för tillfället..........................

Av Maria - 4 december 2010 08:48

jag skrev en anmälan till socialstyrelsen igår......... kräktes för att jag mådde så jävla dåligt............ nu har vården skadat mig mer än jag någonsin kunde tro............ kan inte fara till föräldrarna över jul nu...... inte ens i 4  dagar............ så då ska jag sitta helt ensam hela jul och nyår............... chans till överlevnad? 15% kanske...........


tog 2 propavan för att få sova inatt........... har fått ok från läkaren att göra så............. men när jag vaknade och skulle gå på toa så ramlade jag nästan omkull.......... lågt blodtryck i kombination med en näve stesolid och så nattmedicin på det..... gissar jag................. men det är ju bra att min kropp faktiskt KAN reagera på medicin........... för det händer ju inte särskilt ofta annars...............


skrämde upp E igår.......... förlåt vännen........ men som jag skrev; jag överlever.......... jag känner min kropp... och vi är alla olika och har kroppar som tål olika mycket...........

tänkte smsa när jag vaknade vid kl 3........... för jag kunde inte somna om sen......... men.... det kändes lite väl tidigt...........


idag är det julmarknad på schemat....... och posten.. hämta ut mammas julklapp.... mobilen............ ......och hålla mig undan från I........... för risken finns att hon och sin sambo kommer förbi och sticker in huvudet för att lämna julklapp................ men det kan hon ju fetglömma........... de får väl ställa skiten här utanför dörren.........


fattar inte hur jag ska orka med den här dagen........... kan fan knappt stå upp.................

får se om min t kollar hemmailen..... och om hon hör av sig................


nu ska jag trycka i mig mer lugmamde och ta morgonmedicinen..........


........hoppsas att jag blir påkörd eller mördad idag........... vad som helst bara jag slipper det här.................. vill och behöver ett slut......... särskilt när det blivit såhär.............

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards