~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Maria - 19 december 2010 21:06

jag vet att det här är ett omstritt ämne... så därför tänker jag inte tillåta några kommentarer....... för det här är min sida, min plats, och mina åsikter.......


om man har träffat sin livspartner..... så ska man vara jävligt lycklig över det......... börjar man sedan att bilda familj... barn.... så ska man vara jävligt ÖVERLYCKLIG om man blir gravid.........

och om man då väljer att döda sitt barn för att det tex inte är helt friskt... ja, då ska man fan inte komma och gnälla sen......... det här håller på att bli en jävla hitler-värld där alla inte får finnas......... och de som får ett skadat barn får tillsammans med barnet lida ännu mer, eftersom det då finns än färre "onormala" i samhället..........

sen.... om man inte kan få barn av någon anledning....... före eller efter att ha VALT att döda ett skadat barn......... ja kom för fan inte och gnäll då......... varför ska sådana människor ha sympati........... väljer man aktivt bort ett barn, så får man ta konsekvenserna.......... det är så med allt - oavsett vad en vuxen människa än gör, så får hon/han ta konsekvenserna av det.......... och det gör mig ILLAMÅENDE att det finns människor som VÄLJER att döda barn innan de fötts som skulle ha blivit som min syster..........


försök för i helvete att uppskatta vad ni har!!!!!! tänk på andra som aldrig får något av det de önskar och vill!! det är ett jävla gnällande och tjatande om hur synd det är om vissa par, men en del, en liten del av dem som beter sig på det här sättet, har INTE min empati....... och kommer aldrig att få det heller....... och jag äcklas särskilt av de som "förstår" att man dödar ett barn för att det inte är friskt, trots att man har svårt att bli gravid......... då har man fan i mig gjort sitt val!!


jag är inte emot abort - inte alls! men jag är emot att människor ska få "välja" barn...... och att det ska krösas så in i helvete om det är ett par som har svårt att bli gravida.........


sluta rata min syster........... och sluta gnälla på allt som är fel.......... för somliga har stor erfarenhet av hur det är att vara en del av en familj med ett skadat barn...... och det är långt ifrån alla som har privilegiet att träffa någon och kunna skaffa barn tillsammans med............


och ja, jag vill ha barn och snart är det för sent för mig, så jag kommer aldrig få uppleva det..... aldrig............ och ja... jag tar jävligt illa vid mig av att folk väljer bort barn bara för att de inte är "perfekta"......... och ja - igen - min syster var extremt sjuk, men hon hade ett värdigt liv.... alla läkare garanterade att hon skulle dö före 5 års ålder..... men hon blev drygt 30 år......... så nej, man kan inte veta hur saker och ting ska bli... INGEN kan veta - oavsett vad någon säger!


det var dagens åsikt.... nu ska jag ta en massa stes och lägga mig och dö.......


.......jävla skenheliga empatihandikappade jugend-idioter.................

Av Maria - 19 december 2010 16:03

oro....... ängslan... ansvar........ och till viss del avundsjuka......... 

 

Av Maria - 19 december 2010 10:24

har självklart varit vaken halva natten....... skulle gå och tända ljus på minnesplatsen imorse........ men jag orkade inte.............. tanken på att gräva fram och byta lyktan och sedan sätta i ett ljus och tända...... ja, jag insåg att det aldrig skulle funka med frusna fiskpinnar till fingrar..................

skit!


det är tyst överallt...... bara mamma som hörde av sig igår för hon behövde någon att prata med...........


idag ska jag inte hetsäta och laxera..... utan försöka ta den medicin jag borde ta istället.................................. *lycka till*...........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards