~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 5 december 2010

Av Maria - 5 december 2010 18:14

har just duschat....... ååååh gud vad skönt........... är 3 veckor sedan jag duschade här hemma..... sist jag duschade var på kvinnokliniken på onsdagen för ca 2½ vecka sedan.............. sedan var det dags för plastiken......

det blir aldrig samma sak som att tvätta sig......... har bytt häftan och skyddsplasten också..... det behövdes egentligen inte.... men jag vill att stygnen ska ramla bort så därför drog jag av häftan................   

de ska ju vara borta nu egentligen............. men sitter kvar ändå...... så jag har nog verkligen varit rädd om såren....... klippte av tråden vid ena änden, för den stack ut........ ser ut som hård fiskelina........


...är så overkligt........ när jag tar på låren så fattar jag ju att det är MINA lår...... men det känns inte så............. det känns som en docka.......... utan känslor... utan tankar........... ...otäckt.............


nu ska jag krypa ner i sängen med vetevärmaren.. för jag fryser så om fötterna att jag nästan inte känner tårna............

Av Maria - 5 december 2010 16:57

...det är frågan.............. vill skära upp hela låren......... men jag ska inte... för då är den snälla läkarens arbete på plastiken helt förgäves........

har nästan gjort klart julklappen till stallet........... fixat julklapp till min bror och hans sambo....... slagit in och adresserat de julklappar som ska skickas.....

...önskar att jag bara fick vara här..... i lugn och ro... utan att resa någonstans...... utan allt jävla bråk, tjat och skrik............. men som sagt.. jag kan ju drabbas av "vinterkräksjuka".............. då slipper jag...............

kan inte förstå hur fan jag ska kunna vara där när hela jävla familjen suttit och pratat om vad jag har gjort på kvinnokliniken............. det gör mig illamående..................... minst sagt...


är snuvig.......... borde maila till min läkare och tala om det och be henne skriva ut rinexin..... för jag tänker fan inte bli beroende av nässpray igen........... men jag måste ju kunna andas............ det är bara det att det känns som att jag mailar så mycket till henne......... får se hur jag gör..........

på det sättet är bloggen bra..... att sätta ord på saker och ting... och sedan försöka ta nästa steg och göra det man borde....................


måste ta hand om mina stackars fötter........ de är torra och som sandpapper........... kalla som isbitar...............

.........men ORKA......................


.....vore lättare att gå till bron...... hoppa.......... i skydd av mörkret så att ingen ser....... krossa isen på vägen ner........... låta strömmarna svepa iväg kroppen under ismassan........... .......sen skulle allt vara över............. allt...... FRID.............

Av Maria - 5 december 2010 09:10

jag ska inte skära......... för jag får inte............ har ju just varit på plastiken för att jag skurit sönder mig så................ ...men vad fan ska jag göra istället då................ har ångest så jag GÅR SÖNDER..................

tack gode gud för att det är söndag idag.................. imorgon är landet igång igen.........

igår kväll städade jag åt kaninerna......... lägenheten ser ut som en knarkarkvart...... men djuren är viktigare......... de har inte valt att leva här......... jag har gjort valet åt dem............ och då måste jag ju ta hand om dem så bra jag bara kan.............

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards