~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Maria - 28 december 2010 23:28

om någon undrar vad som gömmer sig bakom mina lösenordsskyddade inlägg så är det antingen bilder på mig eller min omgivning, eller information som kan avslöja vem jag är och/eller var jag bor


jag har bytit lösenord en gång för jag var rädd att det hamnat i orätta händer

nu är det väl snart dags att byta igen


fy fan säger jag bara

fy fan



...........älskade syster..... jag saknar dig så mycket.............. jag skulle ge mitt liv om det hade räddat ditt............ du höll ihop familjen...... du var det enda vi kunde samlas runt............. du var jordens medelpunkt... och det var en stor trygghet................... sen stängde de där jävla läkarna av respiratorn...... och de kände fan inte ens dig........... de visste ingenting om vilka strider mot döden som du vunnit tidigare när vetenskapen sagt att du inte skulle överleva.............. och de bara STÄNGDE AV....... utan att ens ge mih chansen att säga hejdå..................... mamma ringde på eftermiddagen några timmar efter att läkarjävlarna beslutat att det var dags och övertalat mamma och pappa att ge upp.................. SATANS JÄVLA LÄKARE!!!! SATANS JÄVLA SJUKVÅRD!!!!!!!!!!! jag är faktiskt mest ARG när jag tänker på att du är borta... enda gångerna jag är ledsen är när jag står vid din grav... eller vid jul............ för när jag står vid din grav så blir allt verkligt......... får flashar från begravningen........... när jag gick runt kistan och var helt söndergråten och sa "sov gott, anna"................ du var mitt liv...... du ÄR mitt liv...... men du finns inte längre............. men jag klarar inte av att känna och tänka på det........ förlåt........ och förlåt att jag är så arg............. jag kan bara inte släppa ilskan och den förtvivlan jag bär sedan de jävlarna stängde av respiratorn..........

och julen......... det enda jag önskade mig i julklapp varje år när du "flyttat hemifrån".. var att du skulle få komma hem över julafton......... mamma och pappa var kluvna.. det var så tungt för dem... men de ville samla familjen....... så de gick med på det..... varje år............... och varje år smet jag in till dig när de lagt dig... och satte pek- och långfinger i din lilla hand..... och det kändes som att du kramade försiktigt............ jag vet att du inte kunde göra det.. men jag vet att du ändå gjorde det......... och jag vet att du hörde mig... och att du förstod vad jag viskade till dig............. inte i ord... men.. som med hästar där man kommunicerar med energier och kroppsspråk...... för en utomstående skulle du bara se ut som en grönsak........... vet att mamma berättat att de var och handlade när du var liten... och du var inte alls med på det... och skrek och skrek........... till slut lyfte mamma ur dig ur din vagn och lade dig på golvet.. och då blev du tyst.................... en nyfiken kärring hade följt efter er hela tiden och fnyst åt er............ och ja, jag är kanske lite lik mamma ändå..... för hon har berättat att hon sa högt och tydligt att "ser du anna, den där tanten följer med och tittar så på dig för att hon tycker att du är så duktig!".......... kärringen skämdes och avlägsnade sig snabbt.......

minns en annan gång på ica... du, jag och mamma stod i kö till kassan...... och du sprätte till sådär med högerbenet.... spastiskt.. som att halvvägs krampa........... och det stod en kille framför..... jag vet inte hur du lyckades, men du lyfte upp hans ena shortsben........ han blev generad som fan.... mamma bad om ursäkt..... och jag bara flinade................ tyckte att det var så djävulskt kul....

jag minns när jag var tillräckligt stor för att komma och hämta dig över helgerna när du bodde på H, avlastningsboendet...... pappa och jag for och hämtade dig.... gigantiska firmgjutna rullstolen i bagaget.... och så fick jag sitta i mitten bak..... mittenbältet.... och så satt du vid min vänstra sida.......... och jag försökte hålla dig uppe så att du inte skulle sjunka ihop...... och krampade du så hade jag ansvar för att se om du andades... och om du andades tillräckligt......

...tack gode gud att det inte blev något julbord iår................ första julen utan dig.......... kunde jag inte äta... dricka..... prata.. jag hade bara ont i magen............ maten blev bara fel............ gräl som vanligt.... men sen vid bordet........... när mamma för första gången skulle äta tillsammans med oss andra...... eftersom hon inte behövde mata dig............ tror inte att hon petade i sig särskilt mycket heller.................. och det var dödstyst runt bordet........... helt jävla dödstyst................................ jag var tvungen att gå från bordet... för jag höll på att kräkas............

 

...och där är jag fortfarande idag..................... mitt PO lämnade artiklar.... det går en massa grejor på tv....... skrivs i tidningar...... det skrivs böcker.............. överallt........ överallt står det om sådana som du....... som om det är "en klump"... att alla "onormala" och/eller "sjuka" är som du............. jag ska fan tala om för världen att du inte är som alla andra!!!!!! var......

 

jag saknar dig så jävla mycket och jag behöver veta att du lever.............. ...hag vet att du ligger i din grav.... men jag orkar inte acceptera det.....................

om jag byter identitet......... så lovar jag dig att jag kommer till din grav... och kommer se till så att mamma, pappa och brorsan har det bra..............

 

allt jag gör.... gör jag för dig............. har tänkt mycket genom åren på att arbeta med sådana som du..... men efter att du... dog.. så vet jag inte längre.............. jag måste jobba en massa med mig själv innan........ och börja med att inse att....... du.... är... död.........................

 

jävla jul!!!! och julkort ska det skickas...... och när jag kommer till ditt namn i adressboken.... som jag inte tagit bort... utan bara kryssat över förra året..... så känner jag den del av mig som dog med dig................ jag skrev  julkort till dig  andra julen du var borta..... men jag hejdade mig när jag satte på frimärken.......... och snart.. snart skulle du ha fyllt 35 år.............


önskar att det var jag som var död istället..... för du fick finnas.... du dög.. du var BRA......................... jag.. jag är bara skit... värdelös....... och uppenbarligen knäpp för här sitter jag och skriver till dig..........som inte finns längre...............

Av Maria - 28 december 2010 23:10

sårad

så jävla sårad

har bölat hela kvällen för att det gör så jävla ont i munnen

och nu blir jag uthängd och avrättad - för att jag tillbringar en stor del av min tid att läsa andra människors bloggar

många har mycket att säga och väcker många tankar och känslor som jag tar upp i terapin

är så jävla ledsen

min syster levde ett värdigt liv, men det får man inte skriva om

alla andra får läsa böcker, artiklar, bloggar osv, i terapeutiskt syfte - men inte jag

jag lever fortfarande i förnekelse om att min enda syster är DÖD

och när jag försöker ta det till mig, så att jag kan påbörja sorgearbetet, ja då får man inte göra det

fina vänner man har - verkligen

kan bara gissa hur mycket skit som står om mig "bakom låsta dörrar"

kan man bete sig såhär illa mot någon som man kallar vän så betvivlar jag inte alls att man hittar på och skriver skit

och ja - hör och häpna - jag jobbar med mig själv heeela tiden trots att jag inte är hos min terapeut, och jag mailar henne till jobbet och får också maila henne hem om det är något särskilt

jag har inget "jullov" - jag lever 24 timmar om dygnet


om någon mer tror att mitt liv är så innehållslöst och att jag är sååå intresserad att jag ägnar hela min blogg åt er, så kan ni ju kasta era stenar - den första stenen är ju redan kastad


herregud vilken jävla röra

Av Maria - 28 december 2010 20:22

helveteeeeeeeeee vad ont det gööööööör

förbannade jävla cp-mun!!!!!!!!!

jag kommer paja levern pga alla jävla värktabletter

Av Maria - 28 december 2010 13:29

jag kom in.........

JAG KOM IN!!!!!!!! trots att jag är "för gammal" för att få sk "meritpoäng".....

nu gäller det "bara" att få anstånd med starten................

snälla, ge mig lite tur..........

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards