~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 29 december 2010

Av Maria - 29 december 2010 23:15

har glömt att skriva ner en film som INTE är värd att ses........... laddade ner den och såg den igår......... det skulle vara en skräckfilm........... men allt var så jävla dåligt.... dåligt filmat... dåligt spelat...... dålig timing....... dåliga specialeffekter - om det ens kan kallas för det... det är den sämsta "skräckfilm" jag sett................

satt och trodde att den var tysk eller nåt, för skådespelarna kunde ju inte prata............. men det värsta var.... att den var SVENSK...........................

"House of Orphans" hette den.......... jag kunde fan ha spelat bättre än alla skådespelare........... "nå.... wiii kän nått go daun där agänn....."....... (övers: "no... we can not go down there again.....")


nej... nu ska jag krypa ner i sängen............ sörpla lite panodil och försöka lagra den som en ekorre i kinden..........

  


äntligen är "karamellskorna" slut.......... så nu kanske jag snart kan slippa vind-melodin som spelas om och om igen i min hjärna.................. men å andra sidan... bättre det än flashar..............

Av Maria - 29 december 2010 22:26

....så jag får svara med sms på meddelanden......... kul.......... tur att jag har 5000 gratis sms per månad..........

tydligen fick min fd kursare inte det jobb hon sökt..... men hennes pojkvän fick ett........... så nu är de tillbaka där de började - jobba på olika orter.......... men de har varit och tittat på hus på orten där han fått jobb........... tror att... ja.. jag vet inte........ jag hoppas bara att det går bra............... det är allt......

egentligen kvittar det ju om hon eller han får pendla...... men ska jag vara riktigt ärlig... så tror jag aldrig att hon går med på att vara den som pendlar........... men det beror förstås på hur omständigheterna ser ut.......... de bor ju inte i världens bästa lägenhet precis................... och i princip så långt bort från kollektivtrafiken som går att komma..........

jag måste sluta oroa mig för andra........ de är vuxna människor båda två och kan ta hand om sig själva......... det måste de kunna göra........... jag kan inte hjälpa dem med besiktning av hus, lån, amorteringar, osv.............


.........meeeeeen herreguuuuuuuuuuud.................... ska jag inte få fart på icq:n så jag kan skriva...... vad fan är det här??? hon skriver, men när jag gör det så går det inte fram........ så jag "skriver dubbelt".... både på icq och i sms.........

  


ska försöka få tag i treo imorgon.......... fick just tips om att det kan hjälpa mot det här outhärdliga i munnen..... alla tips är varmt välkomna!!

jag är på väg att nästan....   ..... mig själv för att det gör så jävla ont..............

Av Maria - 29 december 2010 19:23

glass! glass går att äta! det smälter i munnen!   


.......men vågen tycker inte om det............... jag som skulle väga 45kg nu...........

   

Av Maria - 29 december 2010 16:05

har så ont i munnen så jag dööööör........... knappt så jag får i mig risgrynsgröt........ blir fil med sugrör nu.......... bara det..............

lyssnar på karamellskorna....... och nu börjar det bli spännande............ näst sista cd:n.......... men.. det är svårt att fokusera.... när det känns som att kinden är så svullen att den känns som en blåsfisk............

   


det här är som en mardröm........... jag måste ta kontrollen igen............

jag vill inte..... men jag måste...........

Av Maria - 29 december 2010 09:46

har funderat mycket.......... så mycket....... på hur allt kan blir så jävla fel............... jag tror inte på ödet........ för i så fall spelar det ingen roll vad man gör... utan då slutar det på samma sätt i alla fall.......... och skulle det vara så.. så har man ju ingen chans............. så därför tror jag inte på ödet........... många tjejer tyckte att det lät romantiskt och vackert att säga att de trodde på ödet i högstadiet........... och visst, det låter väl fint... men de kanske borde ha funderat på vad det innebär................


tycker det är så tragiskt....... en del människor växer aldrig upp..... det kvittar för mig, bara jag slipper bli indragen..... jag lägger liksom ingen värdering i det........... jag har min åsikt, men dömer ingen för det..... det är som min t säger....... det enda som spelar någon roll är hur JAG uppfattar MIG SJÄLV... och vad JAG tycker om MIG........... men.... det är för svårt.. än..........

har inga problem att låta andra leva och göra som de vill.... men när det gäller mig själv så ser jag bara mig utifrån andra............ måste duga i andras ögon......... fan, jag blir så ledsen när någon tar åt sig av MINA åsikteroch värderingar......... för det som borde vara det viktigaste för andra är ju hur DE känner inför SIG SJÄLVA............... min t tjatar om att jag har så stor förmåga.. så jag måste lära mig att förvalta den så att människor inte missförstår mig.......... och ja, det vet jag............

kanske är det så att ALLA.. eller ja, MÅNGA..... har samma problem som jag... att man bryr sig för mycket om vad andra säger och inte kan stå upp för sig själva........ ja, inte vet jag........... men på det sättet är jag lik min mamma............ hon tycker och har åsikter, men lägger ingen värdering i det.......... frågan är.. och det jag fruktar.... är om andra tycker och har åsikter.. OCH lägger värdering i det................


ska se om jag fått pengar från fk än....... för sen ska jag överföra dem till ridt direkt.... och ladda busskortet....... så att jag "är klar" med hela ersättningsbiten............. måste ändå hitta något mot den här jävla värken i munnen.............. det kan väl inte vara tandvärk eller något med tänderna när det inte är de som gör ont........... utan det känns bara som tidigare, fast värre........ visdomständerna spränger sig ut............ och det gör så ont att jag inte kan gapa........... har aldrig hört talas om att tandvärk gör så hela kinden känns inflammerad och man inte har ont någon annanstans än vid tandköttet och på slemhinnan ut mot kinden.............. och jag vet att jag har rätt, för det känns som om jag skulle ha bitit mig i hela insidan av kinden...... det känns så med tungan............


just det, jag glömde ju bort igår att jag har fått kallelse till plastiken! den 31 jan! då blir sista ingreppet av! så sen är det klart också!

tänk så många drömmar som har besannats under mindre än ett år! visst, det har varit rena mardrömmarna att gå vägen dit, men nu är det ju KLART!

har kikat, men det finns ingen ledig lägenhet idag heller... men det måste bli en ledig snart! det bara måste det!


.......är så djävulskt less på den där franska sången jag fått på hjärnan..... lyssna aldrig på "karamellskorna" av joanne harris om ni inte vill bli galna............ jag har ju sett chocolat, både på bio och på tv... så därför ville jag höra fortsättningen....... men det är nog bättre att läsa boken - om man kan - i så fall... för då slipper man höra melodin femtioelva gånger.............................


nej, nu ska jag göra ett ryck!


latet anguis in herba!

  

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards