~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Maria - 14 december 2010 22:56

alltid samma sak...... ingen energi........... och när jag väl har energi så kör jag på tills dess att jag kör i diket............ what goes up must come down...... jag vet ju att det är så........... gränsen är hårfin mellan skratt och lycka, och tårar och smärta............


har bara försökt ta det lugnt ikväll.......... men det är inte så lätt.......

samtidigt... så har jag stallet...... hästarna.......... en mjuk mule som vandrar över hela ansiktet.......... gäller att hålla sig fast i det........


nu.... ska jag snart släcka......... och lyssna på ljudbok......... just nu är det karamellskorna........ fortsättningen på chocolat............... men.... den är lite småjobbig att lyssna på...... för den är uppdelad ungefär som mazettis "mitt himmelska kramdjur"..................


bajsnatt........................

Av Maria - 14 december 2010 19:13

for till stallet.... det bet ganska bra i kinderna av kylan...... mysigt!

var för kallt att vara ute och rida..... fick hjälpa till att sätta på hästarna täcke... eller ja, jag fick på ETT täcke och ridt tog de andra........ jag är inte direkt van vid att sätta på täcke på en häst i en box, utan har bara gjort det när de stått med grimma i stallgången......... de var så uppjagade också, eftersom de förstod att de skulle få gå ut.... OCH få lunch...........

jag kom på att jag bara antagit att S's täcke skulle sitta som jag satt på honom det... dvs bara "hänga över" svansen istället för att spänna det mellan benen......... samtidigt sa ridt att jag skulle öppna dörren... sa att jag skulle göra det, men skulle bara kolla snabbt hur täcket satt på S......... men hon hörde inte det, utan började släppa ut alla hästar..... så till slut stod jag där och trängdes med 5 hästar.......... de blev såklart alldeles uppskruvade och var alldeles för nära varandra och började på och kivas........... insåg min begränsning och att det nog inte var någon bra idé att försöka "smita emellan" och öppna åt dem........... ridt gick och öppnade istället och frågade varför jag inte öppnat dörren... tydligen hade hon inte alls hört mig......

sen var det mockning....... jag tycker det är kul... ja, jag är väl knäpp men jag gillar att pyssla med sådant........ sen så är jag sååå långsam... och har inte fått in tekniken - än.......... och så går jag igenom ALLT... ALLT ska silas........ och så lite spån som möjligt ska slängas......... ridt säger att stallet bredvid skulle älska att ha mig där, för ägaren är så snål.... så han skulle älska att jag knappt har kastat ett enda onödigt spån när jag är klar.......

  


hjälpte ridt att få ut ett videoband som fastnat i videon för en evighet sedan....... trodde att jag skulle få skruva isär hela alltet.... men medan hon var och letade mejsel så lyckades jag få ut kassettbandet ändå......... hon blev jätteglad!! och jag också! för jag tyckte att det var så komiskt.... allt jag gjorde var att dra ur och sätta i kontakten och sedan trycka på den älskade "eject"-knappen........

  


fortsatte att mocka och feja...... och så gick vi in i elevbaracken och fikade glögg, lussebullar och pepparkakor....... och så skulle jag läsa ur min riddagbok............ jag fattar inte, men det är alltid lika svårt......... jobbigt...... trots att jag VET att jag INTE BEHÖVER vara orolig.......... samma sak med fikandet....... när jag fick se hur full glöggmuggen var så fick jag panik....... tänkte att nu kommer jag spilla ner hela mig, bordet och golvet.. för jag skakar så in i helvete......... men jag klarade mig utan "olycka" tack och lov.......... det roliga var att.. jag märkte att när jag inte tänkte på det, så skakade jag nästan inte alls...............


kom hem och betalade ridterapin... OCH avgiften för ridskolan under vårterminen........... så nu ekar det på mitt konto............ är ärligt talat rädd...... har aldrig haft såhär lite pengar sedan jag flyttade hemifrån............. visst, mina föräldrar är skyldiga mig 4000kr....... och FK är skyldiga mig ännu mer.............. men ändå.....  många bäckar små................ nu gäller det att hålla igen ifall om att jag måste betala tillbaka på studielånet om jag inte får det avskrivet...................

  


nu ska jag kolla på fåret shaun i svt-play och sedan är det äntligen hemma och house som gäller............

  


.........ska handla imorgon istället........... har flyttat över pengar från mitt sparkonto så att det ska finnas pengar till mat...........

Av Maria - 14 december 2010 10:06

har varit hos läkaren....... hon är bara för underbar........

hon ler så varmt.......... är så förstående, och jag förstår henne lika bra....... så även när hon trasslar in sig själv i sina ord så förstår jag precis vad hon menar....... och det är så skönt att se att hon inte tar sig själv på så stort allvar... utan är en MÄNNISKA också..........

det kanske låter knäppt, men jag blev SÅ GLAD när hon satte sig ner och vi skulle börja prata.... för då sätter hon upp ena foten så att hon sitter på benet.... och så såg jag att hon hade raggsockar på sig.. inga skor.........

man ska ju inte stirra.... och inte döma.......... men vem kunde tro att jag skulle träffa en läkare som sitter i "mysställning" när jag träffar henne... och i hemstickade raggsockar.......

jag älskar den människan......... för att.. hon är en människa - inte bara läkare - utan MÄNNISKA...... och hon törs VISA det...... hon törs VARA SIG SJÄLV......

*rörd till tårar*

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards