~ Quo Vadis ~

Alla inlägg den 25 december 2010

Av Maria - 25 december 2010 23:24

har klippt klorna på astrid....... tycker att det är har låtit ganska mycket om henne.. och trots att det inte var länge sedan jag klippte dem så var de långa........... hon är som en hund... eller.. värre än en hund.......... jag lägger henne på rygg i mitt knä..... och så ligger hon där och halvblundar tills hon är klar........... sen ska hon gosa lite... och så tillbaka till buren.........


har skurit upp skinkan......... lika bra när man ska frysa in den......... men självklart var jag tvungen att trycka i mig två skinkmackor "i farten".............


mår som jag förtjänar.................. och det finns ingen räddning i närheten....... 3 jan............ då har jag min nästa terapitid......... nästa gång jag ser en människa i ögonen... och talar till och blir lyssnad på..........


imorgon är det promenad till apoteket som är målet......... måste bla köpa försvarets hudsalva........... har ställt burken med "läkesalva" någonstans där jag inte hittar den......... och mina händer är så torra att de spricker........ och det enda som hjälper är den hudsalvan...... praktisk förpackning också............. har till och med gett upp lypsyl och kör försvarets lilla hudsalva... för är det riktigt kallt så är det det enda som inte blir stelt och gör läpparna ännu torrare...........


har inte tagit mig ur pyjamasen idag.............. så så bra har min dag varit................. mamma är så jävla bra stöd.... hon ringde... och frågar "hur ÄR det med dig???"............ och då blir fan allt bara ännu värre... för desto mer övertygande måste jag vara att allt är "BRA"............

  


btw....... mitt psycho-pepparkakshus har... eh...... börjat rasa.......... pga... ändrade godis- och matförhållanden............... 1/4 av taket är visst borta.................... *host*...........

  

Av Maria - 25 december 2010 15:08

"....V'là l'bon vent, v'là l'joli vent....... V'là l'bon vent m'ami m'appelle....

V'là l'bon vent, v'là l'joli vent..... V'là l'bon vent m'ami m'attend......."


 


...

Av Maria - 25 december 2010 10:24

julafton är över.......... somnade nog runt halv tre......... tittade på chocolat........... håller ju på att lyssna på karamellskorna, så jag tänkte att det kunde vara kul.. eller ja, "kul".... att friska upp minnet lite..........


nu sitter jag här och trycker i mig skinksmörgås.................   

kaninerna har fått frukost..... men så fort de känner skinklukten så försvinner de in i sina hus.......... undrar varför...........   

ska frysa in resten av det jag har kylen... för nu är ju julen över........ ja, typ i alla fall.......... ....är så jävla pinsamt att skriva det här.... men jag gjorde iordning en jultallrik igår och dukade fint..... och tog kort på det hela.............. för att mina föräldrar ska tro att allt bara är bra................... om de undrar så kan jag skicka bilden och då får de se en fin tallrik med mat...... och då blir de glada... och vet fortfarande inte om mina ätstörningar............

Presentation


Jag ansvarar INTE för hur det jag skriver påverkar någon. Är du underårig eller känslig så kan det finnas stötande texter och bilder på min blogg, eftersom jag skriver om mitt liv som överlevare av sexuella övergrepp.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

11 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards